Ta bort eller låsa sina annonser?! - Hjälp & förslag till forumet - Gitarrforum

Hoppa till innehåll

Foto

Ta bort eller låsa sina annonser?!

• Vänligen logga in för att svara
5 svar på denna tråd

#1 Totenfresser

Totenfresser

Forumsräv

• Members
  • 369 Inlägg:

Postad 26 februari 2013 - 09:38

Kan man inte fixa så att det går att ta bort sina annonser eller åtminstone låsa dem när de är inaktuella?

"-You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy

B.C. Rich Ironbird: Bare Knuckle Aftermath / KA HRO-1.
Ibanez RG3520Z HBK Prestige

Schecter Blackjack ATX Solo: EMG:s
Jackson Kelly XLR: Duncan Distortion / Full Shred - Till salu
Höfner: Model 172
B.C. Rich Warlock: Plywood edition
Engl Screamer 50 / Z-5 | TC Electronics G-Major 2 | FCB-1010 Eureka-PROMed

#2 Jazzy

Jazzy

Jazzgossen

• Members
  • 1 679 Inlägg:
  • Interests:Jazz, titta på sport och peta i naveln :)

Postad 26 februari 2013 - 14:09

Moderatorerna bör väl kunna låsa inaktuella annonser :)
"If you hit a wrong note, then make it right by what you play afterwards." - Joe Pass

#3 Totenfresser

Totenfresser

Forumsräv

• Members
  • 369 Inlägg:

Postad 26 februari 2013 - 14:47

Det vore ju ett sätt, men det görs ju inte. Efterfrågade just detta i mina annonser för mitt fd. ProFire 610 som jag hade ute, men trådarna ligger lika öppna nu som då. Jag tycker det blir fasligt rörigt i köp- & säljtrådarna när det som är sålt/bytt/köpt inte tas om hand på ett konsekvent sätt. Men jag kanske är ensam om att tycka detta?

Förslagsvis så låses alla avklarade trådar och placeras sedan i en arkivmapp, exempelvis under Säljes/Arkiverat, så annonserna ändå finns kvar för allmän beskådan och historik.

Som sagt; jag kan vara ensam om att tycka detta, men jag vill ändå lyfta diskussionen.
Själv skulle jag exempelvis vilja ta bort de enskilda annonserna på mina gitarrer, och lägga dem i en samlad annons istället, och som det är nu blir ju alternativet att ha samma objekt i flera annonser eller redigera de gamla annonserna tomma för att undvika förvirring, men då blir det plötsligt massa tomma säljtrådar istället.

"-You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy

B.C. Rich Ironbird: Bare Knuckle Aftermath / KA HRO-1.
Ibanez RG3520Z HBK Prestige

Schecter Blackjack ATX Solo: EMG:s
Jackson Kelly XLR: Duncan Distortion / Full Shred - Till salu
Höfner: Model 172
B.C. Rich Warlock: Plywood edition
Engl Screamer 50 / Z-5 | TC Electronics G-Major 2 | FCB-1010 Eureka-PROMed

#4 Jazzy

Jazzy

Jazzgossen

• Members
  • 1 679 Inlägg:
  • Interests:Jazz, titta på sport och peta i naveln :)

Postad 26 februari 2013 - 14:52

Jag tycker det låter som en bra idé att få inaktuella annonser låsta och arkiverade i en mapp :)
"If you hit a wrong note, then make it right by what you play afterwards." - Joe Pass

#5 inferno

inferno

Hellraiser

• Members
  • 1 341 Inlägg:

Postad 26 februari 2013 - 15:12

Det funkar ju också om alla som lägger in annonser ändrar rubriken till "SÅLD" så fort varan är såld, då ser jag ingen anledning till att trådarna ska låsas eller arkiveras. Tyvärr är det ju inte alla som gör det. Det är ju väldigt bra redigeringsmöjligheter här på forumet.

Racing och Inferno säger som vanligt mycket intelligenta saker, och jag kan inte annat än hålla med dem.

Schecter Blackjack S-1 - Kramer Nite V FR - Epiphone Gothic Explorer - Vantage VA800 - Vantage FV575 - Bugera 6262 - Harley Benton G412A Vintage

#6 stoffemannen

stoffemannen

Veteran

• Members
  • 1 270 Inlägg:
  • Interests:Musik

Postad 26 februari 2013 - 17:23

Det vore ju ett sätt, men det görs ju inte. Efterfrågade just detta i mina annonser för mitt fd. ProFire 610 som jag hade ute, men trådarna ligger lika öppna nu som då. Jag tycker det blir fasligt rörigt i köp- & säljtrådarna när det som är sålt/bytt/köpt inte tas om hand på ett konsekvent sätt. Men jag kanske är ensam om att tycka detta?

Förslagsvis så låses alla avklarade trådar och placeras sedan i en arkivmapp, exempelvis under Säljes/Arkiverat, så annonserna ändå finns kvar för allmän beskådan och historik.

Som sagt; jag kan vara ensam om att tycka detta, men jag vill ändå lyfta diskussionen.
Själv skulle jag exempelvis vilja ta bort de enskilda annonserna på mina gitarrer, och lägga dem i en samlad annons istället, och som det är nu blir ju alternativet att ha samma objekt i flera annonser eller redigera de gamla annonserna tomma för att undvika förvirring, men då blir det plötsligt massa tomma säljtrådar istället.

+1
• A painter paints pictures on canvas. But musicians paint their pictures on silence. --Leopold Stokowski

http://soundcloud.com/stoffemannen

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar