Trubadur sökes - Band & projektmedlemmar - Gitarrforum

Hoppa till innehåll

Foto

Trubadur sökes

• Vänligen logga in för att svara
6 svar på denna tråd

#1 soon2bljungqvist

soon2bljungqvist

Nykomling

• Members
  • 3 Inlägg:

Postad 07 juli 2010 - 10:50

Hej !

vi söker med ljus och lykta efter en trubadur till vårt bröllop. Jag är medveten om att detta kan vara HELT fel forum men just nu är vi på gränsen till desperata. Min fråga är helt enkelt finns det någon som har ngt tips på en bra manlig trubadur som bor på Gotland? Vi gifter oss den elfte september i år. Vi älskar akustisk rock och tycker att inget slår en kille med skön röst och en gitarr som enda komp, vi vill ha en sån kille i kyrkan med oss. Alla tips uppskattas, tack på förhand och förlåt att jag våldgästar ert seriösa forum med mina bröllospförfrågningar.

//hanna & kenneth

#2 Gitarrdåren

Gitarrdåren

Gitarrgud

• Members
  • 2 949 Inlägg:

Postad 07 juli 2010 - 11:34

Ett bra tips som jag verkligen tycker att ni skall ta är.
Gå via en artistförmedling (det finns garanterat någon där ni är) så det blir någon form av kvalitetsgaranti på killen ni får. Att bara kasta ut fråga kan ge (och gör det nästan alltid) musiker som kör "hellre än bra " stuket och som utan att blinka tar sig vatten över huvudet och tar "jobb" högt över sin kompetens.

Om ni vill ha något bra på ert bröllop, leta inte här, på forum, på blocket eller liknande ställe (menar inte att det inte hänger bra snubbar på såna här ställe, bara att bra snubbar bokas via bokningsbolag).

Om billigt är viktigare än bra så leta vidare som ni gör.

Lycka till!

/Magnus
Playing guitar really helps your guitar playing!

Youtube - MagnusOlsson.com

#3 soon2bljungqvist

soon2bljungqvist

Nykomling

• Members
  • 3 Inlägg:

Postad 07 juli 2010 - 17:20

Ok :) tack!

/Hanna

#4 HellYeahCarl

HellYeahCarl

Medlem

• Members
  • 66 Inlägg:

Postad 07 juli 2010 - 19:40

Får man fråga i vilket område ni bor ? :)

#5 soon2bljungqvist

soon2bljungqvist

Nykomling

• Members
  • 3 Inlägg:

Postad 08 juli 2010 - 16:56

Får man fråga i vilket område ni bor ? :)

Vi bor i Örby söder om Sthlm.. why? Har du en gitarr å skön röst? :-)

#6 roadtripping

roadtripping

Nykomling

• Members
  • 1 Inlägg:

Postad 10 juli 2010 - 06:06

Hej!
är två manliga trubadurer som lirar en hel del akustisk rock. Spelar mestadels en hel del rock/pop covers, och har varit ute och lirat ute
på pubar, bröllop, skolavslutningar och privatfester. Det är alltid kul att komma ut och köra och se stämningen lyfta där vi är..
Vi bor tyvärr inte på Gotland utan i Stockholm men om ni ändå är intresserade så kan ni kika in på: www.myspace.com/roadtrippingrock
för ett kortare smakprov.

/Emil

#7 Glimt

Glimt

Nykomling

• Members
  • 1 Inlägg:

Postad 01 augusti 2010 - 10:51

Hej Hanna och Kenneth

Hör gärna av er till mig, jag är nyinflyttad till Gotland. Har spelat på ett trettiotal bröllop, både till middagen och i kyrkan.

Lyssna gärna på www.sverigeruntresan.se under fliken Visor.

Ni når mig på konrad@sverigeruntresan.se och tel 070-775 4635

/Konrad

Hej !

vi söker med ljus och lykta efter en trubadur till vårt bröllop. Jag är medveten om att detta kan vara HELT fel forum men just nu är vi på gränsen till desperata. Min fråga är helt enkelt finns det någon som har ngt tips på en bra manlig trubadur som bor på Gotland? Vi gifter oss den elfte september i år. Vi älskar akustisk rock och tycker att inget slår en kille med skön röst och en gitarr som enda komp, vi vill ha en sån kille i kyrkan med oss. Alla tips uppskattas, tack på förhand och förlåt att jag våldgästar ert seriösa forum med mina bröllospförfrågningar.

//hanna & kenneth

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar