Söker en "lärare" i Växjö! - Band & projektmedlemmar - Gitarrforum

Hoppa till innehåll

Foto

Söker en "lärare" i Växjö!

• Vänligen logga in för att svara
7 svar på denna tråd

#1 mikaoJ

mikaoJ

Nykomling

• Members
  • 41 Inlägg:

Postad 23 januari 2011 - 01:44

Jag ber om ursäkt om jag postat fel. Men jag söker någon rutinerad lirare som vill ha mig som adept, önskas ersättning kan vi diskutera detta men är student och lever under stram budget.

Ser gärna att läraren är intresserad av att lära och inte visa upp sina skills i 45 minuter med en undrande adept framför sig.

Jag vill lära mig allt från skalspel till blues.

Med risk för att verka fjantig påpekar jag också att jag föredrar om "läraren" i fråga är lite äldre än mig då en jämngammal tyvärr nog ej skulle bli lika trovärdig som just "lärare" för mig.

Hör av dig här via PM eller i tråden om du tycker att detta verkar roligt. Som sagt, ersättning tycker jag borde diskuteras, vill du sitta och dona med mig gratis är det givetvis optimalt.

Joakim
See if you can spot this one...

#2 Heerby

Heerby

Swedish chef

• Moderators
  • 2 506 Inlägg:

Postad 31 januari 2011 - 14:39

Jag flyttar tråden till kategorin för bandmedlemmar istället, den är mer relevant för detta.

Think like a proton and stay positive

#3 Insomnia

Insomnia

Forumsräv

• Members
  • 304 Inlägg:

Postad 31 januari 2011 - 15:51

Jag tror att du kommer få svårt att hitta en lärare, som vill ge lektioner, utan att få betalt (eller för en mindre/symbolisk summa). Är själv student, och man har inte direkt stora medel att röra sig med.

#4 mikaoJ

mikaoJ

Nykomling

• Members
  • 41 Inlägg:

Postad 31 januari 2011 - 21:49

Vad är rimligt för en musiklärare att begära?

Någon som har tips om bra lärare i stan i övrigt då?

#5 Insomnia

Insomnia

Forumsräv

• Members
  • 304 Inlägg:

Postad 01 februari 2011 - 10:13

Ja du, har hört flera olika priser. Har hört vissa som har tagit 200kr/H, var inte gitarrdock. Sångpedagoger kan ta ett rejält hutlöst pris på typ 450kr/h. Men du borde kunna hitta någon för hundringen. Jag jobbar via ett studieförbund med just gitarrlektioner, får 115kr/H.

Känner inte till folk alls i Växjö. Kanske från något band du tycker är bra? Eller varför inte höra med tex. Studiefrämjandet som sysslar mycket med musik och kurser? Är blandad ålder på lärarna där dock.

#6 newform

newform

Forumsräv

• Members
  • 331 Inlägg:

Postad 01 februari 2011 - 10:47

Tror det kan vara svårt att hitta en riktigt bra lärare för en liten summa eller ingen alls. Du kan lära dig otroligt mycket om du brinner mycket själv och lär dig via böcker och internet. Om de kommer till skalspel och blues så finns det ju tonvis med info/lektioner/videos etc på nätet. LickLibrary, youtube, guitarmasterclass etc
http://www.myspace.com/simonhermansson - Gitarrbaserad Jazz/Fusion/Exp

#7 SlimNeck

SlimNeck

Medlem

• Members
  • 128 Inlägg:

Postad 01 februari 2011 - 19:18

Studiefrämjandet tar 1200 per termin tror jag. Gå till musikhuset (Bergendalska) och prata med Micke Ringdahl annars, han kan säkert ge dig tips vart du ska vända dig.

#8 mikaoJ

mikaoJ

Nykomling

• Members
  • 41 Inlägg:

Postad 01 februari 2011 - 20:17

ok! tack för tipsen. ang att "lära sig" via youtube osv.. det är det jag vill slippa. Roligare med någon framför sig. :)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar