Bra site men... - Hjälp & förslag till forumet - Gitarrforum

Hoppa till innehåll

Foto

Bra site men...

• Vänligen logga in för att svara
6 svar på denna tråd

#1 makatech

makatech

Forumsräv

• Members
  • 316 Inlägg:

Postad 22 september 2015 - 12:45

jäkligt lite trafik.

Bra site med snyggt forum, clean design, trevligt folk men synd att det är så lite inlägg och trafik på den. :-(

Risken är väl att man kommer hitta sina favoritforum utomlands istället.

Känns lite som om de här små svenska musikforumen konkurrerar ut varandra, alla är små och lite nischade på sitt sätt men det finns inget stort musikforum?

#2 Aminor

Aminor

Veteran

• Members
  • 1 263 Inlägg:
  • Location:Logga in och skicka PM om du vill komma i kontakt med mig
  • Interests:Livslångt lärande, Kunskapsförmedling, Musik i teori och praktik, Gehörträning, Rytmikträning

Postad 22 september 2015 - 15:08

Folk har väl tröttnat på att läsa och skriva om gitarrer och förstärkare. De kanske också har kommit på att det är bättre att lägga tiden på att förbättra sin musikalitet istället för att fortsätta att tugga om gitarrer och förstärkare här på forumet. En del som desperat försökt lära sig spela gitarr på egen hand kanske dessutom har tröttnat när de inte kommer vidare hemma på kammaren och därför stoppat in gitarren i garderoben eller rent av sålt den på blocket  :).

The shortcut to playing the guitar is to take the long way around sometimes!

#3 martink78

martink78

Gitarrgud

• Members
  • 1 823 Inlägg:

Postad 22 september 2015 - 17:09

Tror inte folk tröttnar mer än de gjorde förr men en hel del av trafiken har förmodligen hamnat på Facebook..

Vantage VS-695, Ari Pro II SB-600, Fender Tie Dye Stratocaster, Epiphone LP Standard
Yamaha THR10, Laney IRT Studio, Fender Champion 600 RI

#4 MrTorture

MrTorture

Medlem

• Members
  • 272 Inlägg:

Postad 23 september 2015 - 15:19

Jag tycker nog att det är ganska dött på de flesta gitarrforumen, även utländska, om man jämför med hur det var förr.

Jag själv skriver inte så mycket men läser desto mer och ett forum blir aldrig bättre än innehållet. Så det är väl bara att sätta igång och skriva mer :)

Facebook tycker jag är mer eller mindre skit, vill man läsa nåt som postades för ett par dagar sedan igen så får man scrolla ihjäl sig för att hitta det. Om man alls hittar det igen...

#5 Sindarin

Sindarin

Did you see it? Did you? The f**king twinkle in my eye

• Members
  • 991 Inlägg:

Postad 23 september 2015 - 21:27

Mycket av trafiken går nog som Martin skrev till FB, jag är t ex medlem i en diskussionsgrupp med närmare 7000 medlemmar och en köp/säljsida med närmare 26000 medlemmar. Det snurrar på betydligt snabbare där. =) Men det blir å andra sidan nästan stört omöjligt att söka tillbaka och hitta lite äldre inlägg istället så var sida har väl sin "charm"

Google is your best friend but don't forget to have fun anyway

#6 von Wolfenstein

von Wolfenstein

Nykomling

• Members
  • 33 Inlägg:

Postad 12 oktober 2015 - 18:10

Jag har drivit forum i många år och det här är ganska vanligt. I början strömmar medlemmarna in och alla frågar och svarar i munnen på varandra tills... det sakta dör ut. Frågorna är ställda och svaren skrivna, hur mycket finns det att fråga egentligen? Blir svaren annorlunda om några veckor? Forumen förvandlas till interaktiva uppslagsböcker där aktiviteten avtar mer och mer tills det ersätts av en wiki.

Lite trist men om man ska fortsätta hålla liv i ett forum får man nästan ta bort inlägg efter en viss tid så att frågorna kan ställas om igen. Facebook däremot är bara skräp men skulle de sätta in en sökfunktion skulle samma sak hända där förutom alla bilder på mat och barn som verkar finnas i en aldrig sinande ström.

Jag tycker att det är bra att forum som detta finns kvar, de fyller en funktion och trots min inaktivitet skulle jag sakna det om det försvann.

Ett tips jag fick i ett annat forum var att ge medlemmarna nån slags dagböcker (kräver utrymme och bandbredd) och i musikforum skulle det vara ganska kul att få se vad ni hålls med förutom bara det där bästa bästa många visar upp. Det skulle sätta fart på forumet lite grann i alla fall.

#7 J-Bq

J-Bq

Medlem

• Members
  • 96 Inlägg:

Postad 12 oktober 2015 - 19:12

Kul idé! Kanske det går att göra som på olika tränongsforum och ha ett underjorden för dagböcker och den som vill skapa en egen tråd där får göra det.?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar