nybörjarfrågor? Ableton - Inspelning, mjukvara, utrustning och olika sound - Gitarrforum

Hoppa till innehåll

Foto

nybörjarfrågor? Ableton

• Vänligen logga in för att svara
3 svar på denna tråd

#1 g-newb

g-newb

Medlem

• Members
  • 141 Inlägg:

Postad 18 mars 2015 - 20:44

Köpte ett ljudkort vid namn Scarlett Solo och en mick häromdagen eftersom jag tänkte börja spela in min akustiska gitarr men även min el. Nu är jag helt lost på sånna här saker så hoppas på att nån vis man/dam kan hjälpa mig!

Fick med ett program Ableton live 9 lite. Någon som kan detta program och som skulle kunna förklara lite för mig? Förstår mig inte på det så mycket och har inte det bästa tålamodet.. Har kollat lite på youtube.

Fick också med dessa fyra program eller plugins? Scarlett Plugin Suite, Red Plugin Suite, Free Loopmasters Content och Novation Bass Station. Vad är de två sista för något? Vad gör de och hur använder man dom?

Hehe kanske lite mycket frågar på samma gång men som sagt så är jag sämst på dessa saker!  :P

#2 yadis

yadis

Medlem

• Members
  • 55 Inlägg:

Postad 19 mars 2015 - 16:03

Jag har Ableton, men inte använt det så mkt än. Jag glodde på flera youtube-videos som visade hur man konfigurerar allt så att det funkar med inspelning, medhörning o sånt. Föreslår att du börjar med att få igång den delen, sen kan du grotta ned dig i dom andra delarna.

Finns nog ingen genväg - ut på youtube:)

#3 g-newb

g-newb

Medlem

• Members
  • 141 Inlägg:

Postad 19 mars 2015 - 16:35

Okej :) tycker du att det är ett bra program?

#4 yadis

yadis

Medlem

• Members
  • 55 Inlägg:

Postad 20 mars 2015 - 13:22

Jag har som sagt inte använt det mycket, knappt nåt alls. Så jag kan inte uttala mig i frågan:)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar