Hoppa till innehåll

Vilka Musikaffärer gillar ni?

• Please log in to reply
174 svar på denna tråd

#161 Maverick

Maverick

Medlem

• Members
  • 62 Inlägg:

Postad 19 November 2011 - 22:59

4sound i Gävle, Uppsala och Västerås är trevliga och kan mer än mig. Säger inte så mycket iofs. Uppsala Musikverkstad är också bra, så jag får dåligt samvete över att jag inte kan köpa en gitarr från var och en av dom :o)

/Freddo
Gibson Les Paul 60's Tribute Worn Goldtop
Jackson PS-4 (Intresserad? Lägg ett bud!)
Roland Micro Cube RX
Peavy Rage 158

#162 boogie

boogie

Medlem

• Members
  • 155 Inlägg:

Postad 07 December 2011 - 20:32

Smålands musikvaruhus i Nässjö växer hela tiden i mina ögon. Tillmötesgående och intresserade. Fixar det man behöver och i mitt senaste fall betydligt billigare än tysken!!! :D .

#163 MdaG

MdaG

Medlem

• Members
  • 106 Inlägg:
  • Interests:Gitarr, Piano, Programmering och TV-spel.

Postad 14 January 2012 - 00:12

Passar på att hylla Ljudfront i Jakobsberg. Har köpt mina gitarrer och pianot där. Hjälpsam och trevlig personal. Den lilla butiken rymmer inte så mycket, men de beställer hem instrument bara man visar intresse.

Musikanten i Umeå har också trevlig personal samt ordentligt sortiment.
Gitarrer: Dreadnought & Parlor

Rekommenderar den här DVD-kursen om du är nybörjare: http://www.learnandmaster.com/guitar/

#164 Andromeda

Andromeda

Nykomling

• Members
  • 39 Inlägg:
  • Interests:Spela gitarr, fågelskådning, styrketräning.

Postad 31 January 2012 - 13:02

Visa inläggBlackStar på 15 October 2011 - 09:35 sade:

Om man vill retas med dom som jobbar i affären så ska man ALLTID referera till Thomanns priser, då blir dom tokiga Postad bild

Det är väl inte så konstigt? Det du egentligen säger är ju: "Om jag ska köpa den här prylen tänker jag betala mindre än vad den kostat er" ;)
Gitarrer:

Samick stålsträngad 2001
Aria Pro II YS-300 1980
Ibanez RG350EX-BK 2008 *Såld*
Ibanez Prestige RG2570 CPK 2003
Ibanez RGT6EXFX-BK 2006 ---Till salu! EMG 81/85, utan svaj, bara att skicka PM, 5k inkl frakt---
Jackson Kelly KE-3R DBM 1995
Ibanez RG550 Ltd AB 1991
Ibanez RG550 Ltd PN 1994

Spelar på en Peavey Bandit 112 (funderar på en 6505+ istället)

Effekter: BOSS OD-2R, BOSS DS-1, Dunlop Crybaby GCB-95, Soundtank DL5

Gillar att lira metal, allt från Iron Maiden och Ozzy via Blind Guardian och Helloween till Dimmu Borgir.

#165 Anonym

Anonym

Veteran

• Members
  • 1067 Inlägg:

Postad 31 January 2012 - 13:24

Visa inläggMdaG på 14 January 2012 - 00:12 sade:

Passar på att hylla Ljudfront i Jakobsberg. Har köpt mina gitarrer och pianot där. Hjälpsam och trevlig personal. Den lilla butiken rymmer inte så mycket, men de beställer hem instrument bara man visar intresse.

Musikanten i Umeå har också trevlig personal samt ordentligt sortiment.

Jo, Musikanten är bra, var en hel del där när jag bodde i Umeå :)

#166 Ajax

Ajax

Nykomling

• Members
  • 23 Inlägg:

Postad 14 February 2012 - 13:25

Musikverksta'n i Uppsala. Suveränt kunnande och föredömlig service!!!
Peter

'08 Gibson Les Paul Studio - Wine Red
'11 Gibson SG Special - Heritage Cherry
'11 Gibson CS-336 - Figured Vintage Sunburst

Blackstar HT Studio 20 combo
Vox DA5
Boss JS-8 eBand

#167 Jeppery

Jeppery

Medlem

• Members
  • 88 Inlägg:

Postad 07 March 2012 - 21:57

Prioriterar Nya Musik i Jönköping över 4sound.
Känns som om killarna på 4sound försöker pracka på en allt möjligt och dessutom är Nya Musik's gitarrtekniker mycket duktigare i mina ögon.

#168 C.C.P.

C.C.P.

Nykomling

• Members
  • 11 Inlägg:

Postad 11 March 2012 - 22:23

Musikverkstan i Göteborg! Trevliga och hjälpsamma. Något dyrare än t.ex Jam och 4Sound men trevligt bemötande vs dryg nonchalans (Jam), tja...
Epiphone Dot / HPD Stratocaster / Cataluna SGS 1080 / Levin modell 124 / Digitech RP155 / Vox DA 5 / Laney amp nånting / Roland UA55 Quad Capture
Styrande och ställande i Cat Cave Productions.

#169 Fisk

Fisk

Forumsräv

• Members
  • 549 Inlägg:
  • Interests:Musik!

Postad 11 March 2012 - 23:37

^ Instämmer med föregående talare. Har rekommenderat dem tidigare i denna tråden. Sjukt trevliga och tjänstvilliga. Tog bland annat in en gitarr för närmre 7000:- åt mig, utan köptvång.
Har dock inte märkt att de är dyrare.

Upplever att 4Sound är alldeles för stora, de blir nästan musikaffärernas IKEA.
MUG måste man i princip vara någon för att få service hos, annars är de bara dryga och tråkiga.
Jam har jag inte haft några problem med. Förutom att jag var inne för att prova en stratta och försäljaren försökte pracka på mig en Blackstar HT-1. Det blev ingen affär den gången.
Spammar mest.

#170 Crunch

Crunch

Nykomling

• Members
  • 45 Inlägg:

Postad 27 March 2012 - 07:03

Jam Gitarrer i Sthlm. Riktigt kunniga och intresserade, har alltid tid att lyssna o hjälpa till även om det är fullt i butiken.
Har fått mycket tips och hjälp av dem. 5 st plektrum av fem möjliga.
Jackson custom proshop strat, San Dimas 1986
Washburn festival series ea20ys 1990
Warwick Corvette 5 1992
Blackstar series one 104el34 (JJ ecc803s)
TC electronic dreamscape, flashback, hall of fame
Korg SOS
MXR phase 90
Mogami platinum

#171 Zorlac

Zorlac

Medlem

• Members
  • 92 Inlägg:
  • Interests:Gitarr(doh), photo, teknik. Punk och Metal!

Postad 01 April 2012 - 17:31

Musikalen i Halmstad .... Sjukt stort utbud och och bra priser! Samt väldigt kunnig, hjälpsam och professionell personal!
Gitarrer: Martin J-40, Gibson ES-335, Fender Stratocaster american standard,
Förstärkare etc: Vox TB18C1 Tony Bruno, Peavey tripple xxx efx super 40 combo, TC MojoMojo, TC Flashback.

#172 bollkalle

bollkalle

Nykomling

• Members
  • 23 Inlägg:

Postad 27 April 2012 - 20:34

Musikverkstan är Stenungsund är väl min favorit, liten butik, man har bra kontakt med personalen och go stämning!
http://www.youtube.c...ser/Arvidztjorn - Arvidz, Sveriges tjörnskaste dansband!

#173 boogieman

boogieman

Överviktig (VIP+)

• Members
  • 2726 Inlägg:
  • Interests:My body is my temple.
    My religion is beer.

Postad 27 April 2012 - 21:05

Berts HiFi i Sölvesborg!
Bert är en helt UNDERBAR ickesäljare!
"Fan, kommer du nu igen. Vad ska du nu ha för nåt skit! Har jag inte sagt att det räcker med gitarr-sladd-stärk! Du skruvar ju hela tiden på nåt så man ser ju bara röven på dej när ni spelar!" :lol:
BESÖK BERT OCH HANDLA!
(Roligast blir det om ni kommer in och vill köpa EN ny sträng...)
Helt underbar affär!
Gitarrer: 3 Fenderstrator (79 USA, 94 USA, Highway 1) 2 hemmabyggda strator, 1 hemmabyggd tele, Ibanez RG550, Ibanez JEM777, Eagle Bullhorn, Washburn Eagle (under renovering), Texas tele.

Förstärkare: MESA Triaxis+2:90, MESA Studio22, Egnater TOL100, Peavey Classic 30, Peavey Triumph (FBR...) och en gammal 10W enpetarrörstärk av ett märke jag inte kommer ihåg (DNS). Fender 4x12 halfbackmoddad, Harley Benton 2x12 med MESA Vintage 50 element, hemmabyggd halfback 2x12.

Effekter: Morley Bad horsie wah, Ibanez kompressor (gammal röd sak), Boss CE1, Tonebone Classic, Tonebone Plexitube, BOSS GT-8, BOSS SE-70 vilka alla används väldigt sparsamt. Utom Tonebonepedalerna då...

#174 Niphilim

Niphilim

Medlem

• Members
  • 154 Inlägg:
  • Interests:Gitarrer och Paintball
    Användarnamn på tuben Ailasor

Postad 27 April 2012 - 21:24

First Music Eskilstuna
Ovation Idea, Ltd Ex-400, Gould Sg, Squier CV 50, Cataluna SgS, Stagg 203, Mahalo Pinky-uke - BlackStar HT-1 & HT-110, Peavey XXL, Laney XL, Roland microcube.

#175 sajv4H

sajv4H

Nykomling

• Members
  • 6 Inlägg:

Postad 28 April 2012 - 09:55

Min absoluta favorit är Janssons musik i Uddevalla!
Butiken är inte stor, säkert inte större än 20 kvadrat, men den är helt fullproppad med grejjer! De har även så mycket varrierande märken, Fender, Squier, Gibson, Epiphone, Gretsch, Ibanez, Hagström, Schecter, EVH, PRS osv. inte som vissa musikaffärer som vägrar ta in Gibson/epiphone och bara kör på Fender och MASSOR med okända märken.

Butien drivs av en kille, minns inte vad han heter, men helvette va trevlig han är! Står alltid och pratar en bra stund när jag är där. Det brukar sluta med att jag köper för mer än vad jag väntat (kanske hans tanke) men det bryr jag mig inte om, han är så hjälpsam och trevlig så jag lägger gärna några extra hundralappar och stödjer hans butik.

Om ni har vägarna förbi Uddevalla så kika inom!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar