Confirmed SiCK- Welcome to the SiCK Family - Metal - Gitarrforum

Hoppa till innehåll

Foto

Confirmed SiCK- Welcome to the SiCK Family

• Vänligen logga in för att svara
12 svar på denna tråd

#1 Confirmed SiCk

Confirmed SiCk

Forumsräv

• Members
  • 362 Inlägg:

Postad 03 augusti 2016 - 08:32

Nu är vår debutplatta nästan klar. Låtarna är iväg på mastering och den kommer att släppas den 2 september. Har lagt upp titetlspåret (omastrat) på tuben om det är någon som är intresserad. Lämna gärna lite feedback om ni vill... Tackar på förhand!

https://youtu.be/Nv0F6vmMhtQ

#2 Confirmed SiCk

Confirmed SiCk

Forumsräv

• Members
  • 362 Inlägg:

Postad 12 augusti 2016 - 07:33

Här kommer en låt till...

Down for Pleasure

#3 Aminor

Aminor

Veteran

• Members
  • 1 263 Inlägg:
  • Location:Logga in och skicka PM om du vill komma i kontakt med mig
  • Interests:Livslångt lärande, Kunskapsförmedling, Musik i teori och praktik, Gehörträning, Rytmikträning

Postad 12 augusti 2016 - 09:27

Fy tusan ni behöver skicka sångaren till en sångpedagog men det lät lite bättre i den andra låten ;).

The shortcut to playing the guitar is to take the long way around sometimes!

#4 Confirmed SiCk

Confirmed SiCk

Forumsräv

• Members
  • 362 Inlägg:

Postad 12 augusti 2016 - 09:49

Fy tusan ni behöver skicka sångaren till en sångpedagog men det lät lite bättre i den andra låten ;).

Jasså, det är så illa? Jag kan väl hålla med, jag är inte direkt någon sångare, och har aldrig varit det heller. :rolleyes: 

Men bortsett från sången, hur låter det då? 

#5 Aminor

Aminor

Veteran

• Members
  • 1 263 Inlägg:
  • Location:Logga in och skicka PM om du vill komma i kontakt med mig
  • Interests:Livslångt lärande, Kunskapsförmedling, Musik i teori och praktik, Gehörträning, Rytmikträning

Postad 12 augusti 2016 - 10:47

Hej!

I första öronkastet låter det bra men i mina öron skulle ni kunna lyfta helheten om du förbättrar din sångröst. Kolla om du hittar någon bra sångpedagog i byn där du bor.

The shortcut to playing the guitar is to take the long way around sometimes!

#6 Confirmed SiCk

Confirmed SiCk

Forumsräv

• Members
  • 362 Inlägg:

Postad 12 augusti 2016 - 11:28

Ok, tackar för svaret. Jag ska se vad jag kan göra åt det  :)

#7 Hårdråkkarn

Hårdråkkarn

Nykomling

• Members
  • 20 Inlägg:

Postad 12 augusti 2016 - 20:23

Både rösten och musikstilen påminner lite om Running Wild. :)

#8 Tjuhugo

Tjuhugo

Forumsräv

• Members
  • 322 Inlägg:

Postad 19 augusti 2016 - 21:19

Så jävla illa är ju inte sången, möjligtvis lite haltande engelskt uttal här och där. Det blir ju mest åsikter här såklart men det var väl lite det du ville ha. Den första är lite grundläggande: skit i folks åsikter. Riktig metal=dra åt helvete om ni inte gillar't.

Men som sagt, nu är vi ju ändå där. 1a låten, (ja du sa att den inte var mastrad, men ändå baserat på vad vi hör här alltså)

* bra gitarrljud, bra riff, bra spelat

* trummorna låter lite för bra, lite trummaskin

* allt är fortfarande lite för separerat

* basen kan vara tydligare

* versen blir för tjatig, skriv om och variera andra varvet, lite för mycket ord för rytmen på vissa ställen också

* Inget solo?! vad är det här för jävla metal?!!! :)

Dock, överlag bra!

2ndra låten:

* igen, bra riff, bra ljud

* igen, lite för tjatig vers, alla fraser sjungs exakt likadant

* trummor och bas låter bättre

* texten... flyter inte och låter corny pg a att meningarna mest verkar vara hopsatta för att rimma vilket resulterar i kass engelsk grammatik, jävligt sura rim, för många ord i vissa meningar och ett allmänt förvirat intryck. Exv de meningar som rimmar baby och maybe ger intrycket av att protagonisten är en velig pajas, "Jag vill ha allt-gör mig tänd (typ) baby" är ju en order, men meningen efter verkar han ångra att han var så rättfram och föreslår mesigt "ge det till mig och skrik för mig kanske?" "Down for pleasure" är väl inte heller ett engelskt uttryck, men det kanske är meningen... I nästa vers sätter de tydligen på varandra från alla håll men liraren vill fortfarande "bli tänd" vilket han ju rimligen redan bör vara och kommer återigen med det försynta förslaget att samlagspartnern kanske kan skrika lite för honom.

Ytterligare exempel på rimdriven text utan rim och reson, ok, utan reson i alla fall:

I can't wait to get you - visst, det här kan alla män relatera till
You have a reason to show - ofulltsändig mening, visa vad? vem?
Please give it to me baby - tillbaks till sånt män kan relatera till
Do it high and low - eh, gör det högt och lågt?! Så här kan man inte säga på engelska, och knappt på svenska heller

* ett gitarrsolo - metalhedern är återupprättad!

Sammanfattningsvis, bra komp, slipa på texten och fraseringen i sången, men skit i folks åsikter...

#9 Confirmed SiCk

Confirmed SiCk

Forumsräv

• Members
  • 362 Inlägg:

Postad 22 augusti 2016 - 09:46

Tackar för bra feedback Tjuhugo. På det stora hela skiter jag i vad folk tycker. Jag har gjort denna skiva enbart för min egen skull, och skulle någon gilla det så är det bara ett plus. Men å andra sidan, om man inte vet vad folk tycker, så är det svårt att utvecklas till nästa gång  :rolleyes:

#10 Tjuhugo

Tjuhugo

Forumsräv

• Members
  • 322 Inlägg:

Postad 22 augusti 2016 - 21:50

Låter bra, därav ärligt svar. Det faktum att du åstadkommit det hela är värt all respekt och beundransvärt i sig så kör på bara! Att du inte verkade ta för illa upp fastän jag var lika rak som jag skulle varit med vilken polare som helst vittnar ju om att du har skinn på näsan, eller rättare sagt ett Metal Heart. Därmed kan man ju snabbt konstatera att det bara kan gå onwards and upwards för Confirmed SiCk. Kör hårt!

#11 makatech

makatech

Forumsräv

• Members
  • 316 Inlägg:

Postad 29 augusti 2016 - 14:10

Tjuhugo:

Din djupa textanalys av låten "Down for pleasure" är helt fantastisk, tack för ett gott skratt.  :lol:

"Jag vill ha allt-gör mig tänd (typ) baby" är ju en order, men meningen efter verkar han ångra att han var så rättfram och föreslår mesigt "ge det till mig och skrik för mig kanske?

I nästa vers sätter de tydligen på varandra från alla håll men liraren vill fortfarande "bli tänd" vilket han ju rimligen redan bör vara och kommer återigen med det försynta förslaget att samlagspartnern kanske kan skrika lite för honom.

I can't wait to get you - visst, det här kan alla män relatera till

You have a reason to show - ofulltsändig mening, visa vad? vem?
Please give it to me baby - tillbaks till sånt män kan relatera till
Do it high and low - eh, gör det högt och lågt?! Så här kan man inte säga på engelska, och knappt på svenska heller

#12 Tjuhugo

Tjuhugo

Forumsräv

• Members
  • 322 Inlägg:

Postad 29 augusti 2016 - 18:24

Jag är rätt anal när det kommer till engelska, rim och texter så förhoppningsvis kan man få ett garv på min bekostnad också. Det var ju i övrigt mycket jag tyckte var bra med låtarna också och att skriva, producera och lägga ut kräver ju bra mycket mer respekt än vad en pajas kan kratta ned bakom ett tangentbord på 5min. Bara så vi balanserar det här lite...

#13 Confirmed SiCk

Confirmed SiCk

Forumsräv

• Members
  • 362 Inlägg:

Postad 03 september 2016 - 10:59

Skivan är nu släppt och det går att lyssna på Spotify och alla andra digital plattformar.

Welcome to the SiCK family

Som svar till Tjuhugo angående texter så lyssna på första låten, där har du en bra förklaring...

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar