Skatbo - Gitarrfrågor för dummies - Gitarrforum

Hoppa till innehåll

Foto

Skatbo

• Vänligen logga in för att svara
6 svar på denna tråd

#1 Iceaxeon

Iceaxeon

Nykomling

• Members
  • 9 Inlägg:

Postad 04 oktober 2016 - 10:09

Tjena
Har en gammal gitarr ibanez rg 420 som det sitter Duncan design passiva mickar i. Lyfte på locket då batteriet var dött. Till min förvåning så ser det ut som skit och verkar ihoplött av någon som inte hållt i lödkolven innan. Brännmärken osv. Sen gick sladden till batteriet sönder o hänger där i två delar. Tänkte att det vore trevligt att få det snyggt ihoplött då det låtit skit innan(mer än att det kom från mig) och glapp i switchen. Synd på en fin gitarr annars. Problemet är att jag inte har en susning om hur det ska vara då det är skarvat med både eltejp o utan eltejp. Letat som en galning efter schema osv men hittar inget som passar det som sitter där i nu. Hittar ingen info om just Duncan designs mickar heller. Är det rent skräp eller ska man glömma den och hänga upp den på väggen?

#2 Iceaxeon

Iceaxeon

Nykomling

• Members
  • 9 Inlägg:

Postad 04 oktober 2016 - 10:10

Menade aktiva mickar sorry.

#3 Iceaxeon

Iceaxeon

Nykomling

• Members
  • 9 Inlägg:

Postad 04 oktober 2016 - 11:00

Ok såg att jag faktiskt haft detta på g länge nu.. jag har helt enkelt glömt bort det. Fick ett bra svar innan men det föll i glömska då jag har annat o spela på. Nu ska jag fixa...
Är det någon som vet vad man kan få för en sån gitarr alltså rg 420 hive modellen?

#4 Tjuhugo

Tjuhugo

Forumsräv

• Members
  • 318 Inlägg:

Postad 04 oktober 2016 - 21:20

Går nog att reda ut om du postar lite bilder.

#5 JD music

JD music

Nykomling

• Members
  • 38 Inlägg:

Postad 18 oktober 2016 - 00:27

Jag förstår inte riktigt ditt senaste inlägg. Lyckades du fixa guran eller inte? Annars håller jag helt med Tjuhugo, bilder hade hjälpt!

John Ditmeyer

JD music

Några av mina egna instrument:
Yamaha C40, Squier Caster, Fender Stratocaster, Sigma Les Paul, Cataluña, DiMavery RB300, Tanglewood Rebel 4K.

#6 Aminor

Aminor

Veteran

• Members
  • 1 234 Inlägg:
  • Location:Logga in och skicka PM om du vill komma i kontakt med mig
  • Interests:Livslångt lärande, Kunskapsförmedling, Musik i teori och praktik, Gehörträning, Rytmikträning

Postad 18 oktober 2016 - 07:20

Johan, TS har förmodligen fått svar på sina frågor så det är därför som han inte varit här och postat några bilder. Men han frågar hur mycket pengar han skulle få för sin gitarr om han skulle sälja den.

The shortcut to playing the guitar is to take the long way around sometimes!

#7 Niclas Finnander

Niclas Finnander

Nykomling

• Members
  • 39 Inlägg:

Postad 04 februari 2017 - 22:36

Tjena
Har en gammal gitarr ibanez rg 420 som det sitter Duncan design passiva mickar i. Lyfte på locket då batteriet var dött. Till min förvåning så ser det ut som skit och verkar ihoplött av någon som inte hållt i lödkolven innan. Brännmärken osv. Sen gick sladden till batteriet sönder o hänger där i två delar. Tänkte att det vore trevligt att få det snyggt ihoplött då det låtit skit innan(mer än att det kom från mig) och glapp i switchen. Synd på en fin gitarr annars. Problemet är att jag inte har en susning om hur det ska vara då det är skarvat med både eltejp o utan eltejp. Letat som en galning efter schema osv men hittar inget som passar det som sitter där i nu. Hittar ingen info om just Duncan designs mickar heller. Är det rent skräp eller ska man glömma den och hänga upp den på väggen?

Kolla på Ebay där finns färdig kopplade plattor med kablar ock mickar . Det enda som behövs är
Att löda dit input jacket !

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar