Synpunker - Hjälp & förslag till forumet - Gitarrforum

Hoppa till innehåll

Foto

Synpunker

• Vänligen logga in för att svara
6 svar på denna tråd

#1 musiknörd

musiknörd

Gitarrgud

• Members
  • 6 758 Inlägg:

Postad 27 februari 2015 - 22:38

Tänker generellt på förstärkarflikarna. läser man så står det *Vi delar upp förstärkare i två kategorier, se till att posta i rätt förstärkare del.* men du kmr ju även in på *förstärkare*? tror det skapar mer förvirring för dom flesta när man vill ställa kanske en fråga och vet inte riktigt var man ska lägga den? tycker det vore bäst att slopa möjligheten att kunna gå in på *förstärkare* fliken och posta och hålla oss till dom två undertill som gör det enklare.

sen har vi det där med att vissa delar på forumet är låst när man inte är inloggad?! tycker det är onödigt, speciellt om man inte alltid orkar logga in och vill kolla lite snabbt vad som hänt sen sist t.ex. är det ju bra om man kan komma in på samtliga köp/sälj/bytes flikarna! skulle ngt intressant ligga där så vill man ju klart logga in och ta kontakt med den personen right? 

mina 5 ören bara... 

RIG - Making instruments come true...

// Rickard

#2 Zappa-san

Zappa-san

Red mage

• Moderators
  • 1 817 Inlägg:
  • Interests:Cobblestone and Dirt

Postad 28 februari 2015 - 09:16

Kan ge en vinkel angående det här med köp och sälj, utan att det på något sätt ÄR såhär det kommer att förbli på gitarrforum.com

Köp och sälj är nog låsta för utomstående, dvs icke inloggade av en standardmall för forumsuppbyggnad snarare än ett beslut. Det är alltså standard på alla forum jag kommer på just nu att bara medlemmar får se, i vissa fall är köp och sälj bara öppen för betalande medlemmar. Varför skulle det vara en bra standard då?

Det handlar också om en service där man kan kontakta forumsägaren eller moderatorer för att få hjälp att kontakta en säljare som inte höll sin del av avtalet. Kanske inte svarar på pm eller epost, gömmer sig. Är man reggad användare och har visat sig vara en verklig människa bakom ipadressen är det lätt att leta upp vem som satt bakom burken. Lätt och lätt, men ingen är anonym oavsett vad de tror i slutändan. Det kan ju bli polisiära ärenden och då är iploggning ibland ett bevis beroende på omständigheterna. Du förstår vad jag menar? Att dem delarna är låsta handlar för mig om säkerhet för oss användare mot utomstående hot som skojare och så vidare. Eftersom det är ett intresseforum sköter man sig.

Mina tankar ovan. Tycker din fundering kring förstärkare är intressant.

Mvh
But he was a muffin...

#3 musiknörd

musiknörd

Gitarrgud

• Members
  • 6 758 Inlägg:

Postad 28 februari 2015 - 12:08

Jupp kan köpa den biten  :)  men då borde dom väl låsa hela köp/sälj/byt sektionen? just nu har dom bara en låst... *off topic*, *gitarrer,förstärkare,effekter mm.* är även dom låsta, resten är öppet. Så i helhet tycker jag att hela forumet borde vara låst för icke medlemmar om man nu vill som du är inne på slippa oseriösa personer.

Diskantforum är ju rätt bra, dom har så man kan titta in på hela forumet även om du inte är inloggad! passar mej bra när man bara vill snabbt in och kolla lite nya prylar som är till salu på sin rast. Ljudbojen är likadan  :)

// Rickard

#4 Zappa-san

Zappa-san

Red mage

• Moderators
  • 1 817 Inlägg:

Postad 28 februari 2015 - 12:55

Hm. Jag lyckades misstolka det du skrev, mest för att jag tog för givet att det var likadant här som på diverse andra forum jag är medlem på. Trodde att köp och sälj var blockerat även här. Har inte varit inne utan inlogg nån gång de senaste fem åren, sist var väl när hela forumet krashade 09 eller så.

Ja, min åsikt i det hela är inte viktig, jag försökte mest förklara en eventuell tanke bakom att en köp och sälj är låst för icke medlemmar. Dina synpunkter delas säkert av fler.

Men, if it aint broke, dont fix it osv.
But he was a muffin...

#5 musiknörd

musiknörd

Gitarrgud

• Members
  • 6 758 Inlägg:

Postad 28 februari 2015 - 19:56

Nä precis, har stört på mej det ett bra tag haha men sen gav jag upp för jag orkade inte bry mej om mindre, men just säljes är en del som jag gärna vill kunna kolla lite snabbt ifall man vill hinna göra en schysst deal!

men främst är min främsta poäng att göra det hela så användarvänligt, även för våra nyaste medlemmar så dom inte behöver fundera onödigt mycket på var dom ska posta sin tråd för att sen få ngn som kommenterar att be admin flytta tråden till xx

som jag nämde ang om stärkarflikarna... känns aningen onödigt med 3 flikar kan jag tycka?

aja, nu ska jag sörpla i mig mer öl... kanske plinka gitarr...lyssnar på toto och känner mig lite ömsint..

// Rickard

#6 Zappa-san

Zappa-san

Red mage

• Moderators
  • 1 817 Inlägg:

Postad 01 mars 2015 - 11:37

Ha ha ha :)
Härligt!
But he was a muffin...

#7 Ronström

Ronström

Medlem

• Members
  • 104 Inlägg:

Postad 19 maj 2015 - 14:19

Nått är ju verkligen konstigt med mobilversionen. Jag har en android och när jag loggar in på gitarrforum på internet där så loggas jag ut direkt. Skriver in lösen o användare en miljon gånger men det funkar inte..  :angry: 

ajjabajja! :angry:

..vi har många.. döda.. som.. försöker fly..  - Stefan löfven
:o

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar