Lira lite?, jamma lite? - Band & projektmedlemmar - Gitarrforum

Hoppa till innehåll

Foto

Lira lite?, jamma lite?

• Vänligen logga in för att svara
8 svar på denna tråd

#1 Polya

Polya

Forumsräv

• Members
  • 331 Inlägg:

Postad 16 augusti 2010 - 19:33

Jaha, nu har jag fått tummen ur röven och tänkte att de e nog bra o lira gitarr med lite fler människor ;)
Så jag söker en gitarr/musik/trummis/bas buddy i göteborgs trakten, för å jamma lite o kanske få ihop lite intressant musik!

Så vem e jag då?, o va spelar jag?
Och viktigast, va kan jag?

Edit: 19 bast är jag

Musik har jag sysslat med sen jag var 6-8, båda mina föräldrar e musiker så de blev bara så :lol:
Ville spela elgura men fick en jävla fiol istället. Spelat mycket med andra människor på olika instrument, landade på gitarr för några år sedan.
Där har ja stannat o tittat inte tillbaka.
Spelar nån timme om dan. Annars sprängs ju huvudet ;)

Musik teori har jag hyfsad koll på, dock att spela till noter på gitarr har jag lite svårt för, går ju inte flytande precis.
Får tänka lite innan de kommer ljud.
Skalor o sånt där, joh, de kan ja ;)

Musik då, vad jag spelar.
Spelar väldigt blandat, rock, funk, fusion, lite jazz ibland, hårdrock, blues, alternativ rock osv osv.
Artister/band jag avgudar är, bl.a, Led zeppelin en av dom bästa...tidslös musik, fantastiskt band.
Är ett stort fan av radiohead, diggar dom verkligen.
The strokes, zz top, Red hot chili peppers, muse, rage against the machine, joe bonamassa, eric clapton, trent reznor, John mayer, Muse/matt bellamy, thom yorke, Eddie vedder, Massive attack, Niel young, Johnny cash, Elbow osv osv osv osv osv.
Josh homme tkr jag gör lite balla grejjer, diggar hans invidualitet.
Kan skriva en wall of text med vad jag gillar, varför och vad som är bra, men jag summerar det till:

Jag gillar bra musik! Dålig musik kan skita ner sig. :rolleyes:

Jag spelar på en Les paul o en fat strat för övrigt, o en "poor mans ac30". Akustiskt gitarr spelar jag självfallet också, dock har jag inte en nu för den "omkom" i en olycka ;)

Ifall nån e intresserad, hör av er till: aalex_28_@hotmail.com, eller skriv i tråden.

#2 crosstown

crosstown

Nykomling

• Members
  • 16 Inlägg:

Postad 16 augusti 2010 - 20:31

Ålder?

/Erik

#3 Polya

Polya

Forumsräv

• Members
  • 331 Inlägg:

Postad 16 augusti 2010 - 20:34

68 :blink:

Nah, glömde de, ja är 19 år

#4 crosstown

crosstown

Nykomling

• Members
  • 16 Inlägg:

Postad 16 augusti 2010 - 21:42

68 :blink:

Ja, där är jag snart. Kolla mitt nyskrivna inlägg på Matsumoku-tråden (under Recensioner)så ser du. Jag köpte alltså Led Zeppelinskivorna nya. B)

//Erik

#5 Norumaniac

Norumaniac

Medlem

• Members
  • 81 Inlägg:

Postad 17 augusti 2010 - 17:49

Tja!
Är själv på jakt efter lite jam-buddies och håller på att starta upp lite olika projekt, så jag är definitivt intresserad.
Jag har ett så kallat "huvudband" men har äntligen tagit studenten och känner att jag har tid att lira ännu mer ;)
Har väldigt blandad musiksmak och är öppen för det mesta, men några personliga favoriter och influenser som inspirerar mig är John Norum, Joe Satriani, UFO, Michael Schenker Group, Gary Moore, Joe Bonammassa. Hör av dig om dt verkar intressant!

Mitt band: www.myspace.com/satinswe
www.myspace.com/satinswe

#6 Polya

Polya

Forumsräv

• Members
  • 331 Inlägg:

Postad 17 augusti 2010 - 20:02

Jag köpte alltså Led Zeppelinskivorna nya. B)

//Erik

Badass, som LP då alltså...Sånna vill ja med ha!

Tja!
Är själv på jakt efter lite jam-buddies och håller på att starta upp lite olika projekt, så jag är definitivt intresserad.
Jag har ett så kallat "huvudband" men har äntligen tagit studenten och känner att jag har tid att lira ännu mer ;)
Har väldigt blandad musiksmak och är öppen för det mesta, men några personliga favoriter och influenser som inspirerar mig är John Norum, Joe Satriani, UFO, Michael Schenker Group, Gary Moore, Joe Bonammassa. Hör av dig om dt verkar intressant!

Mitt band: www.myspace.com/satinswe

Tjosan! Kul me studenten, tog själv den i år :lol:

Vidare, du är lite utav en solo kille om jag förstår dig rätt? :) Lite 70-80 tals hårdrock där, med UFO o John norum.
Har lite svårt för satriani, han må vara en duktig kille men musik som bara e uppbyggd runt solon har jag lite svårt för.
Rätta mig ifall jag har fel, men det är väl lite så snubben jobbar? Har inte super koll på satriani.

Va spelar du på för gura? ;) sånt e ju alltid kul o veta tkr jag.
Du skulle väl kunna lägga till mig på msn ifall du har det?, så kan vi snacka ihop oss lite.

#7 Norumaniac

Norumaniac

Medlem

• Members
  • 81 Inlägg:

Postad 17 augusti 2010 - 20:30

Badass, som LP då alltså...Sånna vill ja med ha!

Tjosan! Kul me studenten, tog själv den i år :lol:

Vidare, du är lite utav en solo kille om jag förstår dig rätt? :) Lite 70-80 tals hårdrock där, med UFO o John norum.
Har lite svårt för satriani, han må vara en duktig kille men musik som bara e uppbyggd runt solon har jag lite svårt för.
Rätta mig ifall jag har fel, men det är väl lite så snubben jobbar? Har inte super koll på satriani.

Va spelar du på för gura? ;) sånt e ju alltid kul o veta tkr jag.
Du skulle väl kunna lägga till mig på msn ifall du har det?, så kan vi snacka ihop oss lite.

Jo har du nog rätt i, jag är lite old school av mig haha :P Liten rättelse bara; jag är tjej =P Satriani är en relativt ny influens för min del, personligen diggar jag instrumental musik rätt mkt, men dt betyder inte att dt e dt jag helst lirar ;)
Lirar på det jag har hemma, en Supreme Black Devil och en Högberg special model, genom roland cube 30. Är inte så effekttokig av mig, utan använder mig mest av min cry baby och tubescreamer än sålänge =) Har inte råd med bättre instrument och utrustning för tillfället, men för att sammannfatta kan man säga att jag är mer åt les paul-hållet än strata-hållet =)
www.myspace.com/satinswe

#8 Polya

Polya

Forumsräv

• Members
  • 331 Inlägg:

Postad 17 augusti 2010 - 22:06

old school kan man inte gå fel med B)
Viss musik kallas ju för tidslös av en orsak.

Aha, de ber jag om ursäkt för. Blir ibland att man bara antar sådant. Återigen, sorry.
En cube räcker gott o väl ifall man klinkar hemma tkr jag.
Själv även själv åt les paul hållet. (tror jag)
Även ifall det har blivit lite stratta under senaste månaderna :unsure: :lol:

men ja de här låter väl lite roligt, hör av dig ifall du vill spela lite någon dag tycker jag! :)

#9 Norumaniac

Norumaniac

Medlem

• Members
  • 81 Inlägg:

Postad 18 augusti 2010 - 09:41

Gött! Addar dig på msn =) ha de bra sålänge!
www.myspace.com/satinswe

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar