Visa vem du är - Sida 2 - Medlemspresentationer - Gitarrforum - Sida 2

Hoppa till innehåll

Foto

Visa vem du är

• Vänligen logga in för att svara
145 svar på denna tråd

#21 musiknörd

musiknörd

Gitarrgud

• Members
  • 6 758 Inlägg:

Postad 30 augusti 2007 - 22:24

otroligt snygg som sagt! kommer dock satsa på egna byggen, när man har lite ekonomi och kunskapen ^^ och som sagt, mitt projektarbete närmar sej ^^ LÄNGTAR!!

RIG - Making instruments come true...

// Rickard

#22 Richard Lainegard

Richard Lainegard

Medlem

• Members
  • 256 Inlägg:

Postad 03 september 2007 - 10:09

otroligt snygg som sagt! kommer dock satsa på egna byggen, när man har lite ekonomi och kunskapen ^^ och som sagt, mitt projektarbete närmar sej ^^ LÄNGTAR!!

Hehe, ja gjutformarna är inte direkt ngt du kan göra själv. En form kostar nog ett par mille att ta fram skulel jag tro. Jävligt mkt i alla fall.

Däremto kan du ju för traditionellt gitarrbygge kolla in www.projectguitar.com det du int k an läsa dig till där om gitarrbygge är nog inte värt att veta.

#23 musiknörd

musiknörd

Gitarrgud

• Members
  • 6 758 Inlägg:

Postad 06 september 2007 - 20:02

mm, låter lovande! dock så råkar jag ha en gitarrbyggare som lärare/mentor, så han kan nog klargöra en del för mej :lol: så det blir ett bygge på det gamla sättet...men det kommer bli grymt kul att bara ha gjort en! tror jag blir den första dom kommer ha, som gjort en gitarr på skolan! får se som sagt hur det blir ;)

// Rickard

#24 Richard Lainegard

Richard Lainegard

Medlem

• Members
  • 256 Inlägg:

Postad 08 september 2007 - 12:08

mm, låter lovande! dock så råkar jag ha en gitarrbyggare som lärare/mentor, så han kan nog klargöra en del för mej :lol: så det blir ett bygge på det gamla sättet...men det kommer bli grymt kul att bara ha gjort en! tror jag blir den första dom kommer ha, som gjort en gitarr på skolan! får se som sagt hur det blir ;)

Har haft ett par elever genom åren som byggt eget, men väldigt skiftande resultat ;)

#25 musiknörd

musiknörd

Gitarrgud

• Members
  • 6 758 Inlägg:

Postad 15 september 2007 - 17:03

Har haft ett par elever genom åren som byggt eget, men väldigt skiftande resultat :lol:

mm, har förvisso hunnit känna på lite olika träslag, men som sagt man kommer ju att vara väldigt försiktig å tänka en extra gång, innan man slår till ;) har dock ändrat mej vad gäller kroppen..blir en v-gitarr direkt! vill ha en les paul kropp också, men jag brinner mer för en v :P

// Rickard

#26 Morbinion

Morbinion

Forumsräv

• Members
  • 581 Inlägg:

Postad 15 september 2007 - 17:54

mm, har förvisso hunnit känna på lite olika träslag, men som sagt man kommer ju att vara väldigt försiktig å tänka en extra gång, innan man slår till :lol: har dock ändrat mej vad gäller kroppen..blir en v-gitarr direkt! vill ha en les paul kropp också, men jag brinner mer för en v ;)

Flying, Randy Rhoads eller King V? Tycker alla är grymma men vill veta ^^
Schecter C-8 Blackjack ATX (Seymour Duncan Blackouts)
Schecter C-7 Blackjack (Seymour Duncan JB / 59)
BaCH LP Custom White (Duncan Design HB103B / HB103N)
BaCH LP Tobacco Burst (Tonerider Rocksong)
Marshall Valvestate VS265

#27 musiknörd

musiknörd

Gitarrgud

• Members
  • 6 758 Inlägg:

Postad 16 september 2007 - 10:10

Flying, Randy Rhoads eller King V? Tycker alla är grymma men vill veta ^^

i mitt fall är det king v som är självfallet för min del! tycker inte om randy rhoads formen riktigt, men det går väl an...fast inte till mej :lol: hehe

// Rickard

#28 musiknörd

musiknörd

Gitarrgud

• Members
  • 6 758 Inlägg:

Postad 02 november 2007 - 00:05

förresten, såg att du hade Bill Lawrence mickar på din ena gura right? hur låter dom? hittade en snygg mick iaf och för ett schysst pris...spelar en del hårdrock/thrash-metal, men även lite blandat...typ 70-tals inspirerande rock(led zeppelin osv) och lite trevlig blues, hade varit kul om dom hade passat för det soundet :P

// Rickard

#29 klast

klast

Gitarrgud

• Members
  • 2 475 Inlägg:

Postad 02 november 2007 - 16:48

Gammal tråd det här så en gammal man kanske törs visa upp sig.
(nynnar på Ol' Man River)

Postad bild

Klas

#30 Wrathchild

Wrathchild

Forumsräv

• Members
  • 676 Inlägg:

Postad 02 november 2007 - 23:08

Jag tycker normalvis att Telecasters är riktigt fula men din var faktiskt riktigt vacker att se på! :P

#31 klast

klast

Gitarrgud

• Members
  • 2 475 Inlägg:

Postad 02 november 2007 - 23:31

Jag tycker normalvis att Telecasters är riktigt fula men din var faktiskt riktigt vacker att se på! :)

Tackar! Jo den är läcker. Det är en Squier Std Fat Tele, med humbucker i halsposition och en "twängig" alnico single coil i stallposition.

Klas

#32 SBASWilliam

SBASWilliam

Forumsräv

• Members
  • 508 Inlägg:

Postad 03 november 2007 - 00:01

Jag tycker normalvis att Telecasters är riktigt fula men din var faktiskt riktigt vacker att se på! :)

Haha, vad snäll du är då :P

Gitarrer;

LTD KH-602 (Såld)

Music Man Axis Svart (Såld)

ESP KH-2 Bolt-on CustomShop 1999 (Såld)

Gibson BFG (Såld)

2st ESP Eclipse Paul Landers (Sålda)

ESP M-II Neck-thru Snow White (Såld)

2st ESP RZK-1 PS (Sålda)

ESP RZK-1 BKS

Gibson Les Paul Studio Guitar Of The Week 20

Förstärkare;

Marshall JCM 800 4210 1x12 (Såld)

Mesa Boogie Rectoverb 1x12 Combo (Såld)

Mesa Boogie Dual Rectifier Reborn 2010 + Mesa Boogie 4x12 Slant (Sålda)

Mesa Boogie Mini Rectifier + Mesa Boogie 1x12 Slant (Sålda)

Pedaler;

Crybaby 535Q (Såld)

Dunlop Crybaby Rack Wah DCR-1SR (Såld)

Försteg;

Sansamp PSA 1.1 (Såld)

Sansamp PSA-1 (Såld)

#33 HJ-C

HJ-C

Nykomling

• Members
  • 27 Inlägg:

Postad 03 november 2007 - 02:16

Jag trodde aldrig att jag skulle säga det här, men jag håller med om att det var en snygg gitarr OCH en tele.... Annars har jag FRUKTANSVÄRT svårt för tele, med sina tvärt avhuggna plektrumskydd och reglagen på en rad så att det ser ut som om en elfirna har byggt dem (jag vet, jag var överdrivet elak med avsikt, ta inte illa upp)... Men just den här var ju fantastiskt snygg!

#34 Wrathchild

Wrathchild

Forumsräv

• Members
  • 676 Inlägg:

Postad 03 november 2007 - 13:47

Haha, vad snäll du är då :P

Ja det är väl klart. :) Fast de där var ärligt talat den ända telen som jag nånsin tyckt vart snygg!

#35 klast

klast

Gitarrgud

• Members
  • 2 475 Inlägg:

Postad 03 november 2007 - 18:12

Jag trodde aldrig att jag skulle säga det här, men jag håller med om att det var en snygg gitarr OCH en tele.... Annars har jag FRUKTANSVÄRT svårt för tele, med sina tvärt avhuggna plektrumskydd och reglagen på en rad så att det ser ut som om en elfirna har byggt dem (jag vet, jag var överdrivet elak med avsikt, ta inte illa upp)... Men just den här var ju fantastiskt snygg!

Jo, det där med utseende är knepigt. Förr tyckte jag att LP och 335 såg bäst ut, med litet symmetrisk form. Tyckte att Strat var ful och extrem och att Tele såg ut som en ohyvlad planka.
Skulle väl fortfarande lira 335 om inte någon i bandet tyckt att gitarrljudet var litet tunt. Så, 1990 vid pass, skaffade jag min första Strat. Mycket bättre sustain än 335:an plus att den hade två single coil (+ en humbucker i stallposition) så att jag äntligen kunde få ett bra Shadowsljud.
Och, så fort jag hade skaffat Strat så spelade nästan varje sologitarrist jag såg på Tele. Första Telen skaffade jag för några år sedan efter att ha sett Fogerty på Globen. Och det var inte jag som valde den, utan dottern (!).

Klas

#36 Rock'n'roll-blå ögon

Rock'n'roll-blå ögon

Håkanist

• Members
  • 588 Inlägg:
  • Interests:Känns onödigt att skriva intresse på denna sida....

Postad 04 november 2007 - 14:26

Ja det är väl klart. :) Fast de där var ärligt talat den ända telen som jag nånsin tyckt vart snygg!

Äh, alla teles är snygga. Speciellt 62an (eller om det är 52an) med sin vita kantlinje.

Jag har istället svårt för gitarrer i stil med ibanez RG. Dom är liksom lackade i konstiga färger vilket gör att ce inte ser metall-aktiga ut men de ser ju inte klassiska ut heller. Finns ingen stil som passar till dem riktigt. Oinspirerande instrument.

#37 Wrathchild

Wrathchild

Forumsräv

• Members
  • 676 Inlägg:

Postad 07 november 2007 - 09:42

Äh, alla teles är snygga. Speciellt 62an (eller om det är 52an) med sin vita kantlinje.

Jag har istället svårt för gitarrer i stil med ibanez RG. Dom är liksom lackade i konstiga färger vilket gör att ce inte ser metall-aktiga ut men de ser ju inte klassiska ut heller. Finns ingen stil som passar till dem riktigt. Oinspirerande instrument.

Jag gillar inte heller Ibanez RG.
Man Jackson DK2M och Jackson MG är riktigt bra!

#38 Wrathchild

Wrathchild

Forumsräv

• Members
  • 676 Inlägg:

Postad 07 november 2007 - 09:45

Men Jackson DK2M och Jackson MG är riktigt bra!

#39 Rock'n'roll-blå ögon

Rock'n'roll-blå ögon

Håkanist

• Members
  • 588 Inlägg:
  • Interests:Känns onödigt att skriva intresse på denna sida....

Postad 08 november 2007 - 14:03

Men Jackson DK2M och Jackson MG är riktigt bra!

Äh, det är väll inte riktigt min stil det där heller men smaken är som baken :P

#40 Cyberz

Cyberz

Forumsräv

• Members
  • 386 Inlägg:

Postad 04 januari 2008 - 09:01

Bifogad fil  DSC04567.JPG   252,6K   223 Antal nerladdningar

Här försöker jag... =)
[-Gitarrer-]: 'Fender Highway 1' och 'Patric & Simon' akustik
[-AMP-]: Vox AD30VT & Vision GW20
[-Effekt-]:Boss GT-10