Vilka Musikaffärer gillar ni? - Sida 3 - Allmänt om gitarrer - Gitarrforum - Sida 3

Hoppa till innehåll

Foto

Vilka Musikaffärer gillar ni?

• Vänligen logga in för att svara
242 svar på denna tråd

#41 simon.

simon.

Nykomling

• Members
  • 16 Inlägg:

Postad 10 februari 2009 - 21:49

Jag gillar förstärkardoktorn jävligt mkt, visst de e lite jobbigt att man blir på hoppad så fort man kliver in i dörren men om man bara vill kolla runt så e de bara att säga de så låter dom en vara, och dessutom så tycker jag de e bättre än på Jam där man typ måste stå framför kassan i typ en halvtimme innan dom hjälper en.. Nää Jam gillar jag inte, när man snackar med dom så e allting bäst, dom har en oseriös inställning också..

1. Förstärkardoktorn (bra service och hyffsade priser, trevlig personal)
2. Musikbörsen/Slagverket (har aldrig varit därinne men dom har en jävligt bra sida där typ allting finns.. bra priser har dom nästan alltid också.)
3. Deluxe music (visst tar rätt rejäla överpriser men har mkt grejer att kolla på, trevlig personal)
4. Hellstone (Mkt gamla roliga saker att pilla på, lite rörigt kanske men jag tycker de ger en skön känsla.. inte de där "gitarrvaruhuskänslan" som stärkardoktorn och estrad har, trevlig personal)
5. Gottfrid Johansson Musik (heter den så? trevlig liten butik med trevlig personal)
6. Estrad (ganska opersonlig butik.. hyffsade priser..)
7. Jam (påstår att dom alltid är billigare, det är skitsnack.. och även om dom är billigare så går jag hellre till en dyrare butik där man blir bra behandlad.. dit går jag endast för att köpa Ernie Ball strängar..)

Vilka gillar ni och varför?

i höör har vi bara 4sound(skånes största musikaffär by the way). Dom har hör service och bra priser. Butiken är rätt nice där finns 2 provrum (ett med förstärkare och ett med gitarrer) annars gillar jag musikbörsen i malmö och musikaffären i halmstad :lol:

#42 Wille Wheels

Wille Wheels

Veteran

• Members
  • 1 355 Inlägg:

Postad 17 februari 2009 - 22:49

Vet inte om denna är omnämnd tidigare...

Men ni som bor i Köping kan känna er lyckligt lottade fast ni måste stå ut med trakten i övrigt.

gitarrdoktorn i köping!!!

Grymt trevlig snubbe med mycket bra priser och ett gediget spektrum av kunskaper.

Har räddat mig många gånger.

Slår även ett STORT slag för Mabass i Karlskoga.
Snubbar som han växer fan inte på träd och helt klart en skön lirare.
Åkte dit för att kolla efter en ratt till en Gibson en gång.
Höll inte på att komma där ifrån....Historierna var trollbindande!
Här pratar vi ÄKTA vara från den gammla skolan...Nå väl..Ni som vet vem jag pratar om vet exakt vad jag menar.
Ni som inte vet bör packa matsäcken och förbereda er på er livs höjdpunkt till utflyckt. Karlskoga!!!

#43 Tompilompa

Tompilompa

Nykomling

• Members
  • 36 Inlägg:

Postad 01 mars 2009 - 02:41

Vet inte om denna är omnämnd tidigare...

Men ni som bor i Köping kan känna er lyckligt lottade fast ni måste stå ut med trakten i övrigt.

gitarrdoktorn i köping!!!

Grymt trevlig snubbe med mycket bra priser och ett gediget spektrum av kunskaper.

Har räddat mig många gånger.

Slår även ett STORT slag för Mabass i Karlskoga.
Snubbar som han växer fan inte på träd och helt klart en skön lirare.
Åkte dit för att kolla efter en ratt till en Gibson en gång.
Höll inte på att komma där ifrån....Historierna var trollbindande!
Här pratar vi ÄKTA vara från den gammla skolan...Nå väl..Ni som vet vem jag pratar om vet exakt vad jag menar.
Ni som inte vet bör packa matsäcken och förbereda er på er livs höjdpunkt till utflyckt. Karlskoga!!!

Gitarrtorget på S:t Eriksgatan har en fantastiskt bra service och det är trevligt att vara där.
4 sound på Sveavägen likaså. Tycker det är mycket trevligare med de lite mindre butikerna. Fick också bra känsla för 4 sound på Folkungagatan.

#44 Putte

Putte

Smelly and loudy twostroker

• Members
  • 725 Inlägg:
  • Interests:Livet i 30 knyck och tvåtaktsrök ;)

Postad 03 mars 2009 - 13:04

Brukar kila in på 4sound (estrad musik) i Umeå ibland. Oftast för att jag behöver ngt. Roliga prickar som jobbar där, hjälpsamma, trevliga och fulla i fan. ;) Sen att dom är Gibsonfrälsta gör inte saken sämre ;)

"This thread has been messed up by Putte"

Greco SA-700 '82 Latinoröv MIJ
Peavey ValveKing 112 50W, "Racing-moddad"

#45 KD&MF

KD&MF

Medlem

• Members
  • 279 Inlägg:
  • Interests:Musik. Både att utöva och lyssna på. Spelar både gitarr och trummor

Postad 21 mars 2009 - 12:39

Musikbörsen i Västerås tycker jag är riktigt bra. Trevlig och kunnig personal. Gitarr prylar inhandlas oftast där. Får riktigt bra pris på prylarna också. Trum prylar köper jag oftast på Musikshopen i Västerås då Pelle har riktigt brett utbud och även han fixar till priserna men det kan även bli något inköp på Drumcenter i Borlänge.

#46 gibsonsg72

gibsonsg72

Nykomling

• Members
  • 7 Inlägg:

Postad 28 mars 2009 - 03:30

Gillar 4Sound i Malmö. Tränger sig inte på och är hjälpsamma, trevliga och kunniga när man väl ber om hjälp. Finns flera sköna lirare i personalen.
Den skönaste butiken jag varit inne på dock är Jam, även den belägen i Malmö. Första gången jag gick in där kändes det lite unket och som att det inte fanns något utbud alls. Andra gången jag kom in så insåg jag att det var grymt mysigt, att snubben i kassan inte bara var trevlig utan hatade försäljare så till den vida grad att han hellre såg att jag gick någon annan stans och köpte grejer än att låta honom försöka pracka på mig nåt skit som jag egentligen inte ville ha. Kul att upptäcka att det fortfarande finns folk med annat än pengar på hjärnan. Helt klart en affär jag kommer fortsätta gå till i framtiden!

Sämsta musikaffären någonsin måste vara Rylanders musik i Kalmar. Dyrt sortiment och tråkig personal som ser plågade ut av att behöva hjälpa en. Ischlo pischlo!

#47 Iommi88

Iommi88

Veteran

• Members
  • 764 Inlägg:

Postad 28 mars 2009 - 04:06

Mug, Freddans Musik, 4sound i Göteborg är bäst enligt mig, får alltid bra hjälp och alla spelar metal haha :lol: Så man säger 80 tal och så tar de fram det :lol:
Musikbörsen var bra förut, men tycker att de inte bryr sig lika mycket längre, fast bra priset såklart. Gitarren har väldigt trevligt personal, men jag är mer elgitarr än akustiskt :D
Det jag inte gillar med Göteborgs musikaffärer är att ingen av affärerna har samma sortiment, så väldigt svårt att jämföra priser.. Lite synd, för ibland vill man hellre köpa från nån man tycker om än enbart för produktens skull ;)
Sen är ju Gitarrmakarn en go gubbe :lol: Måste ge han lite arbete snart, men får aldrig tummen ur och bestämmer mig vart mickarna ska sitta ;)

#48 Dado

Dado

Veteran

• Members
  • 757 Inlägg:
  • Interests:Gitarrmusik, musikteori, high tech gitarr prylar.

Postad 22 april 2009 - 13:37

B) Valet ut av musikaffärer avgör för det mesta plånboken och priserna.
Sista 15 år jag handlat hos alla möjliga försäljare,beroende på var i landet jag befann mig.
Almänt så tycker jag att de tjänar ganska bra på oss amatör musiker som har musik som hobby.
Kan nämna några stora återförsäljare här hemma.
Jam :D undrar hur länge en kund kan få vänta i en butik. Personalen i butiken är halv handikappade och beklagar :"gitarr är inte min grej,min kollega är bättre på det" och det kan dröja innan kollega har sålt en Falcon gitarr med 10 watts förstärkare till en kvinna som skall köpa nybörjare paketet till sin son som har fastnat för en trumsmet. :huh:
Freddans musik... godkänt...lite dryga gubbar... B)
Musik Börsen...ett gäng konstiga individer som kan lämna olika intryck varje gång man besöker dom .Själv har jag 3 bekantar på MB som jag handlar ifrån , får lite extra rabbat , oftast några hundra lappar. Och de låter mig byta tillbaka grejer om jag inte är nöjd...Så Börsen rekommenderas ifrån mig...

Postad bild

#49 boogieman

boogieman

Överviktig (VIP+)

• Members
  • 2 888 Inlägg:
  • Interests:My body is my temple.
    My religion is beer.

Postad 29 april 2009 - 13:44

Jag MÅSTE bara slå ett slag för Musikalen i Halmstad. Har bara varit där en gång, men efter en stund kändes det som om man var stammis och hade känt killarna som jobbade där en evighet. Grymt bra service, kul snack, bra information och inget "allt vi har är bäst" försäljarskitsnack utan BRA info om vad som är prisvärt och vad som suger.

Musikbörsen i Kristianstad är annars den musikaffär jag besöker oftast. GRYMT bra utbud för en affär av deras storlek plus att Uffe, gitarrkillen, har stenkoll på MESA och Suhrprylar och allt annat som är värt att ha.
Gitarrer: 3 Fenderstrator (79 USA, 94 USA, Highway 1) 2 hemmabyggda strator, 1 hemmabyggd tele, Ibanez RG550, Ibanez JEM777, Eagle Bullhorn, Washburn Eagle (under renovering), Texas tele.

Förstärkare: MESA Triaxis+2:90, MESA Studio22, Egnater TOL100, Peavey Classic 30, Peavey Triumph (FBR...) och en gammal 10W enpetarrörstärk av ett märke jag inte kommer ihåg (DNS). Fender 4x12 halfbackmoddad, Harley Benton 2x12 med MESA Vintage 50 element, hemmabyggd halfback 2x12.

Effekter: Morley Bad horsie wah, Ibanez kompressor (gammal röd sak), Boss CE1, Tonebone Classic, Tonebone Plexitube, BOSS GT-8, BOSS SE-70 vilka alla används väldigt sparsamt. Utom Tonebonepedalerna då...

#50 musiknörd

musiknörd

Gitarrgud

• Members
  • 6 758 Inlägg:

Postad 29 april 2009 - 16:22

Musikbörsen i Kristianstad är annars den musikaffär jag besöker oftast. GRYMT bra utbud för en affär av deras storlek plus att Uffe, gitarrkillen, har stenkoll på MESA och Suhrprylar och allt annat som är värt att ha.

+1 han är även bra inom midikeyboard märkte jag! haha men MB i k-stad är bra och hjälper bara man frågar :D

RIG - Making instruments come true...

// Rickard

#51 sebbeklang

sebbeklang

Medlem

• Members
  • 199 Inlägg:

Postad 08 maj 2009 - 15:48

som andra i tråden redan nämnt, nya musik i jönköping är fantastiskt. nu kan inte jag skryta med att vara väl berest i landets musikaffärer, men jag har nästan inte råkat på så bra och trevlig service i något annat sammanhang heller.
musikbörsen är ok, men man får inte riktigt samma välkomnande känsla där.

#52 osiris

osiris

Serious Bedroom Guitarist

• Members
  • 1 178 Inlägg:

Postad 09 maj 2009 - 01:14

Jag köpte min nya gitarr på Ljudfront i Jakobsberg. De var trevliga och hjälpsamma och har riktigt bra priser.
Postad bild

#53 Dr.Jekyll

Dr.Jekyll

Nykomling

• Members
  • 7 Inlägg:

Postad 13 maj 2009 - 10:10

Helges Håla FTW !!

#54 Honey-Bee

Honey-Bee

Nykomling

• Members
  • 19 Inlägg:

Postad 21 maj 2009 - 23:27

Musikbörsen är den ända musikaffären jag har tillgång till i min närhet! Annars måste jag åka en bit för att komma till närmaste, vilket är synd för jag gillar inte "gitarr servicen" på MB!

#55 najtrows

najtrows

Gitarrbyggarpojken!

• Members
  • 2 719 Inlägg:
  • Interests:Musik, Datorer och Gitarrbyggeri!

Postad 22 maj 2009 - 08:25

ni som har vägarna förbi mariestad måste kolla in Musiktema (om ni hittar dit 8-) )

Jan-Åke där är jävligt trevlig och kunnig tycker jag också, även om jag inte haft stora krav vid mina besök där.

Stort utbud är det väl inte men en jävligt trevlig affär som jag gillar!
Gitarrer:
Bach Les Paul Blackburst med EMG 81 i Stall och EMG 60 i hals. Drop C
Aria Pro II LS-450 GFS Crunchy Rails i Hals och GFS Mean 90's i hals.
Bach Telecaster med fakelogga som jag planerar att få bort, Fender Am standard halsmick och Bareknuckle Piledriver i Stall. E Standard
Vintage VS6 Svart med Blackout AHB-1 set. B Standard
Squier Showmaster SH-6 i stall och GFS Li'l Killers i neck, mid. E Standard
Akustika, Hobbex. Nylonacke som morsan köpte åt mig för att jag ville börja lira, spelar på den nästan varje dag.

Stärkare:
Blackstar HT-5 topp + HB G212 Vintage

Pedaler:
Korg AX3G
GuitarRig4 (jag låtsas att det är en pedal)
Behhringer Hellbabe
EHX Metal Muff
ZW-44
Ibanez TS-10

#56 petham

petham

Forumsräv

• Members
  • 595 Inlägg:

Postad 22 maj 2009 - 18:28

I Malmö:

Jag har handlat allt (utom några plektrum)(fast det jag har handlat e en gitarr och stärkare, nothing more :P) i Malmömusikaffär för att de är grymt trevliga, känns mer som de tar hand om sina kunder eftersom de är en självständig affär.

Vill man testa saker säger jag Musikbörsen eller 4Sound, de har större affärer, större utbud och de hjälper inte en frivilligt :P utan man måste fråga :)

Har varit inne på Jam en gång, men tyckte den var grymt liten... lol

Har inte varit i Hi-Pro musik, för långt bort

Som sagt, detta e vad jag hittar i Malmö och endast Malmö!
Den här meningen är fel.Postad bild

#57 Stratoknaster

Stratoknaster

Nykomling

• Members
  • 5 Inlägg:

Postad 01 juni 2009 - 19:20

Jag har precis köpt min första gitarr, jag vart inne på MB i Jönköping, men tyckte de verkade lite arroganta och inte särskilt hjälpsamma.. Sen vart jag till Nya Musik, jag som letade akustisk gitarr hittade snabbt det jag sökte. Riktigt trevlig personal som var väldigt hjälpsam! Dit kommer jag gå fler gånger!

Tumregeln är väl att handlar man under 4000 skall man inte förvänta sig någon vidare assistans ;) ;)

#58 KD&MF

KD&MF

Medlem

• Members
  • 279 Inlägg:
  • Interests:Musik. Både att utöva och lyssna på. Spelar både gitarr och trummor

Postad 02 juni 2009 - 13:12

Tumregeln är väl att handlar man under 4000 skall man inte förvänta sig någon vidare assistans :D :P

Hehe, det är därför dom rullar ut röda mattan och man knatar in utanför vanliga öppet tiderna då :P

#59 wilhelm3

wilhelm3

Medlem

• Members
  • 53 Inlägg:

Postad 02 juni 2009 - 21:41

Freddans i götet e ju bra man blir väl bemött mm
annars e ju de synd att de bara finns ;) en stor kedja

#60 Perkla

Perkla

Medlem

• Members
  • 70 Inlägg:

Postad 11 juni 2009 - 14:22

Måste säga att när det gäller gitarrbyggsatser så är det bara ett ställe man kan surfa in på om man vill ha många att välja på, dom har ett 20 tal olika och det är faktiskt bra kvalité på dom samt bra priser, när det gäller just gitarrbyggstatser så är dom ganska svåra att hitta här i sverige faktiskt..

www.guitarshop.se

Ett bra tips enligt mig...

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar