Lite lägre Fender-ljud - Stärkare och effekter - Gitarrforum

Hoppa till innehåll

Foto

Lite lägre Fender-ljud

• Vänligen logga in för att svara
10 svar på denna tråd

#1 _JR_

_JR_

Nykomling

• Members
  • 11 Inlägg:

Postad 27 november 2016 - 15:41

Tänker köpa mig en ny gitarrförstärkare, då min gamla Marshall har pajat. Gillar ljudet i Fenders stärkare. Det rena ljudet i en Fender blues junior gillar jag, men jag vill även ha ett ljud med mera bett i. Har därför kollat lite på Fender Bassbreaker 15. Tror att den skulle passa för de ljud jag söker. Det som gör mig tveksam till en Bassbreaker 15 är att jag tror att den blir för högljud, eftersom den nog bör spelas högt för att låta riktigt bra. Bor i en villa, men i och med att jag är nybörjare på elgitarr så låter det ganska illa när jag spelar (Vill inte plåga grannarna). Söker därför efter en stärkare med liknande ljud som låter bra på lägre volymer. Någon som har tips på en förstärkare som passar?  Bassbreaker 007 saknar tyvärr structure-vredet som Bassbreaker 15 har, så jag tror att den går bort. Vill ha en ren rörförstärkare. Inget digitalt hokus-pokus.

Gitarrljud/musik jag gillar:
Mark Knopfler,
Randy Rhoads,
David Gilmour,
Angus Young,
Thin Lizzy,
Clapton,
BB King.

Spelar på en Gibson Les Paul Special worn and faded (Billigaste sortens Les Paul utan lönntopp). Kommer nog snart även skaffa mig en Mexico Strata.

#2 valvetubes

valvetubes

Medlem

• Members
  • 150 Inlägg:

Postad 27 november 2016 - 16:56

Jag råkar ha en fräsch VC15 över. Kolla in den på google!

#3 Konding

Konding

Gitarrgud

• Members
  • 2 017 Inlägg:

Postad 29 november 2016 - 04:57

Tjena