Sakta ner i Guitar Pro - Inspelning, mjukvara, utrustning och olika sound - Gitarrforum

Hoppa till innehåll

Foto

Sakta ner i Guitar Pro

• Vänligen logga in för att svara
3 svar på denna tråd

#1 simpansune

simpansune

Rockstar

• Members
  • 1 144 Inlägg:

Postad 16 mars 2008 - 18:07

Hej! Det kanske låter som en dum fråga men jag har just köpt guitar pro 5 och undrar hur man saktar ner låtarna så att man hänger med lite bättre i början :D Har hört att det ska gå men inte hur .... Så hur gör man? :)
/Simon

If it's illegal to rock and roll, throw my ass in jail! - Kurt Cobain

Yamaha Pacifica, Fender CD-60, Peavey Valveking Royal, Hagström 310, plus lite annat crap ;)

#2 Fredrik.D

Fredrik.D

Veteran

• Members
  • 1 231 Inlägg:

Postad 16 mars 2008 - 18:42

Bredvid knappen för tempo (det står ett nottecken, ett = och en siffra på knappen) så har du en knapp där det står "x 0.50". Om du trycker in den så halveras hastigheten. Du kan även välja x 0.25 och x 0.75.

Det finns också en hastighetstränare om du vill styra hastigheten mer precist. Fråga om du vill veta hur den fungerar också.
Jag har en HPD-Strata på gång! Kolla under Byggprojekt.

#3 Joha

Joha

Medlem

• Members
  • 83 Inlägg:

Postad 16 mars 2008 - 18:48

där jag har ringat i med rött kan du ändra om du vill att det ska gå fortare/långsamare.
Där det står X 0.50 så behöver du bara trycka där så går det 50% långsamare men som du ser så finns det en pil brevid så där kan du ändra till lite olika bla x 0.75 då det går 25% långsamare.

Där det står en ton = 90 kan du få det att gå långsamare genom att skriva in ett längre nummer än 90.

där har du 2st olika sätt att göra det långsamare/fortare, hoppas du förstår och att jag var till någon hjälp :)

Bifogad fil(er)

#4 simpansune

simpansune

Rockstar

• Members
  • 1 144 Inlägg:

Postad 18 mars 2008 - 15:38

Tack så mycket! :D Nu förstår jag :P
/Simon

If it's illegal to rock and roll, throw my ass in jail! - Kurt Cobain

Yamaha Pacifica, Fender CD-60, Peavey Valveking Royal, Hagström 310, plus lite annat crap ;)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar