Köpa gitarr från Reverb.com - Allmänt om gitarrer - Gitarrforum

Hoppa till innehåll

Foto

Köpa gitarr från Reverb.com

• Vänligen logga in för att svara
1 har svarat på denna tråd

#1 GDump

GDump

Nykomling

• Members
  • 21 Inlägg:

Postad 29 oktober 2018 - 11:30

Hej!

Är grymt sugen på att köpa en Charvel Pro-Mod DK24 HSS 2 PT Satin Shell Pink, men verkar vara ont om dem här i Europa. De flesta som man kan förbeställa kommer inte in förrens i februari nästa år. Då såg jag att det finns ett par tillgängliga på Reverb.com i U.S.A. Har aldrig handlat där själv och undrar om det är värt det? I annonsen står det att frakten kostar 136 Euro, räknas skatten in på den summan också då? Så att summan jag betalar för att få hit och hämta ut gitarren blir sammanlagt 136 Euro?

Annonsen: https://reverb.com/i...rd#policies-tab

Lite off topic: Är det dumt att köpa en gitarr så här innan NAMM? Har fastnat för den här gitarren för tillfället då den har de specsen jag är ute efter, men finns det stor chans att det kommer komma ut mycket liknande gitarrer där och att jag ångrar mig grymt?

#2 Aminor

Aminor

Veteran

• Members
  • 1 263 Inlägg:
  • Location:Logga in och skicka PM om du vill komma i kontakt med mig
  • Interests:Livslångt lärande, Kunskapsförmedling, Musik i teori och praktik, Gehörträning, Rytmikträning

Postad 03 november 2018 - 09:54

Hej!

Är grymt sugen på att köpa en Charvel Pro-Mod DK24 HSS 2 PT Satin Shell Pink, men verkar vara ont om dem här i Europa. De flesta som man kan förbeställa kommer inte in förrens i februari nästa år. Då såg jag att det finns ett par tillgängliga på Reverb.com i U.S.A. Har aldrig handlat där själv och undrar om det är värt det? I annonsen står det att frakten kostar 136 Euro, räknas skatten in på den summan också då? Så att summan jag betalar för att få hit och hämta ut gitarren blir sammanlagt 136 Euro?

Annonsen: https://reverb.com/i...rd#policies-tab

Lite off topic: Är det dumt att köpa en gitarr så här innan NAMM? Har fastnat för den här gitarren för tillfället då den har de specsen jag är ute efter, men finns det stor chans att det kommer komma ut mycket liknande gitarrer där och att jag ångrar mig grymt?

Du får betala moms på beloppet som gitarren kostar och moms på frakten plus tullavgift.

The shortcut to playing the guitar is to take the long way around sometimes!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar