Bandmedlemmar sökes - Band & projektmedlemmar - Gitarrforum

Hoppa till innehåll

Foto

Bandmedlemmar sökes

• Vänligen logga in för att svara
9 svar på denna tråd

#1 Confirmed SiCk

Confirmed SiCk

Forumsräv

• Members
  • 362 Inlägg:

Postad 27 april 2011 - 09:23

Halloj!

Jag söker med ljus och lykta efter medlemmar till mitt hårdrocksprojekt. Själv spelar jag gitarr och söker i förstahand efter trummis, sångare och en basist. Men även en gitarrist till är aktuellt. Så om du gillar svängig, tung, rak och enkel hårdrock och bor i närheten av Hässleholm så tveka inta att kontakta mig! Planen är att få komma ut och giga mycket samt att så småningom även gå in i studio. Jag har många låtar på lager, och mer kommer hela tiden. Men jag ser gärna att du är med och skapar så att det blir bandets prägel på låtarna.

Din ålder är oviktig så länge du har rätt inställning, själv börjar jag närma mig de 40 och har spelat i många år. Så rena nybörjare är inget jag söker...

En låtidé inspelad hemma i köket:

Listen on Soundcloud.com

Hoppas på att höra av dig snarast!

\m/

Måns

#2 Confirmed SiCk

Confirmed SiCk

Forumsräv

• Members
  • 362 Inlägg:

Postad 02 maj 2011 - 07:51

Här händer det inte så mycket!

\m/ Måns

#3 boogieman

boogieman

Överviktig (VIP+)

• Members
  • 2 888 Inlägg:
  • Interests:My body is my temple.
    My religion is beer.

Postad 02 maj 2011 - 08:00

Kan du tänka dig att uppgå i ett redan existerande band? Vi håller till i Sölvesborg med tillgång till replokal och vissa studiotillgångar...
I dagsläget så saknar vi egentligen en basist emellanåt, vi är två guraister, trummis, sångare (samt en basist som är väldigt upptagen på annat håll).
Hör av dej, vi kanske kan hitt´på nått.
Gitarrer: 3 Fenderstrator (79 USA, 94 USA, Highway 1) 2 hemmabyggda strator, 1 hemmabyggd tele, Ibanez RG550, Ibanez JEM777, Eagle Bullhorn, Washburn Eagle (under renovering), Texas tele.

Förstärkare: MESA Triaxis+2:90, MESA Studio22, Egnater TOL100, Peavey Classic 30, Peavey Triumph (FBR...) och en gammal 10W enpetarrörstärk av ett märke jag inte kommer ihåg (DNS). Fender 4x12 halfbackmoddad, Harley Benton 2x12 med MESA Vintage 50 element, hemmabyggd halfback 2x12.

Effekter: Morley Bad horsie wah, Ibanez kompressor (gammal röd sak), Boss CE1, Tonebone Classic, Tonebone Plexitube, BOSS GT-8, BOSS SE-70 vilka alla används väldigt sparsamt. Utom Tonebonepedalerna då...

#4 Confirmed SiCk

Confirmed SiCk

Forumsräv

• Members
  • 362 Inlägg:

Postad 02 maj 2011 - 09:54

Kan du tänka dig att uppgå i ett redan existerande band? Vi håller till i Sölvesborg med tillgång till replokal och vissa studiotillgångar...
I dagsläget så saknar vi egentligen en basist emellanåt, vi är två guraister, trummis, sångare (samt en basist som är väldigt upptagen på annat håll).
Hör av dej, vi kanske kan hitt´på nått.

Det skulle jag i och för sig kunna tänka mig, för utom att jag inte är sugen på att lira bas. Det har jag gjort alldeles för länge ;)

#5 boogieman

boogieman

Överviktig (VIP+)

• Members
  • 2 888 Inlägg:
  • Interests:My body is my temple.
    My religion is beer.

Postad 02 maj 2011 - 10:31

Det skulle jag i och för sig kunna tänka mig, för utom att jag inte är sugen på att lira bas. Det har jag gjort alldeles för länge ;)

Nä, inga krav på baslir...
Ska vi se om vi kan arrangera en träff med gänget nångång i närtid? Du är välkommen att jamma med vid tillfälle. Skicka mej ett PM med kontaktuppgifter så skickar jag ett till dej med mina.
Gitarrer: 3 Fenderstrator (79 USA, 94 USA, Highway 1) 2 hemmabyggda strator, 1 hemmabyggd tele, Ibanez RG550, Ibanez JEM777, Eagle Bullhorn, Washburn Eagle (under renovering), Texas tele.

Förstärkare: MESA Triaxis+2:90, MESA Studio22, Egnater TOL100, Peavey Classic 30, Peavey Triumph (FBR...) och en gammal 10W enpetarrörstärk av ett märke jag inte kommer ihåg (DNS). Fender 4x12 halfbackmoddad, Harley Benton 2x12 med MESA Vintage 50 element, hemmabyggd halfback 2x12.

Effekter: Morley Bad horsie wah, Ibanez kompressor (gammal röd sak), Boss CE1, Tonebone Classic, Tonebone Plexitube, BOSS GT-8, BOSS SE-70 vilka alla används väldigt sparsamt. Utom Tonebonepedalerna då...

#6 Confirmed SiCk

Confirmed SiCk

Forumsräv

• Members
  • 362 Inlägg:

Postad 02 maj 2011 - 10:57

Ok, tolkade det som att ni ville ha någon som lirade bas, då ni redan är två¨på gura och en basist som sällan var närvarande... :rolleyes:

PM kommer så kan vi ju se.

#7 Confirmed SiCk

Confirmed SiCk

Forumsräv

• Members
  • 362 Inlägg:

Postad 26 juni 2011 - 09:37

Jag letar fortfarande...

#8 Cpt Fubar

Cpt Fubar

Nykomling

• Members
  • 1 Inlägg:

Postad 05 juli 2011 - 19:43

Tjena,

Inte sugen på att flytta till Stockholm?

;o))

Micke

#9 Confirmed SiCk

Confirmed SiCk

Forumsräv

• Members
  • 362 Inlägg:

Postad 19 augusti 2011 - 16:38

Näääää, Stockholm är inget som lockar. Men du kan ju flytta ner här till det riktiga Sverige ;)

#10 Confirmed SiCk

Confirmed SiCk

Forumsräv

• Members
  • 362 Inlägg:

Postad 05 mars 2012 - 17:30

Så har det blivit dags att ta tag i detta projekt igen. Någon som är sugen?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar