Victory v40 eller Fender Hot Rod Deville ML? - Förstärkare - Gitarrforum

Hoppa till innehåll

Foto

Victory v40 eller Fender Hot Rod Deville ML?

• Vänligen logga in för att svara
3 svar på denna tråd

#1 GDump

GDump

Nykomling

• Members
  • 18 Inlägg:

Postad 02 oktober 2017 - 13:22

Ska köpa ny stärkare och väljer mellan en Victory v40 eller en Fender Hot Rod Deville ML. Jag söker ett varmt och mjukt cleant ljud med mycket headroom. Spelar mycket ambient med reverb och vill ha möjlighet att spela högt cleant utan att det breakar upp. Någon som har testat båda? Vilken passar bäst för mina ändamål? :)

#2 gurt

gurt

Medlem

• Members
  • 170 Inlägg:
  • Interests:Skönlitteratur, långpromenader, finsk film och rördist.

Postad 03 oktober 2017 - 15:25

Hej,

Jag har prövat v40 och även Sheriff. Har spelat på hot rod'n med och ett gäng olika andra förstärkare ur samma serie, och äger den minsta pro jr 1gen. 

Hot roddarna vet jag många som haft problem med generellt, går att läsa om det här på forumet. 

Victory är ju relativt nytt men fått bra kritik så vitt vet. 

Sen är ju frågan om du ska spela live eller inte och vilken låda till v40'n osv. 

Finns ju ett gäng bra äldre fendercombos, super twin ex, som spelar djävulskt högt och cleant i samma prisklass om än begagnade. 

Annars är ju Mesa Boogie ett alt med. 

Mvh

#3 GDump

GDump

Nykomling

• Members
  • 18 Inlägg:

Postad 03 oktober 2017 - 16:58

Hej,

Jag har prövat v40 och även Sheriff. Har spelat på hot rod'n med och ett gäng olika andra förstärkare ur samma serie, och äger den minsta pro jr 1gen. 

Hot roddarna vet jag många som haft problem med generellt, går att läsa om det här på forumet. 

Victory är ju relativt nytt men fått bra kritik så vitt vet. 

Sen är ju frågan om du ska spela live eller inte och vilken låda till v40'n osv. 

Finns ju ett gäng bra äldre fendercombos, super twin ex, som spelar djävulskt högt och cleant i samma prisklass om än begagnade. 

Annars är ju Mesa Boogie ett alt med. 

Mvh

Hej, tack för svaret. Hur var skillnaden mellan v40 och Hot Rodden när det kom till sound? Hade Victory mycket mjukare och varmare ton, eller kunde man matcha tonen med Hot Rodden om man ökade basen?

#4 gurt

gurt

Medlem

• Members
  • 170 Inlägg:
  • Interests:Skönlitteratur, långpromenader, finsk film och rördist.

Postad 03 oktober 2017 - 18:40

Hej, 

Varsågod. 

Tyckte victoryn var renare men skarpare i tonen, men absolut går det att komma åt "fendersoundet" med den i närjeten av hotroddarna, dock kanske inte en gammal twin. Prövade förövrigt den i en 1x12. 

Glömde tillägga att det brittiska soundet "läcker"igenom lite ju högre du spelar, och som sagt, beror ju på hur högt du ska spela. 

Är ju rätt stor skillnad på deras output, sen är det ju olika rör i dem med. 

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar