Spana in min Hårdrocks Blogg! - Off topic - Gitarrforum

Hoppa till innehåll

Foto

Spana in min Hårdrocks Blogg!

• Vänligen logga in för att svara
5 svar på denna tråd

#1 Cornelia

Cornelia

Nykomling

• Members
  • 2 Inlägg:

Postad 18 december 2015 - 10:12

Gå in och läs vettja! 

http://corneliashardrock.blogg.se

#2 Tjuhugo

Tjuhugo

Forumsräv

• Members
  • 322 Inlägg:

Postad 18 december 2015 - 11:28

Snyggt, bra val av ämnen (Deep Purple för fan!) Proffsigt upplagda artiklar, proffsigt flöde i texterna. Förbättra: skriv inte som en gammal gubbe/kärring eller ett lexikon. Skriv som du talar! Var personlig, lägg in dina egna åsikter! Dra dig inte för att vara kategorisk. Vinkla dina artiklar! (dvs istället för exv rubriken "Ritchie Blackmore - en gitarrhjälte" välj en slående vinkel, typ "Ingen Blackmore - ingen Yngwie" eller "Blackmore skiter i vad du tycker och spelar vad fan han vill, och varför inte?"

Du har det som krävs, men lägg in dig själv och din personlighet i texterna för att få dom att stå ut mer och bli intressantare. Det är personlighet, åsikter och vinklingar som gör att folk engagerar sig.

Kör på, kör hårt - rock hard, ride free!

#3 Gitarrdåren

Gitarrdåren

Gitarrgud

• Members
  • 2 949 Inlägg:

Postad 21 december 2015 - 20:18

Trevligt.

För oss som är äldre och har varit i utkanten (eller i) hårdrocksvärlden länge är det för "skumma på ytan" för att vara riktigt intressant. Men vi har ju alla snart trillat av pinnen, så det kan man kanske skita i.

Hur du skriver och formulerar dig lämnar en del att önska, det sänker intrycket lite.
Korrläsning innan du postar (och ett tag efter du skrivit) är ingen dum ide.

Summa summarum, bra jobbat.

/Magnus
Playing guitar really helps your guitar playing!

Youtube - MagnusOlsson.com

#4 J-45

J-45

Nykomling

• Members
  • 5 Inlägg:

Postad 22 december 2015 - 15:45

trevlig läsning!

#5 Kjelle

Kjelle

Forumsräv

• Members
  • 635 Inlägg:

Postad 28 december 2015 - 10:31

Schysst med en hårdrocksblogg.
Vad jag gillade mest var det du skrev från sweden rock. (Priest).
Då blev det mera personligt.
Annars blir det lite en känsla av att läsa ur Wikipedia, om du fattar.
Du behöver inte skriva lite om allt.
Då skummar man bara ytan utan att det blir riktigt intressant för oss nördar (vilket vi ju är ;) )
En blogg ska va personlig tycker jag.

Bästa bakislåten...
Vad fan menade dom i pink Floyd med dom sista sekunderna på dark side of the moon skivans sista spår med dom sista orden...
: 'there is no dark side of the moon really, matter of fact it's all dark'.., ????

Spekulera kring sådana saker kanske.
/lycka till
Kjelle

#6 Cornelia

Cornelia

Nykomling

• Members
  • 2 Inlägg:

Postad 23 januari 2016 - 14:06

Tack för alla svar! Jättekul att höra vad ni tycker och tänker!! :)

Ska absolut ta åt mig att bli mer personlig, blanda fakta inlägg med personliga! Förstår att det blir roligare att läsa om det blir mer inlägg med egna åsikter, tankar och liknande.

Sen att jag skriver lite opersonligt och formellt är för att det är tänkt att vara en tidning, inte en blogg. Det råkar bara vara på en bloggadress, och jag själv tycker det hade känts mer oproffsigt att skriva med talspråk. Men det är ju självklart en smaksak! :)

Tack igen!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar