Blackstar HT1r är stendöd - Stärkare och effekter - Gitarrforum

Hoppa till innehåll

Foto

Blackstar HT1r är stendöd

• Vänligen logga in för att svara
4 svar på denna tråd

#1 Niphilim

Niphilim

Forumsräv

• Members
  • 316 Inlägg:
  • Interests:öl.....

Postad 26 juli 2017 - 13:52

Skulle flytta runt min stärkare för nån månad sen, och när jag kopplade in alla sladdar så sprakade det till i cabben och skiten ger inte ett ljud ifrån sig nu.. beställde nya tubes/rör men det gjorde ingen skillnad.. det hade jag väl egentligen inte förväntat mig heller..

Läste på´nått annat forum att Blackstar HT serien har problem med att en säkring som kan spöka, men sånt skit kan inte jag.. jag vet hur proppar ser ut, och säkringar till en bil. vad fan letar jag efter? =)

problemet är alltså att den är helt tyst, inte ett ljud ger den ifrån sig. inte ens det störiga fräset från in/ouput jacket.. Lampan lyser, men inget mer. har fått spela på en sketen microcube i flera månader.. snälla bullen hjälp mig. (för er skitungar så är det en tokrolig referens till ett program med martin timell...)

Ovation Idea, Ltd Ex-400, Gould Sg, Squier CV 50, Cataluna SgS, Stagg 203, Mahalo Pinky-uke - BlackStar HT-1 & HT-110, Peavey XXL, Laney XL, Roland microcube.

#2 DaNKaN

DaNKaN

Medlem

• Members
  • 131 Inlägg:

Postad 26 juli 2017 - 14:29

Googlade lite bilder på HT1 och säkringen verkar sitta precis under strömkontakten på baksidan.

Vanlig liten glassäkring verkar det vara.

#3 Niphilim

Niphilim

Forumsräv

• Members
  • 316 Inlägg:

Postad 27 juli 2017 - 04:31

tackar.. nu så här efteråt så undrar man ju hur fan jag kunde undgå det.. står ju tillochmed FUSE på sidan av kontakten.. =D hemligt ställe att gömma den på.

Ovation Idea, Ltd Ex-400, Gould Sg, Squier CV 50, Cataluna SgS, Stagg 203, Mahalo Pinky-uke - BlackStar HT-1 & HT-110, Peavey XXL, Laney XL, Roland microcube.

#4 Niphilim

Niphilim

Forumsräv

• Members
  • 316 Inlägg:

Postad 27 juli 2017 - 05:04

skit också.. säkringen är hel.. måste vara nått annat..

#5 DaNKaN

DaNKaN

Medlem

• Members
  • 131 Inlägg:

Postad 27 juli 2017 - 08:08

Hehehe :)

Fan va surt att det inte var säkringen då :(

Hoppas det löser sig

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar