"Prova-På" gitarrkurs - Sida 2 - Gitarrlektioner - Gitarrforum - Sida 2

Hoppa till innehåll

Foto

"Prova-På" gitarrkurs

• Vänligen logga in för att svara
26 svar på denna tråd

#21 Aminor

Aminor

Veteran

• Members
  • 1 263 Inlägg:
  • Location:Logga in och skicka PM om du vill komma i kontakt med mig
  • Interests:Livslångt lärande, Kunskapsförmedling, Musik i teori och praktik, Gehörträning, Rytmikträning

Postad 18 januari 2015 - 23:18

Ja precis, slutsasen är då att reklamen ger fel signaler när det står att man kommer att göra ett stort kliv framåt. Hur kommer det sig att gitarrspelet har fått stryka på foten det senaste året? Har du tappat lusten eller vet du inte hur du skall komma vidare?

Ett bra övningsprogram tillsammans med lagom mängd stöd kanske kunde vara inspirerande för dig.

The shortcut to playing the guitar is to take the long way around sometimes!

#22 martink78

martink78

Gitarrgud

• Members
  • 1 823 Inlägg:

Postad 18 januari 2015 - 23:34

Inspiration saknas inte men tidsbrist och kroppsliga krämpor har tyvärr satt sina spår. Livet består ju inte bara av gitarrspelande...  

Vantage VS-695, Ari Pro II SB-600, Fender Tie Dye Stratocaster, Epiphone LP Standard
Yamaha THR10, Laney IRT Studio, Fender Champion 600 RI

#23 Aminor

Aminor

Veteran

• Members
  • 1 263 Inlägg:
  • Interests:Livslångt lärande, Kunskapsförmedling, Musik i teori och praktik, Gehörträning, Rytmikträning

Postad 18 januari 2015 - 23:45

Ja krämpor kan bromsa både det ena och det andra. Men tidbrist är en dålig ursäkt ty tid finns om man vill speciellt eftersom det inte behövs så mycket mer än 20 - 30 minuter per dag om man övar regelbundet varje dag. Kniper det kan man även åstadkomma mätbara framgångar med 5 minuter per dag.

För min egen del så märkte jag att inspirationen och tiden för övning blev väldans mycket större då jag skaffade mig en mentor.

#24 martink78

martink78

Gitarrgud

• Members
  • 1 823 Inlägg:

Postad 19 januari 2015 - 01:20

Ja, om man har 20-30 min per dag och dessutom inga andra intressen så är det naturligtvis lättare... Jag vet av erfarenhet att övningprogram av den typ som du förespråkar bara förvandlar det till ett jobb och rätt snabbt tar död på intresset för mig. Jag tror inte vi drivs av samma sak du och jag så jag tror inte det skulle funka speciellt bra ärligt talat, så jag får säga tack, men nej tack.

Vantage VS-695, Ari Pro II SB-600, Fender Tie Dye Stratocaster, Epiphone LP Standard

#25 Aminor

Aminor

Veteran

• Members
  • 1 263 Inlägg:

Postad 19 januari 2015 - 07:59

Det blir lättare för dig att skaffa 20-30 minuter per dag och mycket roligare och mera inspirerande om du har en mentor. Kolla med något studieförbund där du bor, det brukar finnas flera som kör både gitarrkurser och har enskild undervisning.

#26 martink78

martink78

Gitarrgud

• Members
  • 1 823 Inlägg:

Postad 19 januari 2015 - 08:36

Jodå, det finns, det har jag redan kollat, men de har undervisningstider som ligger helt fel för mig.. Just nu känns behovet dessutom inte akut vad gäller gitarrspelandet, jag skulle hellre satsa undervisningstid på att lära mig sjunga.

#27 Aminor

Aminor

Veteran

• Members
  • 1 263 Inlägg:

Postad 19 januari 2015 - 08:46

Ja det är ingen dålig strategi om du vill förbättra ditt gitarrspel. Om du lär dig att sjunga så utvecklas ditt gehör och det är positivt för ditt gitarrspel.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar