Line 6 Pod Studio UX1 - Inspelning, mjukvara, utrustning och olika sound - Gitarrforum

Hoppa till innehåll

Foto

Line 6 Pod Studio UX1

• Vänligen logga in för att svara
5 svar på denna tråd

#1 Iceaxeon

Iceaxeon

Nykomling

• Members
  • 9 Inlägg:

Postad 22 december 2015 - 10:17

Tjena
Hade tänkt köpa en sån leksak för att koppla ihop o spela in lite. Men en stor förvirring har uppstått.
Om man läser på line6 hemsida så följer det med hur mycket som helst men sen när man kollar runt lite så måste man köpa till en massa plug ins osv det verkar ju helt sjukt.
Min fråga är då. Hur många av er kör med denna modell och hur mycket följde egentligen med i kartongen? Hur mycket kostar plug insen som det pratas om isåfall?
Mvh Iceaxeon

#2 martink78

martink78

Gitarrgud

• Members
  • 1 823 Inlägg:

Postad 22 december 2015 - 10:42

Nej, du måste inte köpa till en massa plugins, det följer med POD Farm som innehåller massa förstärkare, pedaler o dyl för gitarr. Sedan följde det, åtminstone när jag köpte min UX2 för 3-4 år sedan, med ett gratis DAW, vilket är en ett program för att spela in och mixa. Dessa två räcker för att börja spela in. 

Vill man göra lite mer avancerade inspelningar så krävs det mer och alla gillar inte ljudet i POD Farm stärkarna och då finns det andra plugins att köpa (eller ladda ned gratis i många fall), men det är inget måste.. 

Vantage VS-695, Ari Pro II SB-600, Fender Tie Dye Stratocaster, Epiphone LP Standard
Yamaha THR10, Laney IRT Studio, Fender Champion 600 RI

#3 Iceaxeon

Iceaxeon

Nykomling

• Members
  • 9 Inlägg:

Postad 22 december 2015 - 14:30

Tack för det svaret. Var finns de att ladda ner? Då är det bara till att börja leka då..
Mvh Iceaxeon

#4 martink78

martink78

Gitarrgud

• Members
  • 1 823 Inlägg:

Postad 22 december 2015 - 14:39

Googla "vst plugin" så hittar du massor. Vst är en (den vanligaste?) plugin standarden, så det finns andra också beroende på vad ditt DAW stöder.

Vantage VS-695, Ari Pro II SB-600, Fender Tie Dye Stratocaster, Epiphone LP Standard
Yamaha THR10, Laney IRT Studio, Fender Champion 600 RI

#5 jakkzeven

jakkzeven

Medlem

• Members
  • 234 Inlägg:

Postad 22 december 2015 - 15:32

Mitt tips är att googla lepou vst. Lepou har gjort en del bra förstärkaremulerare. Sedan kan du googla Nadir vst så får du en riktigt bra kabinettemulerare.

Om du googlar sperimental pack så bör du hitta pack med IRfiler som du använder i Nadir.

#6 Iceaxeon

Iceaxeon

Nykomling

• Members
  • 9 Inlägg:

Postad 23 december 2015 - 09:53

Tackar än en gång för svaren. Ska kolla in detta nu när man blir ledig ett par dagar.
God jul på er alla
Mvh Iceaxeon

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar