Krokus, Speed Up - HJÄLP! - Hårdrock/Rock - Gitarrforum

Hoppa till innehåll

Foto

Krokus, Speed Up - HJÄLP!

• Vänligen logga in för att svara
3 svar på denna tråd

#1 Tjuhugo

Tjuhugo

Forumsräv

• Members
  • 322 Inlägg:

Postad 11 september 2015 - 22:05

Ok, jag är säkert bland de få som lyssnar på Krokus, och med all säkerhet den ende som tvingar sitt band att lira deras låtar. Följaktligen är det rätt svårt (läs: omöjligt) att hitta nån tutorial på solot i Speed Up. Jag skulle hemskt gärna vilja lära mig det, men begåvningen räcker helt enkelt inte till för att ta ut det. Dock, jag har ju sett att några av er här har skills nog att ta ut det med vänsterhanden medans ni steker plättar så om nån av er inte har nåt för er nån dag, och vill kunna skryta med att ni kan ett solo av en lirare med det fantastiska namnet Fernando von Arb, så skulle ni göra mig otroligt lycklig om ni orkade ta ut det och lägga det på tuben. Det är, enligt min förmening i alla fall, ett kanonsolo. Själv skall jag ägna helgen åt att trassla ut fingrarna ur strängarna efter att ha försökt ta ut det i timmar...

Håll till godo, solo på 2:50

#2 valvetubes

valvetubes

Medlem

• Members
  • 150 Inlägg:

Postad 12 september 2015 - 08:40

Ett tips: Mediaspelaren VLC kan spela upp alla typer av ljud och videofiler med sänkt hastighet utan att förändra pitchen (tonarten). VLC kan sänka (eller öka) i flera steg. Ljudkvaliteten blir givetvis påverkad men det går bra ändå att ta ut musiken.

#3 MrTorture

MrTorture

Medlem

• Members
  • 272 Inlägg:

Postad 12 september 2015 - 09:19

Här är början i alla fall: speed%20up.jpg

#4 Tjuhugo

Tjuhugo

Forumsräv

• Members
  • 322 Inlägg:

Postad 12 september 2015 - 11:25

Tack! Det jäkliga med att slowa filen är att det är otroligt svårt att urskilja gitarren, det blir en massa bludder och missljud, särskilt när det går undan. Jag har gjort det på andra grejer och då har det funkat rätt bra, Fernando ser dock ut att bli min bane... Början går rätt fint att höra men sen kommer ett parti som bara låter sås, tappandet går hyfsat att höra, men sen kommer sås igen. Inte kan jag läsa noter heller, men det du skrev ut i kombo med att lyssna är lätt att fatta, så stort tack för det!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar