Jackson PDX Demmelition King V - Allmänt om gitarrer - Gitarrforum

Hoppa till innehåll

Foto

Jackson PDX Demmelition King V

Machine Head Heavy Metal Thrash Metal Jackson Demmelition Flying V 24 frets EMG

• Vänligen logga in för att svara
6 svar på denna tråd

#1 TobeyShreddz

TobeyShreddz

Nykomling

• Members
  • 11 Inlägg:

Postad 23 februari 2012 - 23:44

Hej! Ska köpa ny gitarr och är väldigt intresserad av denna gitarren!

http://www.thomann.d...n_king_v_rd.htm

Den har formen, den har 24 frets, den har EMG pickups? Men! Jag har sett andra kommentarer om att gitarren låter dåligt? Frakten är onödig och jag vill inte skicka tillbaka den för det! Är det någon som har sett dessa pickupsen förrut och hur dom låter? Jag har spelat på EMG 81 passive som bridge pickups och dom lät skitbra! Som det står så är det Machine Heads "Phil Demmel's" signatur gitarr! Jag älskar att spela till Machine Head och det främsta banden inom Thrash Metal som t.ex Metallica, Slayer, Megadeth och Anthrax!

#2 1337storm

1337storm

Gitarrgud

• Members
  • 1 825 Inlägg:

Postad 24 februari 2012 - 08:34

Smaken är ju som baken, men jag tycker att EMG:s HZ serie lämnar en hel del att önska, jag har haft dom i en japan Jackson, men plockat ur dom.
För mig känns det som att ska man köra EMG, så ska man ha deras aktiva, annars finns det hur många passiva som helst som är väldigt mycket bättre än HZ serien.
Den du länkar är väl en snikvariant av http://www.thomann.d...ng_v_prbbwc.htm
som i sin tur är en snikvariant av den riktiga USA modellen, så...
Ett mickbyte är ju en baggis, men då är du ju uppe i runt 6K totalt.
...Into the Valley of Death Rode the Sixhundred...

#3 TobeyShreddz

TobeyShreddz

Nykomling

• Members
  • 11 Inlägg:

Postad 27 februari 2012 - 18:12

Vet inte om det stämmer, men behöver man batteri i gitarren för aktiva pickups? Vilka i så fall? Och om jag har aktiva, kan jag byta ändast "bridge micken" till "Passiva EMG-81"? Dom låter riktigt grymma på min kompis gitarr! Tack för ditt svar :)

Smaken är ju som baken, men jag tycker att EMG:s HZ serie lämnar en hel del att önska, jag har haft dom i en japan Jackson, men plockat ur dom. För mig känns det som att ska man köra EMG, så ska man ha deras aktiva, annars finns det hur många passiva som helst som är väldigt mycket bättre än HZ serien. Den du länkar är väl en snikvariant av http://www.thomann.d...ng_v_prbbwc.htm som i sin tur är en snikvariant av den riktiga USA modellen, så... Ett mickbyte är ju en baggis, men då är du ju uppe i runt 6K totalt.

#4 ViktorL

ViktorL

Nörd

• Members
  • 1 777 Inlägg:
  • Interests:Musik och...ja de är väl inte så mycket mer seriösa intressen.

Postad 27 februari 2012 - 19:14

Ja till aktiva mickar är det i regel ett batteri. Signalnivåerna stämmer inte överens om man har en aktiv och en passiv mick ikopplad tror jag, så det funkar inte riktigt. (sen finns det ingen passiv 81:a, det är aktiv mick.)
Gibson BFG Gold Top
Epiphone Futura Custom Ex
Bc Rich Virgin Vg-1
Bjärton Rosita
Epiphone Rumblekat

#5 NickeB

NickeB

Forumsräv

• Members
  • 584 Inlägg:
  • Interests:Lärande, språk, musik och gitarr-spelande

Postad 27 februari 2012 - 22:41

(sen finns det ingen passiv 81:a, det är aktiv mick.)

rätta mig om jag har fel, men är inte HZ mickarna passiva "kopior" av 81 och 85? ;)
Postad bild

#6 ViktorL

ViktorL

Nörd

• Members
  • 1 777 Inlägg:
  • Interests:Musik och...ja de är väl inte så mycket mer seriösa intressen.

Postad 27 februari 2012 - 22:42

Jo det är Emg:s passiva modeller, men man ska kanske inte tro att de har samma egenskaper som de aktiva mickarna.
Gibson BFG Gold Top
Epiphone Futura Custom Ex
Bc Rich Virgin Vg-1
Bjärton Rosita
Epiphone Rumblekat

#7 TobeyShreddz

TobeyShreddz

Nykomling

• Members
  • 11 Inlägg:

Postad 28 februari 2012 - 19:24

Ja till aktiva mickar är det i regel ett batteri. Signalnivåerna stämmer inte överens om man har en aktiv och en passiv mick ikopplad tror jag, så det funkar inte riktigt. (sen finns det ingen passiv 81:a, det är aktiv mick.)

Oj! Då har jag förväxlat dom! Men okej, det var bra och veta, tack!

Tagga även med någon av dessa nyckelorden: Machine Head, Heavy Metal, Thrash Metal, Jackson, Demmelition, Flying V, 24 frets, EMG

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar