QTC Electronic Nova System - Stärkare och effekter - Gitarrforum

Hoppa till innehåll

Foto

QTC Electronic Nova System

• Vänligen logga in för att svara
2 svar på denna tråd

#1 Mållgan

Mållgan

Medlem

• Members
  • 78 Inlägg:

Postad 30 april 2017 - 16:00

Jag använder idag en Boss GT-100 tillsammans med min Fenderstärkare Fender Deluxe Amp. Bossens preamp- och högtalarvarianter har jag inaktiverat i de ljudpatcher som jag använder. Jag överväger att ersätta Bossen, egentligen främst av "nyhetens-behag-skäl" med t ex TC Electronic Nova System-prylen:

https://www.thomann....nova_system.htm

Någon som har kommentarer/rekommendationer med anledning av det?

#2 Aminor

Aminor

Veteran

• Members
  • 1 248 Inlägg:
  • Location:Logga in och skicka PM om du vill komma i kontakt med mig
  • Interests:Livslångt lärande, Kunskapsförmedling, Musik i teori och praktik, Gehörträning, Rytmikträning

Postad 30 april 2017 - 18:03

Lägg till ett par tusenlappar och satsa på TC Helicon Voicelive 3 då du får betydligt mera för pengarna.

The shortcut to playing the guitar is to take the long way around sometimes!

#3 Mållgan

Mållgan

Medlem

• Members
  • 78 Inlägg:

Postad 06 maj 2017 - 22:26

Jag köpte en TC Electronic Nova System-pryl och en G-switchpedal och grejerna anlände igår. Jag har skapat tre "pedalbord" i pedalamode och de tre borden ska kunna nås genom tre knobs på TC-prylen eller från G-switchen. MEN när jag ansluter G-switchen och väljer den i menyn Menu-Pedal, måste jag använda G-switchpedalen för att "bläddra" mellan de ter pedalborden. Är det inte möjligt att samtidigt använda de tre knobs och G-switchen? Det knepiga är att när jag koppar bort G-switchen från TC-prylen så kan inte de tre pedalborden väljas genom de tre knapparna på TC-prylen, inte ens om jag väljer Expressionalternativet istället för G-switchen i menyn. Sannolikt nybörjarstrul men vet någon hur det här hänger ihop? Manualen är nästan värdelös.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar