GITARR-PLANKET- STÄNGT FÖR GOTT!!!! - Off topic - Gitarrforum

Hoppa till innehåll

Foto

GITARR-PLANKET- STÄNGT FÖR GOTT!!!!

• Vänligen logga in för att svara
18 svar på denna tråd

#1 zoombie woof

zoombie woof

Medlem

• Members
  • 125 Inlägg:

Postad 27 december 2007 - 11:03

GMF´s Gitarrplank, som var ett diskussionsforum för gitarrister, liknande det här, stängdes igår för gott, eftersom det var en idiot, får man skriva så? Ja det får man... som hade pajjat massa trådar med all lägga in en massa porrbilder, bilder på bortskjutna huvuden m.m. Det var RIKTIGT otäcka bilder kan jag säga. Jag tror därför att liknande gitarrforum kommer att få en anstormning av nya medlemmar och inlägg. Utan att veta TROR jag att GMF´s Planket var det största forumet för gitarr-nördar. Vi får se vad som händer.
I might be weird, but I´m not stupid...
- Frank Zappa

#2 carnevil

carnevil

Nykomling

• Members
  • 14 Inlägg:

Postad 27 december 2007 - 11:42

GMF´s Gitarrplank, som var ett diskussionsforum för gitarrister, liknande det här, stängdes igår för gott, eftersom det var en idiot, får man skriva så? Ja det får man... som hade pajjat massa trådar med all lägga in en massa porrbilder, bilder på bortskjutna huvuden m.m. Det var RIKTIGT otäcka bilder kan jag säga. Jag tror därför att liknande gitarrforum kommer att få en anstormning av nya medlemmar och inlägg. Utan att veta TROR jag att GMF´s Planket var det största forumet för gitarr-nördar. Vi får se vad som händer.

Tjena zoombie woof...gammal GMF-are jag med...blev rejält paff jag. Nog för att GMF inte orkat engagera sig i modererandet och det har gått troll i troll...men känns ändå trist. Bara att vänta och se vad som blir GMFs substitut. Må Frank vara med dig!

#3 fleflo

fleflo

Nykomling

• Members
  • 1 Inlägg:

Postad 27 december 2007 - 15:30

Ja, det var väl inte helt oväntat.
Tyvärr så finns det alltför många rötägg. :unsure:

#4 EVVK

EVVK

Pingvin expert

• Moderators
  • 2 152 Inlägg:

Postad 27 december 2007 - 16:01

Inte nog med det, min min mail crashade för ca en vecka sedan så blev av med alla mailadresser jag haft under de senaste 3-4 åren. ;(
Hur ska man nu hitta alla viktiga (gitarr-)kontakter igen. :unsure:

#5 payaz

payaz

Nykomling

• Members
  • 2 Inlägg:

Postad 27 december 2007 - 22:35

Faan at det stängdes ner... va ska man göra nu då?

#6 Zupertiger

Zupertiger

Nykomling

• Members
  • 19 Inlägg:

Postad 28 december 2007 - 02:04

Jepp, det var trist att de stängde ner, men knappast förvånande ändå. Jag har inte direkt varit så himla aktiv där, men jag har varit inne och läst inlägg varje dag i ett års tid. Det blev till slut lite FÖR mycket lekstuga. Till slut ballade det som sagt ur med bilder som du nämnde...

#7 bobster

bobster

Nykomling

• Members
  • 12 Inlägg:

Postad 28 december 2007 - 09:59

Synd att Planket spårade ut men det var ju ingen större överaskning. Den ända anledningen att gå med där vara att de flesta andra var där, inte att det vara så bra. För mycket personpåhopp och inlägg som borde tagits bort av en moderator. Hoppas de seriösa plankarna kommer hit.

Mvh Bobster

#8 zoombie woof

zoombie woof

Medlem

• Members
  • 125 Inlägg:

Postad 29 december 2007 - 18:53

Nu ska vi inte vara ledsna!! Vi har ju Gitarrforum.com istället! Det är bara en vanesak att logga in här istället.

Tänk så skönt att slippa pucko-inlägg, pajkastning och person-påhopp!!

Jag tror det här blir kanon!!!

Visst carnevil: Frank är med, han är ALLTID med!!!
- Frank Zappa

#9 kryckan63

kryckan63

Nykomling

• Members
  • 14 Inlägg:
  • Interests:Musik och mat

Postad 30 december 2007 - 18:38

Det var tråkigt det där med Planket...fast det var väl tvunget till slut.
;) Vilka as det finns...
Postad bild

#10 zoombie woof

zoombie woof

Medlem

• Members
  • 125 Inlägg:

Postad 31 december 2007 - 21:41

Efter att par dagars turbulens så tror jag att de flesta plankare har valt att gå till Diskant.se, och det gör mig personligen inte ett skvatt. Jag vill inte nämna några namn, men jag lovar er att det finns några RIKTIGA röt-ägg, som tror att de kan och vet allt, och som verkar älska att se sina egna posts, oftast helt utan mening. De kan skicka 20-30 posts på en dag utan att ha tillfört ett skvatt, mer än irritation och ilska. Varje dag som de håller sig borta från Gitarrforum.com är en vinst. Fast å andra sidan finns det en hel del hyggligt och kunnigt folk som vet ruskigt mycket om gitarrer och de får ju gärna hitta hit. Vi får väl se hur det utformar sig.

Jag tycker ibland att det är väldigt "tyst" på Gitarrforum.com. Har ni inga polare ni kan tipsa om det här forumet, så det blir lite fler inlägg? Det kan ju ibland gå flera dagar utan att den översta posten fått något svar.
- Frank Zappa

#11 Guest_P.D._*

Guest_P.D._*
  • Guests

Postad 03 januari 2008 - 00:03

bortskjutna huvuden?!????!!??!?!!?? wtf :huh: :huh: :huh: :huh: :) :blink: :blink: :blink: <_< :lol:

#12 abarth

abarth

Forumsräv

• Members
  • 313 Inlägg:

Postad 04 januari 2008 - 17:05

Tragiskt det här med planket, här skulle jag efter flera års bortvaro från planket leta mej dit igen (har äntligen börjat spela igen, hurra!) så finns det inte längre... Vi får hoppas detta kan bli vår ersättningsställe!

Mvh Abarth

Postad bild

#13 zoombie woof

zoombie woof

Medlem

• Members
  • 125 Inlägg:

Postad 04 januari 2008 - 19:52

Abarth, det här är bättre än Planket, MYCKET bättre än Planket. Håll bara tummarna att alla puckos håller sig till Diskant.se.
- Frank Zappa

#14 abarth

abarth

Forumsräv

• Members
  • 313 Inlägg:

Postad 04 januari 2008 - 20:42

Abarth, det här är bättre än Planket, MYCKET bättre än Planket. Håll bara tummarna att alla puckos håller sig till Diskant.se.

Super, då får vi hoppas att dom håller sig där... :rolleyes:

Postad bild

#15 osiris

osiris

Serious Bedroom Guitarist

• Members
  • 1 178 Inlägg:

Postad 04 januari 2008 - 21:12

Jag som aldrig hängde på planket kan bara säga välkomna hit! Jag tycker nog att det är lite för dåligt med aktivitet i de gitarrforum som finns, så att fler samlas här är bara bra. Det är inte särskilt svårt att hålla idioter borta om man har en moderator som är med och några enkla funktioner.
Postad bild

#16 abarth

abarth

Forumsräv

• Members
  • 313 Inlägg:

Postad 04 januari 2008 - 22:12

Jaha, jag får tacka då, för jag hittade hit idag! Och som ni säkert märker skriver jag av mej rätt rejält idag oxå... :rolleyes:

Postad bild

#17 Hampus.F

Hampus.F

Veteran

• Members
  • 733 Inlägg:

Postad 04 januari 2008 - 22:48

Jaha, jag får tacka då, för jag hittade hit idag! Och som ni säkert märker skriver jag av mej rätt rejält idag oxå... ;)

62 inlägg bara idag ;)
//Hampus

#18 abarth

abarth

Forumsräv

• Members
  • 313 Inlägg:

Postad 04 januari 2008 - 22:59

Ja, vafan ska man göra!? Har tråkigt ikväll, sambon är å jobbar å ungarna vill bara spela TV-spel...

Nä, får pallra mej ut å ge hästarna den sista maten nu innan jag ska hitta sängen å förhoppningsvis få ungarna i sina oxå.

Jag kommer antagligen inte skriva så mycket här varje dag, har jobb å hem att sköta, men lite ska det nog bli!

//Thomas

Postad bild

#19 Hampus.F

Hampus.F

Veteran

• Members
  • 733 Inlägg:

Postad 04 januari 2008 - 23:16

Ja, vafan ska man göra!? Har tråkigt ikväll, sambon är å jobbar å ungarna vill bara spela TV-spel...

Nä, får pallra mej ut å ge hästarna den sista maten nu innan jag ska hitta sängen å förhoppningsvis få ungarna i sina oxå.

Jag kommer antagligen inte skriva så mycket här varje dag, har jobb å hem att sköta, men lite ska det nog bli!

//Thomas

haha, så kan farsan vara ibland också ;)
//Hampus

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar