Dagens ungdom - Övrigt - Gitarrforum

Hoppa till innehåll

Foto

Dagens ungdom

• Vänligen logga in för att svara
23 svar på denna tråd

#1 Desecrated

Desecrated

Horrorcore

• Moderators
  • 5 872 Inlägg:

Postad 15 oktober 2013 - 13:24

Desecrated Productions officially endorses F-1 Guitarpicks:
http://www.f1pick.com/
Postad bild

#2 martink78

martink78

Gitarrgud

• Members
  • 1 823 Inlägg:

Postad 15 oktober 2013 - 14:10

Ja, vad hände med att spela hartsfiol på fritiden och plåga vuxna med blockflöjt i skolan... ?? 

Vantage VS-695, Ari Pro II SB-600, Fender Tie Dye Stratocaster, Epiphone LP Standard
Yamaha THR10, Laney IRT Studio, Fender Champion 600 RI

#3 Mogana

Mogana

Medlem

• Members
  • 289 Inlägg:
  • Interests:Musik

Postad 15 oktober 2013 - 14:13

Ja, vad hände med att spela hartsfiol på fritiden och plåga vuxna med blockflöjt i skolan... ?? 

Det försvann för länge sedan. Nu för tiden så är det bara bortskämda ungar som inte tar ansvar för något, inte klarar av att jobba för något eller sitta still och förväntar sig att mamma pappa ska göra allt. Världen svämmar över med dåliga föräldrar så det är kul att se att det finns lite hopp iallafall i klippet ovan.

J.S. Bach: "I was obliged to be industrious. Whoever is equally industrious will succeed equally well."

#4 martink78

martink78

Gitarrgud

• Members
  • 1 823 Inlägg:

Postad 15 oktober 2013 - 14:25

Det försvann för länge sedan. Nu för tiden så är det bara bortskämda ungar som inte tar ansvar för något, inte klarar av att jobba för något eller sitta still och förväntar sig att mamma pappa ska göra allt. Världen svämmar över med dåliga föräldrar så det är kul att se att det finns lite hopp iallafall i klippet ovan.

Hmm.. Ärligt talat så tycker jag ungar som ovan är rätt creepy, jag ser hellre att de ägnar sig åt egen, skränig och nyskapande musik än att spela klassiker(?) felfritt. Kan inte skaka av mig känslan att de spelar mer för omgivningens skull än för sin egen...  

Vantage VS-695, Ari Pro II SB-600, Fender Tie Dye Stratocaster, Epiphone LP Standard
Yamaha THR10, Laney IRT Studio, Fender Champion 600 RI

#5 Mogana

Mogana

Medlem

• Members
  • 289 Inlägg:

Postad 15 oktober 2013 - 14:27

Hmm.. Ärligt talat så tycker jag ungar som ovan är rätt creepy, jag ser hellre att de ägnar sig åt egen, skränig och nyskapande musik än att spela klassiker(?) felfritt. Kan inte skaka av mig känslan att de spelar mer för omgivningens skull än för sin egen...  

Jo det är ju klart. Man tänker ju direkt på föäldrar som lever sina drömmar genom sina barn när man ser sånt.

Dock är jag inte säker i detta fall med tanke på att han sitter som BB. King imellanåt med minspelet. 

J.S. Bach: "I was obliged to be industrious. Whoever is equally industrious will succeed equally well."

#6 Mogana

Mogana

Medlem

• Members
  • 289 Inlägg:

Postad 15 oktober 2013 - 14:31

Denna är ju dock en riktig klassiker när man pratar läskiga barn :D

#7 Ante_77

Ante_77

Medlem

• Members
  • 174 Inlägg:

Postad 15 oktober 2013 - 15:19

Ja, vad fan hände.

Man blir så j*vla förbannad på sådana ändringar.

Ska gå och köpa 5liter av lättantändlig vätska och elda upp dom där....jag minns inte vad dom heter, men dom har 6st strängar av nylon och av någon form av metall.

Blockflöjt is da shit.Finns ingen unge som kommer att klå mig på det. Dom håller ju inte på med sådant, tydligen.

#8 Anton

Anton

Viking

• Members
  • 2 112 Inlägg:

Postad 15 oktober 2013 - 15:43

Jag tycker inte det där är dagens ungdom. Jag anser att jag tillhör dagens ungdomar och vi är rättså kassa på det här med att spela... Men det finns hopp i nästa generation tydligen. Glädjer mitt kalla hjärta i höstens gryning,

Svaret på dina frågor om musik är enkelt:ÖVA ÖVA ÖVA.

Mitt moderna Black Metal band: https://www.facebook...435709619887787

#9 bengt

bengt

Nykomling

• Members
  • 40 Inlägg:
  • Interests:50-årsålder och fått förnyat intresse för att spela elgitarr. Spelade en del på 80-90 talet. Nu är jag redo att spela i ett band på samma nivå som jag. Rock, blues mm

Postad 15 oktober 2013 - 17:20

Jag tillhör dåtidens (forntidens) ungdom och är jävligt avundsjuk på hur man i dag på många skolor får lära sig spela med de absolut roligaste instrumenten och med riktiga studios mm. Jag kämpade med blockflölt några månader innan jag började hata musik. Ville då bli trummis. I skolan fick vi öva med triangel och marakkas för det var ju billigt.

Eftersom jag förlorade min musikeruppväxt måste jag nu kämpa 100 gånger mer och målen är knappast längre att bli rockhjälte. Men guran är distad och Jack Daniels finns i musikrummet så även en medelålders gubbe har kanske en framtid :-)

För övrigt tycker jag ungarna spelade helt fantastisk särskilt den första.

#10 STIZZE

STIZZE

Medlem

• Members
  • 79 Inlägg:

Postad 16 oktober 2013 - 07:01

Haha, grym. Vi borde skramla till en mindre gitarr till han dock. Den där är ju minst sagt nått att växa i :)

#11 Fisk

Fisk

Veteran

• Members
  • 869 Inlägg:
  • Interests:Musik!

Postad 16 oktober 2013 - 09:46

Gött att du har sådan koll att du kan dra en hel generation över en kam.
Spammar mest.

#12 Mogana

Mogana

Medlem

• Members
  • 289 Inlägg:

Postad 16 oktober 2013 - 10:03

Gött att du har sådan koll att du kan dra en hel generation över en kam.

Precis. Prova att spendera lite tid på en skola speciellt för yngre barn, åkurs 1-6 så ska du se några ungar som får även de lataste 90-talisterna att verkar riktigt drivna, ambitiösa och väluppfostrade.

Vi kan ta ett exempel där ansvarstagandet har skiftat.  Nu för tiden när barnen inte gör läxorna och inte lyckas med skolgången så är det inte barnen som ifrågasätts. Inte heller föräldrarna utan lärarna. Vilket har resulterat att lärarna blir tvingade att sänka kraven för godkänt eftersom de får betalt för elev, vilket märks tydligast när gymnasieelever ska in på universitet och de har helt enkelt inte kompetens att klara av det.

Dagens föräldrar är riktigt duktiga på att skjuta över ansvaret från sina barn nu för tiden vilket har och kommer att resultera att det uppfostras ett gäng lata sillmjölkar som förmodligen inte kommer klara sig själva allt för bra.

#13 Kjelle

Kjelle

Forumsräv

• Members
  • 635 Inlägg:

Postad 16 oktober 2013 - 10:11

Citat från Anton...:

'Glädjer mitt kalla hjärta i höstens gryning,'

Ren och skär poesi :D
(Hur gammal e du egentligen... 80 ?? ) ;)

#14 kristiang

kristiang

Veteran

• Members
  • 1 112 Inlägg:

Postad 16 oktober 2013 - 12:35

Barn som väljer att dedikera tid och energi på att spela gitarr har en framtid i min bok. :)

Grymt bra spelat av den där killen.

#15 eskil

eskil

Medlem

• Members
  • 207 Inlägg:

Postad 16 oktober 2013 - 13:33

Blockflöjt is da shit.Finns ingen unge som kommer att klå mig på det. Dom håller ju inte på med sådant, tydligen.

Blockflöjt borde förbjudas.

#16 Ante_77

Ante_77

Medlem

• Members
  • 174 Inlägg:

Postad 16 oktober 2013 - 17:20

Precis. Prova att spendera lite tid på en skola speciellt för yngre barn, åkurs 1-6 så ska du se några ungar som får även de lataste 90-talisterna att verkar riktigt drivna, ambitiösa och väluppfostrade.

Vi kan ta ett exempel där ansvarstagandet har skiftat.  Nu för tiden när barnen inte gör läxorna och inte lyckas med skolgången så är det inte barnen som ifrågasätts. Inte heller föräldrarna utan lärarna. Vilket har resulterat att lärarna blir tvingade att sänka kraven för godkänt eftersom de får betalt för elev, vilket märks tydligast när gymnasieelever ska in på universitet och de har helt enkelt inte kompetens att klara av det.

Dagens föräldrar är riktigt duktiga på att skjuta över ansvaret från sina barn nu för tiden vilket har och kommer att resultera att det uppfostras ett gäng lata sillmjölkar som förmodligen inte kommer klara sig själva allt för bra.

Ja,"skyll på någon annan-generationen" kanske man kan kalla den.

Så länge man har någon eller något att skylla på så behöver man ju aldrig själv ta tag i saker och ting.

Enkelt som fan.

Har man lånat för mycket stålar - Skyll på banken

Har ungen gett fan i läxorna - Skyll på läraren

Har man begått ett brott - Skyll på samhället

Har man inget jobb - Skyll på ålder, etnicitet eller annat.

Kan man skylla på något så är allt glömt och förlåtet.

Själv är jag ingen mästare på gitarr och det är inte mitt fel.

Har ni tips på vem jag kan skuldbelägga för det?

#17 Chewbacca

Chewbacca

Gitarrgud

• Members
  • 1 500 Inlägg:
  • Interests:Spela instrument, foto

Postad 16 oktober 2013 - 19:22

din mamma?

Alltid GAS...

Guror:
Alhambra 4P
Tanglewood TW40 0AN
Levin -46
Eagle Tele m P90
Fender Telecaster Highway One

B C Rich Warlock reversed headstock

Bas:
Fender Telecaster Modern Player Bas
Ett Ibanez Proline projekt

Stärk:

Ibanez TSA 15 å en extra 12a

Orange Crush 20LDX

Behringer Thunderbird Bx 108

Pedaler:

Big Muff Pi w/tonewicker

Bad Monkey OD

Ibanez weeping Demon 7wd

Boss tuner

Boss RC30

#18 mickem

mickem

Veteran

• Members
  • 1 320 Inlägg:

Postad 16 oktober 2013 - 21:24

Det är bögarnas fel.

--

Att "scoopa midsen" när man spelar ett mellanregisterinstrument verkar ju inte klokt

#19 Anton

Anton

Viking

• Members
  • 2 112 Inlägg:

Postad 17 oktober 2013 - 13:50

Citat från Anton...:

'Glädjer mitt kalla hjärta i höstens gryning,'

Ren och skär poesi :D
(Hur gammal e du egentligen... 80 ?? ) ;)

Haha tack :D Det värmde också haha!

Ja, jag är egentligen en sur 80-åring etablerad på den påhittade ön "Sturkö" för att ingen ska kunna hitta mig. Sturkö existerar egentligen inte,

jag säger bara jag finns där för att luras. Vart jag egentligen finns förblir ett mysterium... :D

Svaret på dina frågor om musik är enkelt:ÖVA ÖVA ÖVA.

Mitt moderna Black Metal band: https://www.facebook...435709619887787

#20 Aminor

Aminor

Veteran

• Members
  • 1 263 Inlägg:
  • Location:Logga in och skicka PM om du vill komma i kontakt med mig
  • Interests:Livslångt lärande, Kunskapsförmedling, Musik i teori och praktik, Gehörträning, Rytmikträning

Postad 18 oktober 2013 - 00:21

"Själv är jag ingen mästare på gitarr och det är inte mitt fel."

Jo det är ditt eget fel. Det går inte att belasta någon annan för detta. Det är du själv som bestämmer om du vill bli mästare på gitarr, ingen annan.

"Har ni tips på vem jag kan skuldbelägga för det?"

Svar: Dig själv!

The shortcut to playing the guitar is to take the long way around sometimes!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar