Boss dd-3 låter inte som den ska - Gitarrfrågor för dummies - Gitarrforum

Hoppa till innehåll

Foto

Boss dd-3 låter inte som den ska

• Vänligen logga in för att svara
1 har svarat på denna tråd

#1 Schill91

Schill91

Nykomling

• Members
  • 17 Inlägg:

Postad 23 december 2017 - 10:55

Hej!

Jo det är så att jag har en boss dd-3 delay-pedal som upp till nyligen fungerat klockrent. Först när jag köpte den visste jag inte att den inte kunde sitta sist i min pedalkedja utan att låta konstigt. Med konstigt menar jag burkigt och väldigt onaturligt. Därefter googlade jag lite och fick till svar att den skulle sitta i effects-loopen och när jag prövade detta så lät den sedan kristallklart och jag var mycket nöjd.

Detta fungerade ända fram till att jag igår skulle arrangera om mina pedaler genom att fästa dem på mitt nya pedalbord, så jag drog ut alla sladdar ur pedalerna och satte tillbaka dem på samma vis sedan efteråt. Dock så fick jag inte min DD-3 att låta som den gjorde innan, utan trots att den nu satt kopplad på samma vis i effects-loopen så lät den exakt likadant (burkig) som om den satt i första pedalkedjan. Det enda jag gjorde annorlunda var att byta plats på kabeln som gick från send och return, men fungerade inte att byta tillbaka till hur de satt från början, när den fungerade, heller. Så som den är kopplad i effects-loopen är: Effect send -> dd3 input -> dd3 out -> effect return. Kan verkligen inte se hur detta skulle vara felkopplat då det fungerade alldeles nyss, det enda jag gjorde som sagt var att ta bort kablarna och sätta dit dem igen.

Vad kan möjligvis ha hänt eller vad ska jag kunna testa att göra annorlunda? Är ganska fast här i denna situationen. Kanske missat något jättesimpelt, därför jag ställer frågan här i denna delen xD.

#2 Schill91

Schill91

Nykomling

• Members
  • 17 Inlägg:

Postad 02 januari 2018 - 19:26

Problemet är löst. Bytte batteri och rattade runt lite och fick tillbaka det ljudet jag hade tidigare.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar