scumCrown på iTunes och Spotify - Inspelning, mjukvara, utrustning och olika sound - Gitarrforum

Hoppa till innehåll

Foto

scumCrown på iTunes och Spotify

• Vänligen logga in för att svara
11 svar på denna tråd

#1 zorro

zorro

Forumsräv

• Members
  • 461 Inlägg:

Postad 18 maj 2015 - 18:36

Vårt avsomnade band scumCrown har släppt en singel med de sista tre låtarna. "Who Said You Could Look at Us". Jag spelar gitarr.

/z

#2 Aminor

Aminor

Veteran

• Members
  • 1 263 Inlägg:
  • Location:Logga in och skicka PM om du vill komma i kontakt med mig
  • Interests:Livslångt lärande, Kunskapsförmedling, Musik i teori och praktik, Gehörträning, Rytmikträning

Postad 18 maj 2015 - 19:19

hm..., hur kan det vara en singel? För det första ligger ju låtarna digitalt på Spotify och för det andra var det bara två låtar på en singel. En låt på framsidan och en på baksidan.

The shortcut to playing the guitar is to take the long way around sometimes!

#3 zorro

zorro

Forumsräv

• Members
  • 461 Inlägg:

Postad 18 maj 2015 - 20:19

Hmmm...ja det är sannerligen ett mysterium. Och jag är inte singel själv ens. Och hur ser en digital baksida ut? Frågorna hopar sig, men livet går vidare.

/z

#4 Kjelle

Kjelle

Forumsräv

• Members
  • 635 Inlägg:

Postad 18 maj 2015 - 21:37

Hmmm...ja det är sannerligen ett mysterium. Och jag är inte singel själv ens. Och hur ser en digital baksida ut? Frågorna hopar sig, men livet går vidare.

/z

:D :D :D
Just där fick du 1'a pris för bästa svaret hittills !
Asbra !
/Kjelle 😄

#5 Aminor

Aminor

Veteran

• Members
  • 1 263 Inlägg:
  • Interests:Livslångt lärande, Kunskapsförmedling, Musik i teori och praktik, Gehörträning, Rytmikträning

Postad 18 maj 2015 - 22:06

Och hur ser en digital baksida ut?

/z

Jag inte en aning om hur en digital baksida ser ut. Finns det någon sådan?

Hur som helst, vi som var med på den gamla goda tiden vet att en singel har två låtar, en på sida A och en på sida B. Men som sagt, livet går vidare i cyberspace.

#6 martink78

martink78

Gitarrgud

• Members
  • 1 823 Inlägg:

Postad 19 maj 2015 - 09:13

Forskarna tror ju att universum har 11 dimensioner så det borde ju finnas plats för ännu fler låtar på en singel. Dessutom är det ju inte speciellt logisk med två låtar heller när det heter singel. 

Vantage VS-695, Ari Pro II SB-600, Fender Tie Dye Stratocaster, Epiphone LP Standard
Yamaha THR10, Laney IRT Studio, Fender Champion 600 RI

#7 zorro

zorro

Forumsräv

• Members
  • 461 Inlägg:

Postad 19 maj 2015 - 10:12

Tack Kjelle :D!

I detta ämne kommer jag att tänka på en gammal sketch med Lorry-gänget där en intervjuare av en politiker hakar upp sig på politikerns användande av "domino-effekten" som bild för att förklara ett skeende. Intervjuaren tycker inte att användningen är korrekt för det politikern vill säga. Så intervjun kommer att handla om "domino-effekten" i stället för själva sakfrågan.

/z

#8 Aminor

Aminor

Veteran

• Members
  • 1 263 Inlägg:

Postad 19 maj 2015 - 11:04

Så intervjun kommer att handla om "domino-effekten" i stället för själva sakfrågan.

/z

Bra iaktagelsförmåga Zorro. Eftersom låtarna ligger på iTune och Spotify och det inte finns några länkar samt att man antagligen måste logga in för att höra låtarna så finns det ju inte så mycket att diskutera om själva sakfrågan. Som alternativ diskussion tänkte jag därför att vi kanske kan hitta en annan infallsvinkel med "Lorrystuk" :D. Jag hoppas givetvis att du inte blev sur för detta.

#9 Zappa-san

Zappa-san

Red mage

• Moderators
  • 1 817 Inlägg:
  • Interests:Cobblestone and Dirt

Postad 19 maj 2015 - 20:38

Det är inte svårt alls att få tillgång att lyssna på Zorros musik? Trevligt spel, ledigt och vant handlag tillsammans med överraskande sång. Najs! :)

Spotify liksom? Haft sen det kom... På gamla goda tiden? Gitarren skulle kunna vara sakfrågan, eftersom han liksom hintade att det vore trevligt att få lite cred. Hade jag inte lyssnat skulle jag inte posta om jag vore tex du Aminor. För det här blir tyvärr magplask och sura miner av vad jag kan läsa av.

Det finns en scen i Yrrol, med platon och theresias... Ha ha ha. Där har vi citat så det räcker till fler trådar.
But he was a muffin...

#10 zorro

zorro

Forumsräv

• Members
  • 461 Inlägg:

Postad 20 maj 2015 - 09:38

Dômo arigatô gozaimasu Zappa-san!

/z

#11 Zappa-san

Zappa-san

Red mage

• Moderators
  • 1 817 Inlägg:
  • Interests:Cobblestone and Dirt

Postad 20 maj 2015 - 13:45

Dou itashimashite Zorro-san :)
But he was a muffin...

#12 crossplay

crossplay

Medlem

• Members
  • 201 Inlägg:

Postad 22 maj 2015 - 12:28

Jag gillar den sista låten på "singelskivan"....Det är bara att vakna till, släpps inga bak-fram vinylsinglar längre. Välkommen till cybervärlden. Men fullängdsvinylskivor har ju fått ett uppsving...det tackar man för. Vinylen slår MP3 alla dagar ;)

Fender Lead II, Yamaha RGX 121Z FS, Yamaha APX500 IIBL, Yamaha APX700II
Fender Mustang IV, Randall Comander
Ibanez SR300 och en gammal ståbas.

http://soundcloud.com/rainail

Chuck-Norris-Election-Ad-620x341.jpg

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar