Green Day - Punk - Gitarrforum

Hoppa till innehåll

Foto

Green Day

• Vänligen logga in för att svara
13 svar på denna tråd

#1 Majini

Majini

Medlem

• Members
  • 271 Inlägg:
  • Interests:Gitarr, inspelning, låtskrivning, hänga med kompisar, piano, tv-spel, film etc etc...

Postad 06 mars 2011 - 22:53

Dråsade runt i forumet och upptäckte att det inte fanns en tråd om Green Day! :blink: Efter en kvarts brainstorming bestämde jag mig för att starta en :) (Jag är trött lol)

Så, vad tycker forumet om Green Day? Jag tycker faktiskt de är jäkligt bra. Inte för att jag är deras typ NÅMBAH WON FAN och så men potato potaato ;)

Åsikter om album och så? Själv tycker jag nog American Idiot är bäst. Farsan köpte liveplattan Bullet in a Bible till mig och jag blev helt hänförd haha. Vilken show asså! Synd man var en ännu mindre knatte än vad man är nu, annars hade man väl vatt där ;) Gillar inte deras allra första grejor men Nimrod och 21st Century Breakdown är bra. Den senare mest p.g.a 21 Guns haha, resten av låtarna hänger mest på ;)
wat?

#2 Heerby

Heerby

Swedish chef

• Moderators
  • 2 506 Inlägg:

Postad 06 mars 2011 - 22:55

Green Day är inte min kopp té men deras trummis gör ett fantastiskt jobb!

Think like a proton and stay positive

#3 Majini

Majini

Medlem

• Members
  • 271 Inlägg:
  • Interests:Gitarr, inspelning, låtskrivning, hänga med kompisar, piano, tv-spel, film etc etc...

Postad 06 mars 2011 - 22:56

Green Day är inte min kopp té men deras trummis gör ett fantastiskt jobb!

Ja det kan jag hålla med om! Sån jäkla energi han har asså :D
wat?

#4 eBow

eBow

Not worthy

• Moderators
  • 902 Inlägg:

Postad 06 mars 2011 - 23:02

Dookie och Insomniac gillar jag skarpt. Bra partyplattor! Deras nyare grejer har jag lite svårare för.

#5 NirrOX

NirrOX

Forumsräv

• Members
  • 378 Inlägg:
  • Interests:Polare, kröka, slappa, gitarr, sova, äta, mysa

Postad 06 mars 2011 - 23:49

Working Class Hero är bra och den där låten dom gjorde med U2 annars är det inte så mkt, sen att dom "spela" fiol å cello i The Simpsons movie är väl de tredje bra dom gjort. Som ni märker så är dom inte min smak alls. Men lite gott har dom gjort.

------------------------------------------------------
EPIPHONE LES PAUL CUSTOM ZAKK WYLDE SIGNATURE!
Epiphone Les Paul Studio 1998
Line 6 POD xt.
Peavey Rhythm Master 400 4x120
Digitech TL-2 Metal Distortion HardWire.

Det jag har ägt

Fender Stratocaster Special Edition 1993 U.S.A.

Ibanez RG420 FBZ-NFB

#6 newform

newform

Forumsräv

• Members
  • 331 Inlägg:

Postad 07 mars 2011 - 11:08

Skivorna fram till Dookie är de bästa enligt mig. Dock inget jag lyssnar på ändå. Så otroligt uttjatad genre att jag bara blir trött nästan direkt så fort jag hör något i den stilen :P lyssnade dock sjukt mycket på dom när jag var mindre.
http://www.myspace.com/simonhermansson - Gitarrbaserad Jazz/Fusion/Exp

#7 Majini

Majini

Medlem

• Members
  • 271 Inlägg:

Postad 07 mars 2011 - 11:39

sen att dom "spela" fiol å cello i The Simpsons movie är väl de tredje bra dom gjort.

Haha, jag anade att det skulle komma upp för eller senare :D
wat?

#8 Lemmy

Lemmy

Forumsräv

• Members
  • 602 Inlägg:

Postad 07 mars 2011 - 18:49

Såg dom i Köpenhamn på 21st century breakdown turnén, var riktigt bra ös.
Skulle sett dom på Ullevi i somras också men en magsjuka satte stopp för det.

#9 NirrOX

NirrOX

Forumsräv

• Members
  • 378 Inlägg:
  • Interests:Polare, kröka, slappa, gitarr, sova, äta, mysa

Postad 08 mars 2011 - 04:30

Haha, jag anade att det skulle komma upp för eller senare :D

Det är nog det tyngsta dom gjort XD

EPIPHONE LES PAUL CUSTOM ZAKK WYLDE SIGNATURE!
Epiphone Les Paul Studio 1998
Line 6 POD xt.
Peavey Rhythm Master 400 4x120
Digitech TL-2 Metal Distortion HardWire.

Det jag har ägt

Fender Stratocaster Special Edition 1993 U.S.A.

Ibanez RG420 FBZ-NFB

#10 eroos

eroos

Medlem

• Members
  • 109 Inlägg:
  • Interests:Vox!!

Postad 08 mars 2011 - 16:21

Tjenare!

Älskar GD, lätt mitt favoritband. Både dom nya och dom lite äldre! (fattar inte hur du inte kan gilla dom äldre?) deras bästa skivor är dookie och warning, men american idiot är ju sjukt bra den med (den har inte 1 dålig låt) jag blir sur när folk hatar dom fast dom bara har hört två radio hits :( och att folk tror att dom är emo... det är dom inte!!!
och btw 21 guns är sämsta låten på 21 century breakdown :P

/Erik

#11 Majini

Majini

Medlem

• Members
  • 271 Inlägg:

Postad 09 mars 2011 - 16:37

Tjenare!

Älskar GD, lätt mitt favoritband. Både dom nya och dom lite äldre! (fattar inte hur du inte kan gilla dom äldre?) deras bästa skivor är dookie och warning, men american idiot är ju sjukt bra den med (den har inte 1 dålig låt) jag blir sur när folk hatar dom fast dom bara har hört två radio hits :( och att folk tror att dom är emo... det är dom inte!!!

/Erik

Haha ok :D Jag tycker ändå här är ganska många som gillar de äldre mer än de nya. Själv har jag egentligen (:P) kanske inte lyssnat tillräckligt på deras gamla grejor för att ha en solid åsikt men det jag har hört har varit lite meh för mig.
Tror folk de är emo? :lol: Verkar ganska knasigt haha, finns ju asmånga andra band som är mer emo än GD som inte är det ändå >.< Har aldrig sett eller hört någon säga det, verkar konstigt :mellow: :D

Jaså det säger du? :D Jag tycker det mer eller mindre är den enda riktigt bra låten på den plattan, men men, där ser man :)
wat?

#12 matto

matto

Medlem

• Members
  • 150 Inlägg:

Postad 09 mars 2011 - 17:02

Green day fungerar alltid! Lyssnade som tusan på dem på högstadiet när de hade släppt dookie. Såg dem senast när de var i globen, riktigt bra. Green Day är och förblir bra trots att jag gått igenom många faser av musiksmak. Gillar alla skivor från första till senaste. Hade dock en period innan american idiot när jag inte lyssnade eller följde dem på länge.

#13 guitar fello.O

guitar fello.O

Nykomling

• Members
  • 8 Inlägg:

Postad 09 mars 2011 - 18:58

green day ä ett av mina favorit band!!! bästa skivan tycker jag nog är nimrod är både lungt och sabb musik på den och bille joe kan underhålla publiken bra.fast jag har inte lyssnat på dom så mycket nu men jag kommer nog gö det när deras nya album släpps :P

#14 GreenAnonymousMan

GreenAnonymousMan

Medlem

• Members
  • 281 Inlägg:

Postad 27 mars 2011 - 20:18

American Idiot och 21 Guns (låten). Inget annat haha. Kan ju dock hålla med om att trummisen har en jävla energi asså! Sån jäkla galning han är :D
The voice of none is stronger than the voice of one.

- Anonymous

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar