Avgörande musik i ert liv. - Sida 4 - Off topic - Gitarrforum - Sida 4

Hoppa till innehåll

Foto

Avgörande musik i ert liv.

• Vänligen logga in för att svara
60 svar på denna tråd

#61 Distortion

Distortion

Medlem

• Members
  • 263 Inlägg:
  • Interests:Musik, konst, livet.

Postad 05 juni 2015 - 19:12

Första låten som jag minns är born to be alive och jag var väldigt ung när jag hörde den för första gången. Min mamma hade Beatles alla singlar som hon köpte när det begav sig så dom lyssnade jag mycket på med favoriten she loves you. Herreys vann Melodifestivalen så jag och polarna köpte skjortor i samma färger som bröderna och givetvis gyllende skor. På 80 talet började jag åka skateboard och lyssnade mycket på skatemusik. En god vän hade ett album med Wasp och jag fastnade direkt och det har blivit ett av mina favoritband. 1986 hörde jag låten the final countdown och det var en känsla av eufori, hela det albumet gick varmt och till sist dog kasettbandet till min stora förtvivlan. Sjöng låten Carrie framför klassen på roliga timmen. Sen kom man i kontakt med Metallica och en massa andra hårdrocksband. Sen mitt i den vevan köpte en god vän bestie boys album license to och den gick varm. Sen kom Pantera motley crue, Alice in chans, bodycount och Nirvana in i mitt liv. Sen när rave kom på tapeten så lyssnade man på det.

Bra musik finns överallt i alla stilar bara man är mottaglig.

"There's no reason for a guitarist to have a big ego. You should love the instrument more than wanting to be a rock star." Randy Rhoads

Charvel Desolation - EMG 57-66

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar