Skeptisk till Fender "masterbuilt" - Sida 2 - Allmänt om gitarrer - Gitarrforum - Sida 2

Hoppa till innehåll

Foto

Skeptisk till Fender "masterbuilt"

• Vänligen logga in för att svara
23 svar på denna tråd

#21 Tjuhugo

Tjuhugo

Forumsräv

• Members
  • 318 Inlägg:

Postad 09 november 2016 - 05:48

och vatten på flaska...

#22 MdaG

MdaG

Veteran

• Members
  • 738 Inlägg:
  • Interests:Gitarr och Programmering.

Postad 10 november 2016 - 09:40

Folk köper ju choklad med luftbubblor som är dyrare än den utan luft. 

Den kanske är godare än den utan luft?

och vatten på flaska...

Det kanske är godare än från kranen? När jag bodde i Uppsala i början på 2000-talet minns jag att kranvattnet smakade hemskt. Vatten i Nordmaling däremot, det är smaskens.

Själv köper jag datorer från Apple. Många tycker att jag kastar pengar i sjön. Själv ångrar jag ingenting och tycker de är värda sitt pris.

#23 Tommy von Bulldog

Tommy von Bulldog

Forumsräv

• Members
  • 613 Inlägg:

Postad 04 december 2016 - 11:31

Jag har inte sett den reklamen. Är det inte så att dom riktar sig mot en mycket liten målgrupp? Eller riktar dom marknadsföringen till den stora massan? Jag kan förstå att man bygger samma instrument, fast helt för hand med en och samma gitarrbyggare som bygger en gitarr från början till slut och sedan tar betalt därefter, men då lär ju målgruppen vara extremt liten också. Jag har svårt att se att breda majoriteten av marknaden efterfrågar sådana instrument, men jag tror absolut det kan finnas en efterfrågan (om än väldigt liten).

En helt handbyggd gitarr har inte samma exakthet och kvalitet som en gitarr byggd av robot från programerad dator, datateckninken är mycket mer exakt än den mänskliga handen, de såkallade masterbyggda gitarrerna är endast en form för marknadsföring, jämför gärna själva med t.e.x en vanligd Strata Standard USA med vilken som helst av de master byggda, hör ni en skillnad till det bättre vore det trevligt läsa lite kommentarer om testen, själv har jag inte lyckats höra någon förbättring i ljud eller bättre spelbarhet i de jag provat, men är kanske lite halvdöv på gamla dagar

#24 Tommy von Bulldog

Tommy von Bulldog

Forumsräv

• Members
  • 613 Inlägg:

Postad 13 december 2016 - 11:57

Folk köper ju choklad med luftbubblor som är dyrare än den utan luft. 

Sant hahahahah

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar