bandmedlemmar i Götet - Band & projektmedlemmar - Gitarrforum

Hoppa till innehåll

Foto

bandmedlemmar i Götet

• Vänligen logga in för att svara
7 svar på denna tråd

#1 Norumaniac

Norumaniac

Medlem

• Members
  • 81 Inlägg:

Postad 28 juni 2010 - 18:55

Tja!
Jag å min basist har nu äntligen tagit studenten och känner att vi har tid över för ett till band, vid sidan av vårt "huvudband". Alltså sökes medlemmar till ett litet sidoprojekt. Det som sökes är en till gitarrist, och om det finns nån här på forumet som spelar nåt annat instrument/känner någon intresserad trummis/sångare/keyboardist så får ni gärna höra av er. I och med att vi vanligtvis spelar 70/80-tals hårdrock skulle det va givande att testa nåt annat, som exempelvis hårdare metal, eller varför inte ett litet blues/jam band. Hur som helst, finns det några spelsugna i Göteborgstrakten (eller kanske ett band som behöver en till gitarrist/basist) så tveka inte på att höra av er! //Shirin
www.myspace.com/satinswe

#2 Atticuz

Atticuz

Medlem

• Members
  • 88 Inlägg:

Postad 28 juni 2010 - 19:14

Jag är lite intresserad, har dock aldrig spelat i ett band innan.

#3 Norumaniac

Norumaniac

Medlem

• Members
  • 81 Inlägg:

Postad 29 juni 2010 - 10:06

Gött! Det spelar ingen roll, tanken är inte att det ska bli nåt jätteseriöst utan mest att vi ska få en chans att öva på våra instrument =) Hur länge har du spelat, vad har du för influenser?
www.myspace.com/satinswe

#4 Atticuz

Atticuz

Medlem

• Members
  • 88 Inlägg:

Postad 29 juni 2010 - 12:51

Gött! Det spelar ingen roll, tanken är inte att det ska bli nåt jätteseriöst utan mest att vi ska få en chans att öva på våra instrument =) Hur länge har du spelat, vad har du för influenser?

Okej! Jag började spela akustisk gitarr hösten 2005 och har spelat elgitarr vid sidan av tills förra året då jag började spela lite mer seriöst.

Jag lyssnar och spelar mycket J-rock, som the Gazette, Dir en Grey och Mucc men jag gillar metal väldigt mycket också som In Flames t.ex. Alltså melodiska band, inte bara skrik och turbosnabba solon

#5 Murmel

Murmel

J-rock wannabe

• Members
  • 1 016 Inlägg:

Postad 29 juni 2010 - 13:02

Okej! Jag började spela akustisk gitarr hösten 2005 och har spelat elgitarr vid sidan av tills förra året då jag började spela lite mer seriöst.

Jag lyssnar och spelar mycket J-rock, som the Gazette, Dir en Grey och Mucc men jag gillar metal väldigt mycket också som In Flames t.ex. Alltså melodiska band, inte bara skrik och turbosnabba solon

Trodde jag var den enda svensken som gillade Mucc :lol:

#6 Atticuz

Atticuz

Medlem

• Members
  • 88 Inlägg:

Postad 29 juni 2010 - 13:55

Trodde jag var den enda svensken som gillade Mucc :lol:

Haha de är det bästa japanska bandet ju! :lol:

#7 Norumaniac

Norumaniac

Medlem

• Members
  • 81 Inlägg:

Postad 30 juni 2010 - 16:11

Ok intressant =) så ett metalprojekt i in flames-stil kanske är det som gäller då? min mail finns på min profil så kan vi snacka mer om det. Du känner möjligtvis inte nån trummis som skulle va intresserad?
www.myspace.com/satinswe

#8 Atticuz

Atticuz

Medlem

• Members
  • 88 Inlägg:

Postad 30 juni 2010 - 16:54

Ok intressant =) så ett metalprojekt i in flames-stil kanske är det som gäller då? min mail finns på min profil så kan vi snacka mer om det. Du känner möjligtvis inte nån trummis som skulle va intresserad?

Har skickat ett mail

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar