Spotifylista: FusionGuiden - Jazz/Fusion - Gitarrforum

Hoppa till innehåll

Foto

Spotifylista: FusionGuiden

• Vänligen logga in för att svara
12 svar på denna tråd

#1 YJM Strat

YJM Strat

Forumsräv

• Members
  • 373 Inlägg:
  • Interests:Gitarr, all musik som spelas av fantastiska musiker samt gitarr.

Postad 08 april 2011 - 11:50

Här en idé:

Jag har skapat en collaborative spotify-lista, vilket betyder att alla som prenumererar på den kan lägga till och ta bort musik.
Listan heter FusionGuiden: http://open.spotify....MkK4T1sVK2eG1PZ

Alla som läser tråden får gärna börja prempa på den och lägga in sina fusion-favoriter. Jag börjar med att lägga in mina.

Sedan får alla agera moderatorer och ta bort musik som inte passar in, tillåtet är endast jazz/fusion, hårdfuison, acid-fusion osv. Alltså ingen renodlad jazz eller funk el.dy.

Hoppas så många som möjligt är med, på så sätt blir det en dynamisk lista att hitta inspiration och nya artister på.

mvh

Ps. Lade idén i en gammal jazz/fusion tråd men vet ej om någon läser den längre. Den är sprängfylld med kanonbra fusion-tips, vore kul om det liksom sammanställdes och bevarades i detta lättåtkomliga format.

#2 YJM Strat

YJM Strat

Forumsräv

• Members
  • 373 Inlägg:

Postad 14 april 2011 - 23:03

Får tacka för de första bidragen.

Shawn Lane har jag lyssnat ganska mkt på, han har ju gjort en hel del utmärkta inspelningar med vår egen Jonas Hellborg också.

Däremot var Tony Williams, Mike Stern och Sixun helt nya för mig. Skönt att hitta lite nytt att dyka ned i. Fastande särskilt Mike Stern, låter super.

Fortsätt gärna fylla på =)

#3 newform

newform

Forumsräv

• Members
  • 331 Inlägg:

Postad 15 april 2011 - 06:41

denna spellista kommer nog få mig att börja använda spotify
http://www.myspace.com/simonhermansson - Gitarrbaserad Jazz/Fusion/Exp

#4 JonatanOTG

JonatanOTG

Gitarrgud

• Members
  • 1 757 Inlägg:
  • Interests:Gitarr. Mycket gitarr.

Postad 15 april 2011 - 22:42

Använder inte Spotify men kan tipsa ändå.

Greg Howe

Kolla upp honom :)
// Jonatan :)

#5 YJM Strat

YJM Strat

Forumsräv

• Members
  • 373 Inlägg:

Postad 17 april 2011 - 00:32

Använder inte Spotify men kan tipsa ändå.

Greg Howe

Kolla upp honom :)

Juste! Enda skivan med Greg på spotify är Sound Proof, låter djävulskt bra vid en första lyssning.

Kan varmt rekommendera att skaffa spotify, en sann guldgruva när man gräver efter ny, helst gammal musik =)

#6 JonatanOTG

JonatanOTG

Gitarrgud

• Members
  • 1 757 Inlägg:

Postad 17 april 2011 - 11:59

Kan varmt rekommendera att skaffa spotify, en sann guldgruva när man gräver efter ny, helst gammal musik =)

Har övervägt det, men nu verkar det ju som att de efterhand kommer "strypa" den fria tillgången. Speciellt det här att man max kan lyssna 5 ggr på en låt... Neee, det räcker inte för min del! ;)

#7 YJM Strat

YJM Strat

Forumsräv

• Members
  • 373 Inlägg:

Postad 19 april 2011 - 16:15

Har övervägt det, men nu verkar det ju som att de efterhand kommer "strypa" den fria tillgången. Speciellt det här att man max kan lyssna 5 ggr på en låt... Neee, det räcker inte för min del! ;)

Jaså även på betal-versionen? Det var det grövsta.. Får ta ställning till det om det händer.
Gratisvarianten har jag inte ens provat, känns värdelös.

Gillar det jag hör från mr. Howe, rena rama guldet.
Om du fick tipsa om endast en skiva, vilken blir det?

#8 JonatanOTG

JonatanOTG

Gitarrgud

• Members
  • 1 757 Inlägg:

Postad 20 april 2011 - 20:08

Jaså även på betal-versionen? Det var det grövsta.. Får ta ställning till det om det händer.
Gratisvarianten har jag inte ens provat, känns värdelös.

Gillar det jag hör från mr. Howe, rena rama guldet.
Om du fick tipsa om endast en skiva, vilken blir det?

Iförsig, vet inte om det gällde alla versioner av Spotify. Aja för min del skulle bara gratisalternativet vara aktuellt så... ;)

Visst är han bra? Det bara flyter på, helt obehindrat och utan att låta som en "känslokall heavymetalshredder" hehe ;)

En enda skiva? Hm, svår fråga, det är jättesvårt att få en skiva att bli intressant rätt igenom. En av de bästa jag hört (i helhet då liksom) är nog Professor Satchafunkilus and the Musterion of Rock av Joe Satriani. Får tillägga att jag inte har nån av Greg Howes skivor, men jag "rekommenderar blint" hans senaste (Sound Proof), den måste ju bara vara bra! :D

#9 YJM Strat

YJM Strat

Forumsräv

• Members
  • 373 Inlägg:

Postad 06 februari 2013 - 14:15

Ser att listan har fått lite tillskott de senaste dagarna! Kul då den legat i träda ett tag.
Ös gärna på med intressant fusion, den är öppen för alla :)

#10 Rowyn

Rowyn

Nykomling

• Members
  • 40 Inlägg:

Postad 16 februari 2013 - 11:53

Alltså för gratis versionen av Spotify så är den begränsad men för betalversionen så är det ju fritt fram. :)

Men alltså 99:- för tillgång till musik hela tiden är så underbart värt för mig. Spotify växer mer och mer så jag skulle verkligen råda alla att fixa spotify. Bara den grejen att ha det i mobilen där man har full tillgång till alla låtar samt att ladda ner dem på mobilen på ett par minuter. Underbart!

Ny subscriber och lite ovan fusion älskare. Men lade till en låt som jag inte riktigt är säker på ifall det är just fusion men det får ni gärna avgöra själva. The Aristocrats - Bad Asteroid!

#11 YJM Strat

YJM Strat

Forumsräv

• Members
  • 373 Inlägg:

Postad 10 september 2013 - 12:52

Alltså för gratis versionen av Spotify så är den begränsad men för betalversionen så är det ju fritt fram. :)

Men alltså 99:- för tillgång till musik hela tiden är så underbart värt för mig. Spotify växer mer och mer så jag skulle verkligen råda alla att fixa spotify. Bara den grejen att ha det i mobilen där man har full tillgång till alla låtar samt att ladda ner dem på mobilen på ett par minuter. Underbart!

Ny subscriber och lite ovan fusion älskare. Men lade till en låt som jag inte riktigt är säker på ifall det är just fusion men det får ni gärna avgöra själva. The Aristocrats - Bad Asteroid!

It's a keeper!

#12 YJM Strat

YJM Strat

Forumsräv

• Members
  • 373 Inlägg:

Postad 10 september 2013 - 12:55

Fortfarande lite fart på den här listan, trillar in lite goa låtar då och då.

Slår ännu ett slag för den, passar till allt från matlagning och träning till parmiddagar och avkoppling!!

Består just nu av 13 användare och 83 blytunga låtar :)

Men man får ju som bekant aldrig nog av denna genre av högpotent musik, fortsätt därför att sprida DINA fusion-favoriter!

Öppen för alla :D

#13 Max Halldén

Max Halldén

Nykomling

• Members
  • 7 Inlägg:

Postad 29 november 2013 - 14:00

Ny på forumet så hittade jag denna tråden direkt :)

Lade till Dolemite med Scott Henderson, bra snubbe. Hans band Tribal Tech är också riktigt vassa.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar