Går inte att spara ort - Hjälp & förslag till forumet - Gitarrforum

Hoppa till innehåll

Foto

Går inte att spara ort

• Vänligen logga in för att svara
8 svar på denna tråd

#1 jac0bss0n

jac0bss0n

Nykomling

• Members
  • 11 Inlägg:
  • Interests:Grunge, Rock, Punk, Funk, Blues, gamla gitarrer, billiga gitarrer, billiga pedaler m.m.

Postad 16 januari 2014 - 01:24

När jag redigerade min profil så försökte jag lägga till ort (location) men det går inte att spara. Det som händer är att när jag skrivit i och tryckt på spara så är fältet tomt. Och jag ser inget på profilen att den biten skulle vara iordning.

#2 mickem

mickem

Veteran

• Members
  • 1 320 Inlägg:

Postad 16 januari 2014 - 06:21

Kan också vara din browser. Tex IE10 om du har den, kan vara lite stökig.
--

Att "scoopa midsen" när man spelar ett mellanregisterinstrument verkar ju inte klokt

#3 Totenfresser

Totenfresser

Forumsräv

• Members
  • 369 Inlägg:

Postad 16 januari 2014 - 07:51

Forumet verkar inte acceptera å, ä eller ö i det fältet. Därför har jag fått skriva som jag gjort..

"-You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy

B.C. Rich Ironbird: Bare Knuckle Aftermath / KA HRO-1.
Ibanez RG3520Z HBK Prestige

Schecter Blackjack ATX Solo: EMG:s
Jackson Kelly XLR: Duncan Distortion / Full Shred - Till salu
Höfner: Model 172
B.C. Rich Warlock: Plywood edition
Engl Screamer 50 / Z-5 | TC Electronics G-Major 2 | FCB-1010 Eureka-PROMed

#4 jac0bss0n

jac0bss0n

Nykomling

• Members
  • 11 Inlägg:
  • Interests:Grunge, Rock, Punk, Funk, Blues, gamla gitarrer, billiga gitarrer, billiga pedaler m.m.

Postad 16 januari 2014 - 08:51

Jag har testat med Google Chrome samt Mozilla Firefox. Jag gillar mina datorer så jag kör inte med Internet Explorer :)

#5 jac0bss0n

jac0bss0n

Nykomling

• Members
  • 11 Inlägg:

Postad 16 januari 2014 - 08:56

Forumet verkar inte acceptera å, ä eller ö i det fältet. Därför har jag fått skriva som jag gjort..

Ok, tack. Verkar fungera om man ignorerar ÅÄÖ. Min hemstad har Ö i sig. Alla intressen försvann vid nåt tillfälle men nu har jag skrivit där utan ÅÄÖ också och det fungerar. :)

#6 Gorran

Gorran

Forumsräv

• Members
  • 670 Inlägg:
  • Interests:Vin kvinnor och sång + Ferrari+ numera: gungstolen

Postad 16 januari 2014 - 09:42

Jag har testat med Google Chrome samt Mozilla Firefox. Jag gillar mina datorer så jag kör inte med Internet Explorer :)

Prova OPERA så får du en virusfri webläsare....

Körde med Firefox, och ja menar, hur mycke skit ryms det i en browser på riktigt? 

#7 jac0bss0n

jac0bss0n

Nykomling

• Members
  • 11 Inlägg:

Postad 16 januari 2014 - 09:46

Körde med Firefox, och ja menar, hur mycke skit ryms det i en browser på riktigt? 

Jag är nöjd med Chrome, fungerar bra på mina Linuxmaskiner.

Svaret på hur mycket som ryms kommer nog inte förrän Mozilla inte har något kvar att stoppa in ;)

#8 Totenfresser

Totenfresser

Forumsräv

• Members
  • 369 Inlägg:

Postad 16 januari 2014 - 10:01

Nog för att andra browsers kan vara bättre eller erbjuda andra funktioner, men på en modernt forum, som detta ändå skall vara, så skall man inte behöva fundera över vilken webbläsare man har...

Jag kör med IE, Chrome och Safari. Bilduppladdning fungerar inte i någon av dem, och å, ä, ö spärras i vissa fält som exempelvis "location" i alla tre också. Att alla tre skulle vara behäftade med samma fel och brister är osannolikt. Det är garanterat något med forumet som gör att det inte fungerar. Speciellt eftersom det fungerade för ett par månader sedan...

"-You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy

B.C. Rich Ironbird: Bare Knuckle Aftermath / KA HRO-1.
Ibanez RG3520Z HBK Prestige

Schecter Blackjack ATX Solo: EMG:s
Jackson Kelly XLR: Duncan Distortion / Full Shred - Till salu
Höfner: Model 172
B.C. Rich Warlock: Plywood edition
Engl Screamer 50 / Z-5 | TC Electronics G-Major 2 | FCB-1010 Eureka-PROMed

#9 jac0bss0n

jac0bss0n

Nykomling

• Members
  • 11 Inlägg:

Postad 16 januari 2014 - 10:07

Nog för att andra browsers kan vara bättre eller erbjuda andra funktioner, men på en modernt forum, som detta ändå skall vara, så skall man inte behöva fundera över vilken webbläsare man har...

Jag kör med IE, Chrome och Safari. Bilduppladdning fungerar inte i någon av dem, och å, ä, ö spärras i vissa fält som exempelvis "location" i alla tre också. Att alla tre skulle vara behäftade med samma fel och brister är osannolikt. Det är garanterat något med forumet som gör att det inte fungerar. Speciellt eftersom det fungerade för ett par månader sedan...

Brukar vara mjukvaran på servern som strular när det händer saker. Är sällan det faktiskt är användarens webbläsare.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar