Hoppa till innehåll

Hejsan svejsan lingon

• Please log in to reply
26 svar på denna tråd

#21 Salomon9595

Salomon9595

Nykomling

• Members
  • 21 Inlägg:

Postad 10 May 2012 - 22:11

boogieman: Kul att du blev inspirerad! Jag gillar själv inte alternativa stämningar så mycket (intonationen försämras väldigt mycket på min gitarr när jag stämmer om) men jag kan ibland tycka att det är skönt att komma bort från de vanliga geometriska formerna som finns i standard.

Angående inspelningprylarna så är det faktiskt samma på alla! Bara det att jag inte placerat micken så bra i förhållande till gitarren i någon annan än Tordön (den lilla påskruvningspluggen för att fästa den vid micstativ är tyvärr borta, placerar den med föremål jag hittar hemma). Det är en sE Electronics 2200a kondensator mic och den inbyggda Fishman pick-up:en som går in i ett Steinberg Cl1 externt ljudkort.

Tack så mycket för välkomnanderna Dante och Michael_R! Kul att ni är så positiva, jag uppskattar det verkligen :) Om 10 år är jag förhoppningsvis fullfjädrad gitarrist, i alla fall om jag fortsätter som jag gör nu!

#22 kristiang

kristiang

Medlem

• Members
  • 216 Inlägg:

Postad 11 May 2012 - 07:37

Hej! Du är duktig! Hittade din kanal för ett bra tag sedan. Har lagt in länk till någon av dina videor på Soloräka.se sen tidigare också. Mycket inspirerande attityd du har!
www.soloräka.se - ny gitarrelaterad video dagligen

#23 MdaG

MdaG

Medlem

• Members
  • 105 Inlägg:
  • Interests:Gitarr, Piano, Programmering och TV-spel.

Postad 11 May 2012 - 09:15

Du inspirerar en gammal man som mig. Skitbra!
Gitarrer: Dreadnought & Parlor

Rekommenderar den här DVD-kursen om du är nybörjare: http://www.learnandmaster.com/guitar/

#24 Salomon9595

Salomon9595

Nykomling

• Members
  • 21 Inlägg:

Postad 11 May 2012 - 21:18

kristiang: Tackar! Kommer du ihåg vilken video det var du länkade? (Lite nyfiken bara ^^)

MdaG: Jättekul att höra, tack!!

#25 kristiang

kristiang

Medlem

• Members
  • 216 Inlägg:

Postad 12 May 2012 - 10:18

Den här har visats i dagsläget:

Mycket inspirerande med din dedikation!
www.soloräka.se - ny gitarrelaterad video dagligen

#26 Society

Society

Forumsräv

• Members
  • 554 Inlägg:

Postad 12 May 2012 - 10:27

Visa inläggkristiang på 12 May 2012 - 10:18 sade:

Den här har visats i dagsläget:

Mycket inspirerande med din dedikation!

Så grymt bra! Vilken kick att se och höra detta! Wow! Vad ska jag säga... Så sjukt bra! Jag diggar det starkt!

#27 Salomon9595

Salomon9595

Nykomling

• Members
  • 21 Inlägg:

Postad 12 May 2012 - 20:05

Grymt att ni gillar den! Dock ska jag nog spela in den på nytt snart då inspelningen är gjort exakt då jag äntligen kunde spela igenom låten (den är väldigt svår). Så den låter inte så avslappnad, men den ska ändå inte vara helt avslappnad, skrev den bara för att skriva något tekniskt svårt... :rolleyes: Men nu blev jag motiverad att öva in den bättre! Synd bara att jag inte har någon bra gitarr här hemma, lämnade in min main-gitarr för pickup byte igår... kommer ta någon vecka innan jag får tillbaks den :(

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar