Vill börja lira hårdrock. - Band & projektmedlemmar - Gitarrforum

Hoppa till innehåll

Foto

Vill börja lira hårdrock.

• Vänligen logga in för att svara
Inga svar på det här ämnet

#1 Gitarrnörden

Gitarrnörden

Nykomling

• Members
  • 37 Inlägg:

Postad 21 oktober 2012 - 20:55

Tjena, nu är det så att jag länge har gått och funderat på om det inte vore väldigt kul att börja lira lite med någon. Lirar själv gitarr, och tänkte att man kanske skulle börja "lite lätt" med en extra person så att säga, på gitarr, bas eller trummor, och sen kanske lägga till folk efterhand. Har lirat i några år, men jag känner inte att jag är extremt duktig, kanske lite över nybörjare, men jag tänkte ifall det finns någon som är antingen på samma stadie och vill liksom lira lite småsaker och utveckla sånt, eller kanske någon som är tålmodig och kan vänta lite ifall man behöver komma ikapp med gitarrkunskaperna.

Jag bor utanför Stockholm, och skulle vilja spela i verkligheten så att säga. Ålder spelar väl egentligen ingen roll, men känner att det vore roligast ifall man kan spela med någon som är +/- 2-3 år från ens egen ålder, själv är jag sexton.

Jag är väl kanske främst Hårdrockare, mitt favoritband är Metallica. Gillar hårdrocken (AC/DC Iron Maiden typ) helt enkelt, (dock inte Growl) men jag tycker också väldigt mycket om CCR, Stones, och lite mer bluesiga saker etc, så jag . Är inte så mycket för typ Glam-musik, och ABSOLUT INTE "dagens" musik, som pop och techno och allt möjligt som bara görs i datorer och bara pumpas ut för att sen vara bortglömt om en månad (menar absolut inte att förolämpa någon, och vill inte heller starat någon debatt om "vad som är musik" etc, utan vill bara försöka ge en bild av hur jag tycker och tänker).

Som sagt, tycker inte själv att jag har nå extrema kunskaper, har en del att lära, men kan ju vara kul att "utvecklas tillsammans", och något som är väldigt viktigt (tycker jag), är att jag tycker det är KUL att spela.

Ja, är det någon som kanske har gått och tänkt i samma banor, eller bara tycker att det verkar lite intressant så kan du väl höra av dig på något sätt här på forumet, så får man väl ifall det kan bli något alls.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar