Lätta låtar att spela? - Gitarrlektioner - Gitarrforum

Hoppa till innehåll

Foto

Lätta låtar att spela?

• Vänligen logga in för att svara
3 svar på denna tråd

#1 Marinero

Marinero

Nykomling

• Members
  • 5 Inlägg:

Postad 19 februari 2016 - 11:52

Hej

Ja nu har det gått drygt en månad sedan jag fick min Hagström ultraswede, och som jag tidigare nämnt, så kan jag inte spela gitarr. Vad jag skulle behöva är tips på någorlunda lättspelade låtar. Det finns ju sidor med tabs i tusental, men antingen är dom för svåra eller helt okända. Och jag orkar inte sitta och traggla gubben Noa och imse vimse. Hellre något i stil med Simple man lynyrd skynyrd, den låter ju bra och var inte så svår att få till, har också lärt mig Jessica (bitvis) Allman brothers. Är det någon som har några tips?

#2 martink78

martink78

Gitarrgud

• Members
  • 1 823 Inlägg:

Postad 19 februari 2016 - 12:33

Finns en hel tråd om det här http://www.gitarrfor...atar-att-spela/  Men annars brukar det gå bra att googla, typ "easy guitar song" och artisten/gruppen du gillar. Oftast är det ju roligare att spela låtar man själv lyssnar till.. 

Vantage VS-695, Ari Pro II SB-600, Fender Tie Dye Stratocaster, Epiphone LP Standard
Yamaha THR10, Laney IRT Studio, Fender Champion 600 RI

#3 MdaG

MdaG

Veteran

• Members
  • 738 Inlägg:
  • Interests:Gitarr och Programmering.

Postad 11 mars 2016 - 23:12

Du kan även prova Justin Guitar eller Learn and Master Guitar som är digitala kurser med video och kursmaterial på papper.

Sedan finns även Yousician, Rocksmith 2014, TabRider och Rock Prodigy som är mjukvara för att lära sig spela.

#4 Tjuhugo

Tjuhugo

Forumsräv

• Members
  • 322 Inlägg:

Postad 12 mars 2016 - 12:58

Louie Louie - The Kingsmen

You really got me - The Kinks

De två borde vara mest ös för minsta kunskapskrav. Lär dig ett barréackord och kör på bara. Tematiskt sätt borde AC/DC också vara en guldgruva.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar