Mad Professor Old School 21 RT? - Rörstärkare - Gitarrforum

Hoppa till innehåll

Foto

Mad Professor Old School 21 RT?

• Vänligen logga in för att svara
7 svar på denna tråd

#1 NiklasF

NiklasF

Nykomling

• Members
  • 12 Inlägg:
  • Interests:Förutom gitarrspelandet så är jag mycket ute i naturen, både skärgård och skogsområden. Jag är också löjligt intresserad av öl. Jag håller provningar, föreläser lite och driver en ideell förening på det temat.

Allt gott!
    Niklas

Postad 05 april 2015 - 00:39

Tjabba,
Jag håller på att kika på en ny förstärkare till min nya hss american deluxe strata med deras nya "shawbucker". Just nu är jag lite inne på Old School 21 RT från Mad Professor. Är det någon här på forumet som har erfarenhet av en sådan?
Jag är även mottaglig för andra förslag i samma prisklass. Förstärkaren är främst tänkt att användas hemma och i sudio. Jag är ute efter lite mer vintage-sound med nöjlighet att ratta in lite olika snygga cleana ljud. När det gäller cleant så är "black face" kanske min favoritkaraktär.
Vad gäller overdrive så vill jag att den möjligheten också ska finnas, men jag kommer att använda pedaler när jag vill på till lite fetare dist.

Andra förstärkare som jag också har tittat på är;
Victory V10 The Baron
Doctor Z Maz 8
PRS Archon 25

Tack på förhand!
/Niklas

#2 zorro

zorro

Forumsräv

• Members
  • 461 Inlägg:

Postad 05 april 2015 - 07:57

Flera av de "boutique"stärkare du nämner finns väl på These Go To 11. Prova ordentligt i lugn och ro som man kan göra där. Jag skulle testa Bogner också, fina stärkare. Eller kontakta Racing på detta forum och se vad han kan fixa.

/z

#3 NiklasF

NiklasF

Nykomling

• Members
  • 12 Inlägg:
  • Interests:Förutom gitarrspelandet så är jag mycket ute i naturen, både skärgård och skogsområden. Jag är också löjligt intresserad av öl. Jag håller provningar, föreläser lite och driver en ideell förening på det temat.

Allt gott!
    Niklas

Postad 05 april 2015 - 10:15

Jag har planerat ett besök på These go to 11 i veckan. Där kommer säkert en del saker att klarna.
Innan dess försöker jag vara så påläst som möjligt. Bogner har jag sneglat lite på, men jag ska köra ett var till där!

Tack zorro

#4 EVVK

EVVK

Pingvin expert

• Moderators
  • 2 153 Inlägg:

Postad 05 april 2015 - 12:49

Försök även testa DrZ Zwreck, den är Trainwreck designad/tunad för Brad Paisley, dvs fokus på rent ljud, men även risk att det spricker baserat på om du har gitarrvolymen på max.

#5 NiklasF

NiklasF

Nykomling

• Members
  • 12 Inlägg:

Allt gott!
    Niklas

Postad 05 april 2015 - 20:30

Jag ska kolla på den också. Tack EVVK!

#6 gurt

gurt

Medlem

• Members
  • 168 Inlägg:
  • Interests:Skönlitteratur, långpromenader, finsk film och rördist.

Postad 05 april 2015 - 22:42

Hello,

Äger en Mesa boogie Ta-15 och är väldigt nöjd med den. Har ett par olika kabinett som jag använder den i hemma och i studio. Dock inte spelat ute med den än, men den är högljudd nog för små ställen utan PA. 

Äger en fender och har ägt flera och det ljudet är kusligt likt. Marshall soundet likaså.

Mvh

#7 NiklasF

NiklasF

Nykomling

• Members
  • 12 Inlägg:

Allt gott!
    Niklas

Postad 24 maj 2015 - 13:11

Tjabba.
Jag tänkte att jag skulle komma med en liten update...
Det blev till slut en begagnad Shur Corso som jag fick till ett riktigt bra pris. Nu sitter jag och väntar på en Dinky 1x12 från Paul på Zilla Cabs. Om det kliar i fingrarn? Du anar inte!

#8 Tommy von Bulldog

Tommy von Bulldog

Forumsräv

• Members
  • 622 Inlägg:

Postad 16 maj 2016 - 19:14

.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar