Vilka Musikaffärer gillar ni?
Postad 25 July 2005 - 17:41
1. Förstärkardoktorn (bra service och hyffsade priser, trevlig personal)
2. Musikbörsen/Slagverket (har aldrig varit därinne men dom har en jävligt bra sida där typ allting finns.. bra priser har dom nästan alltid också.)
3. Deluxe music (visst tar rätt rejäla överpriser men har mkt grejer att kolla på, trevlig personal)
4. Hellstone (Mkt gamla roliga saker att pilla på, lite rörigt kanske men jag tycker de ger en skön känsla.. inte de där "gitarrvaruhuskänslan" som stärkardoktorn och estrad har, trevlig personal)
5. Gottfrid Johansson Musik (heter den så? trevlig liten butik med trevlig personal)
6. Estrad (ganska opersonlig butik.. hyffsade priser..)
7. Jam (påstår att dom alltid är billigare, det är skitsnack.. och även om dom är billigare så går jag hellre till en dyrare butik där man blir bra behandlad.. dit går jag endast för att köpa Ernie Ball strängar..)
Vilka gillar ni och varför?
Postad 25 July 2005 - 18:05
2.Gottfrid Johansson
3. Tiptop
4.Jam
Postad 25 July 2005 - 19:01
Postad 25 July 2005 - 21:42
Postad 26 July 2005 - 14:01
Postad 28 July 2005 - 22:19
Tyresö musik är mycket trevliga!
Jag tycker att Estrad och Musikbörsen/Slagverket är bra.
Vintage-Guitars är mycket vänliga och trevliga, helt i min smak!
Dxl musik, tja...dom har inte blivit bättre med åren...om man säger så...
Second hand music har sina ljusa stunder... i bland.
Jam, vad kan man säga? Kaxiga, självupptagna, utan intresse för vad man vill handla. Man får be om ursäkt framme vid disken för att man stör
och vill handla!
Förstärkardoktorn är så där lagom skoj...trevliga...men, nja......
Postad 29 July 2005 - 16:25
Annars ser min lista ut som följer:
* Gitarrtorget (Trevliga och hjälpsamma)
* Stones (Var mycket bättre förr, men funkar fortfarande)
* Estrad
* Second Hand
* Jam
* Dlx
Förstärkardoktorn kan jag bara inte förstå att det är någon som gillar. Dom är ju både okunniga och extremt otrevliga. Det är en skitaffär och har alltid varit.
Postad 25 November 2005 - 14:01
Jag var i Deluxe nya butik idag och kände att det här är den trevligaste lokalen i Stockholm. Utbudet på instrument är jättebra!
Jag hoppas bara att det kommer vara kunnig personal där också, det har varit lite si och så med det förut. Säkert jätte duktiga på tekniska saker, men har haft en förmåga att få en att känna sig dum. M.a.o taskiga säljare :evil:
Jag hoppas att även det kommer att bli till det bättre!
Har ni vägarna förbi, GÅ IN!
Postad 25 November 2005 - 22:44
Nya Musik i Jönköping är kanon att ha att göra med.
Estrad i Karlstad kan också rekommenderas!
Andy´s Guitarshop i London (om dom nu finns kvar?!)
/wah-wah
Wah-Wah´s MySpace-sida
Postad 26 November 2005 - 19:53
Sen så gäller det ju o skillja på vilka killar som bara vill sälja och vilka som e sjyssta lirare =)
Postad 28 November 2005 - 11:55
Estrad - hyffsade priser, trevlig personal
Tyresömusik - bra priser, trevlig personal
Postad 01 December 2005 - 21:49
I somras lånade jag hem en gibson les paul i åtta dagar för att testa den, det var inte ens jag som frågade om jag fick ta hem och testa utan han frågade om jag ville ta hem och testa och jag trodde det bara gällde någon dag men fick ha den över en vecka. Dock känner jag lite smått någon där men ändå en kanonbra butik.
Postad 19 December 2005 - 12:37
Halkans - jävligt bra dealar
Postad 19 December 2005 - 19:47
Postad 22 December 2005 - 02:31
mycket trevliga pojkar.
Postad 22 December 2005 - 02:31
mycket trevliga pojkar.
Postad 27 December 2005 - 22:40
Annars är JAM grymmt bra!
Postad 29 December 2005 - 13:16
Annars, det som ligger närmast för mig, Elmelid Musik i Höör. Stor, luftig, butik med ett bra urval. Precis som Musikbörsen vad gäller personalen.
Och till båda affärerna kan man beställa in en vara om det är något speciellt man eftersöker.
Postad 31 December 2005 - 15:43
Postad 31 December 2005 - 20:18
tedman sade:
jag gillar jamzone. ligger iofs i norge, men de har webshop. att jag gillar den beror ju mkt på att min morbror och morfar driver den, men också att alla - alla - är välkomna där, och man får hjälp och svar på allt man undrar om. dessutom är det bra instrumet till bra pris.
typ.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar