Strebers - Punk - Gitarrforum

Hoppa till innehåll

Foto

Strebers

• Vänligen logga in för att svara
5 svar på denna tråd

#1 najtrows

najtrows

Gitarrbyggarpojken!

• Members
  • 2 719 Inlägg:
  • Interests:Musik, Datorer och Gitarrbyggeri!

Postad 02 maj 2009 - 08:45

Hej!

Jag är som sagt väldigt mycket för svensk punk och har tack vare Strebers och Asta Kask för att nämna några få snöat in mig på punk.

Nu vill jag veta om någon här också lyssnar/lyssnat på dom? :D
Gitarrer:
Bach Les Paul Blackburst med EMG 81 i Stall och EMG 60 i hals. Drop C
Aria Pro II LS-450 GFS Crunchy Rails i Hals och GFS Mean 90's i hals.
Bach Telecaster med fakelogga som jag planerar att få bort, Fender Am standard halsmick och Bareknuckle Piledriver i Stall. E Standard
Vintage VS6 Svart med Blackout AHB-1 set. B Standard
Squier Showmaster SH-6 i stall och GFS Li'l Killers i neck, mid. E Standard
Akustika, Hobbex. Nylonacke som morsan köpte åt mig för att jag ville börja lira, spelar på den nästan varje dag.

Stärkare:
Blackstar HT-5 topp + HB G212 Vintage

Pedaler:
Korg AX3G
GuitarRig4 (jag låtsas att det är en pedal)
Behhringer Hellbabe
EHX Metal Muff
ZW-44
Ibanez TS-10

#2 Desecrated

Desecrated

Horrorcore

• Moderators
  • 5 872 Inlägg:

Postad 02 maj 2009 - 10:15

Jag fastnade inte riktigt för strebers innan dom vart dia psalma, men asta kask är en av mina gamla favoriter.

Desecrated Productions officially endorses F-1 Guitarpicks:
http://www.f1pick.com/
Postad bild

#3 inferno

inferno

Hellraiser

• Members
  • 1 341 Inlägg:

Postad 02 maj 2009 - 10:22

Hej!

Jag är som sagt väldigt mycket för svensk punk och har tack vare Strebers och Asta Kask för att nämna några få snöat in mig på punk.

Nu vill jag veta om någon här också lyssnar/lyssnat på dom? :D

Har ju vuxit upp med band som Strebers, Dia Psalma, Asta Kask, DLK, TKU, Ebba Grön, Charta 77 och KSMB. Dessa band var ju stora när jag gick högstadiet och Definitivt 50 Spänn-skivorna började säljas. Personligen så står Stebers och Dia Psalma mig närmast hjärtat, så fort man hör nån låt med dom så blir man härligt nostalgisk. Men det enda jag egentligen lyssnar på idag är väl The Kristet Utseende. Såg dom i Piteå för några år sen och det var verkligen en höjdpunkt i livet :D Till sommaren blir det DLK och sen hoppas jag pricka in Dia Psalma nån gång också, då är lyckan gjord.

/Inferno

Racing och Inferno säger som vanligt mycket intelligenta saker, och jag kan inte annat än hålla med dem.

Schecter Blackjack S-1 - Kramer Nite V FR - Epiphone Gothic Explorer - Vantage VA800 - Vantage FV575 - Bugera 6262 - Harley Benton G412A Vintage

#4 najtrows

najtrows

Gitarrbyggarpojken!

• Members
  • 2 719 Inlägg:

Postad 02 maj 2009 - 18:57

Strebers ligger mig så varmt om hjärtat som det bara går, dom är väl som mina Led Zeppelin.

Jag har fått mycket inspiration av dom och det får jag fortfarande, även om jag hört allt som dom gjort flera ggr så hör jag något nytt i låtarna.

Härligt enkel men bra punk helt enkelt!
Gitarrer:
Bach Telecaster med fakelogga som jag planerar att få bort, Fender Am standard halsmick och Bareknuckle Piledriver i Stall. E Standard
Akustika, Hobbex. Nylonacke som morsan köpte åt mig för att jag ville börja lira, spelar på den nästan varje dag.

Stärkare:

Pedaler:
Korg AX3G
Behhringer Hellbabe
EHX Metal Muff
ZW-44
Ibanez TS-10

#5 Becker

Becker

Medlem

• Members
  • 163 Inlägg:

Postad 02 maj 2009 - 21:24

Strebers är grymma grejer! Minns när jag satt hemma på pojkrummet och plankade låt efter låt, timme efter timme & drömde om att få spela med dem. Har en bunt skivor här hemma som åker på mellan varven. Tyvärr dog dom tillsammans med trummisen & Dia Psalma blev något helt annat som aldrig nådde hela vägen.

#6 najtrows

najtrows

Gitarrbyggarpojken!

• Members
  • 2 719 Inlägg:

Postad 02 maj 2009 - 22:05

Strebers är grymma grejer! Minns när jag satt hemma på pojkrummet och plankade låt efter låt, timme efter timme & drömde om att få spela med dem. Har en bunt skivor här hemma som åker på mellan varven. Tyvärr dog dom tillsammans med trummisen & Dia Psalma blev något helt annat som aldrig nådde hela vägen.

även om jag uppskattar dia psalma så är ju strebers det "riktiga" :D synd att man föddes så sent :/
Gitarrer:

Stärkare:

Pedaler:
Korg AX3G
Behhringer Hellbabe
EHX Metal Muff
ZW-44
Ibanez TS-10

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar