Desecrateds bildtrådar - Hjälp & förslag till forumet - Gitarrforum

Hoppa till innehåll

Foto

Desecrateds bildtrådar

• Vänligen logga in för att svara
30 svar på denna tråd

#1 klast

klast

Gitarrgud

• Members
  • 2 475 Inlägg:

Postad 28 mars 2013 - 10:02

Ibland svämmar det över av dessa under Allmänt om gitarr. Varför inte lägga inläggen under en fastnålad tråd eller skapa en särskild forumdel "Desecrateds bildtrådar".

Klas

#2 Confirmed SiCk

Confirmed SiCk

Forumsräv

• Members
  • 362 Inlägg:

Postad 28 mars 2013 - 10:25

Kan inte annat än hålla med. Blir lite mycket ibland, och oftast säger det inte så mycket, mer än att det just är bilder på mer eller mindre fula/snygga gitarrer. Blir inte så mycket diskussion över det, om man säger så.

#3 Kaisern

Kaisern

Forumsräv

• Members
  • 539 Inlägg:

Postad 28 mars 2013 - 10:50

Jag tycker det är roliga och informativa bildtrådar även om det inte blir diskussion om det. Jag får ofta upp ögonen för nya saker jag inte tänkt på.

Fastnålad tråd eller skapa en särskild forumdel låter som en bra idé tycker jag.

#4 Desecrated

Desecrated

Horrorcore

• Moderators
  • 5 872 Inlägg:

Postad 28 mars 2013 - 18:19

Jag har ju haft en egen tråd förut. Jag kan återgå till det om det är störrande.

Desecrated Productions officially endorses F-1 Guitarpicks:
http://www.f1pick.com/
Postad bild

#5 Desecrated

Desecrated

Horrorcore

• Moderators
  • 5 872 Inlägg:

Postad 28 mars 2013 - 18:27

En av dom saker man skulle kunna göra är att dela upp 'allmänt om gitarr 'till 3 mindre kategorier. ALLMÄNT, NYHETER och en RARE/VINTAGE/DRÖMGITARRER.

För mycket av det jag postar är branschrykten och sådant som råkat komma ut från fabriken ett halvår innan det släpps officiellt och då finns det oftast inte så mycket info att hitta.

Postad bild

#6 Dante

Dante

Forumsräv

• Members
  • 468 Inlägg:
  • Interests:Pilla navel
    Göra mig dum
    Dricka kaffe.

Postad 28 mars 2013 - 18:30

Nyheter var ju en bra ide. För du är ju inte ensam om att posta trådar om kommande gitarrer direkt. Samma sak med drömgitarrer.

"someone gotta go out there and love people, and show it" Diana, Princess of Wales

#7 stoffemannen

stoffemannen

Veteran

• Members
  • 1 270 Inlägg:
  • Interests:Musik

Postad 28 mars 2013 - 19:24

Jag tycker att det ger liv till ett annars ganska lågfrekvent forum. Bra jobbat Desecrated! Oftast kul eller intressant, någon gång kanske tråkigt men helt klart värt det :)

Jag funderade på det förra, eller om det var förrförra veckan när det var dött från dig ett tag, hur dött hela forumet var! Keep on posting!

• A painter paints pictures on canvas. But musicians paint their pictures on silence. --Leopold Stokowski

http://soundcloud.com/stoffemannen

#8 Jazzy

Jazzy

Jazzgossen

• Members
  • 1 679 Inlägg:
  • Interests:Jazz, titta på sport och peta i naveln :)

Postad 28 mars 2013 - 22:32

Jag har ingenting emot Desecrateds bildtrådar, som Stoffemannen säger så väcker det liv på detta forumet som ibland känns riktigt segt :)

"If you hit a wrong note, then make it right by what you play afterwards." - Joe Pass

#9 Kallsund

Kallsund

Gitarrgud

• Members
  • 2 810 Inlägg:

Postad 28 mars 2013 - 22:49

+1

K.G.S Guitars

http://kgswest.simplesite.com/

Inferno Guitars

http://infernoguitars.com/

#10 Confirmed SiCk

Confirmed SiCk

Forumsräv

• Members
  • 362 Inlägg:

Postad 28 mars 2013 - 23:35

Jag tycker absolut inte att det är störande om nu någon trodde det. Det är bara att jag skulle önska lite mer information kring bilderna, typ när var & varför eller nått sånt. Håller med om att det hade varit bra med fler undergrupper även om jag mest kollar på nytt sen senast...

#11 Desecrated

Desecrated

Horrorcore

• Moderators
  • 5 872 Inlägg:

Postad 29 mars 2013 - 09:57

Jag tycker absolut inte att det är störande om nu någon trodde det. Det är bara att jag skulle önska lite mer information kring bilderna, typ när var & varför eller nått sånt. Håller med om att det hade varit bra med fler undergrupper även om jag mest kollar på nytt sen senast...

Okej, jag ska försöka hitta lite mer information om dom saker jag postar.

Postad bild

#12 klast

klast

Gitarrgud

• Members
  • 2 475 Inlägg:

Postad 29 mars 2013 - 11:08

Jag har ju haft en egen tråd förut. Jag kan återgå till det om det är störrande.

Låter som en bra idé.

Klas

#13 hellride

hellride

HardRocker

• Members
  • 1 550 Inlägg:
  • Interests:GITARRER
    BASAR
    TRUMMOR
    &
    MOTORCYKLAR

Postad 29 mars 2013 - 13:34

Jag tycker att det ger liv till ett annars ganska lågfrekvent forum. Bra jobbat Desecrated! Oftast kul eller intressant, någon gång kanske tråkigt men helt klart värt det :)
Jag funderade på det förra, eller om det var förrförra veckan när det var dött från dig ett tag, hur dött hela forumet var! Keep on posting!

Lågfrekvent? Är medlem på vtr-forumet (mc, Honda VTR1000) och på drummersunited och här är det rena masspostningen jämfört med de forumen.

#14 Hellscream

Hellscream

Forumsräv

• Members
  • 344 Inlägg:
  • Interests:Gitarr, Snöskoter, Musik

Postad 29 mars 2013 - 13:49

Lågfrekvent? Är medlem på vtr-forumet (mc, Honda VTR1000) och på drummersunited och här är det rena masspostningen jämfört med de forumen.

Man är van med att det är så mycket fart på det här när Des kommer med några trådar om dan, så känns dött när det kanske är normalt enligt de flesta andra forum :)

Men tycker nog också Desecrated ska fortsätta posta sina trådar, blir så tomt annars! :)

// Jesper

#15 Jazzy

Jazzy

Jazzgossen

• Members
  • 1 679 Inlägg:

Postad 29 mars 2013 - 14:12

Jag är van Jazzgitarrforumet, där är det fart :)

"If you hit a wrong note, then make it right by what you play afterwards." - Joe Pass

#16 stoffemannen

stoffemannen

Veteran

• Members
  • 1 270 Inlägg:
  • Interests:Musik

Postad 29 mars 2013 - 14:25

Det är skillnad på olika forum. Jag är med i flera hoj-forum också och vissa är det för mycket fart i, det postas så mycket att det blir ett heltidsjobb att bara läsa allt. Där tröttnar man för det är även mycket osämja och onödiga inlägg och så vill man ju inte ha det, men i det här fallet gällande GF så tycker jag inte det gör något att Des postar några extra bilder. Dessutom tycker jag att det ofta är klass på det han postar. Jag har iaf sett saker pga Des som jag aldrig hade sett annars, både japanska män i tanga som spelar bas, nyheter på gitarrfronten, ombyggda whiskyfat och andra gamla klenoder :) Jag tycker inte vi ska klanka ner på det han bidrar med utan istället tacka honom för det. Orkar man inte kolla är det väl bara att strunta i att öppna tråden? Jag tycker iaf de flesta är bra!

• A painter paints pictures on canvas. But musicians paint their pictures on silence. --Leopold Stokowski

http://soundcloud.com/stoffemannen

#17 Desecrated

Desecrated

Horrorcore

• Moderators
  • 5 872 Inlägg:

Postad 29 mars 2013 - 15:11

Jag är van dom amerikanska forumen då du har några tusen posts om dagen-.
"Currently Active Users: 1647 (388 members and 1259 guests)"

Threads: 210,337, Posts: 3,311,435, Members: 62,079

Postad bild

#18 hellride

hellride

HardRocker

• Members
  • 1 550 Inlägg:
  • Interests:GITARRER
    BASAR
    TRUMMOR
    &
    MOTORCYKLAR

Postad 30 mars 2013 - 08:32

Jag är van dom amerikanska forumen då du har några tusen posts om dagen-.
"Currently Active Users: 1647 (388 members and 1259 guests)"
Threads: 210,337, Posts: 3,311,435, Members: 62,079

Ja, jag är ut på Marshall-forumet varje dag o det finns inte en chans att läsa allt :)

#19 Jazzy

Jazzy

Jazzgossen

• Members
  • 1 679 Inlägg:

Postad 30 mars 2013 - 08:35

Det finns inte en chans att jag skulle kunna följa alla trådar på de forumen jag är aktiv, då skulle jag inte ha tid för något annat :)

#20 Dante

Dante

Forumsräv

• Members
  • 468 Inlägg:
  • Interests:Pilla navel
    Göra mig dum
    Dricka kaffe.

Postad 30 mars 2013 - 08:44

ja allt går ju inte att läsa. Räcker ju med flashback så är man ju körd.

"someone gotta go out there and love people, and show it" Diana, Princess of Wales

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar