Hoppa till innehåll

Hårdrockens historia på tv. Vad tycker du?

Jävla hårdrock!! ;)

• Please log in to reply
30 svar på denna tråd

#21 AntonMasterMetal

AntonMasterMetal

Viking

• Members
  • 1050 Inlägg:
  • Interests:Musikrelaterade grejer samt vikingar.Att få folk att skratta står högt upp på listan också!

Postad 22 February 2012 - 13:20

De e ett jävla helvete att det går klockan 22.00...
H.Å.R.D
Länk till det som är mitt första band i form av könspunk, vi spelar inte längre.

Är du intresserad av att snacka skit om musik?Eller repa eller nåt så hör av dig dude!

Vikingar....nuff said...

#22 osiris

osiris

Serious Bedroom Guitarist

• Members
  • 1036 Inlägg:

Postad 22 February 2012 - 13:46

SVT Play
Postad bild

#23 moparfrasse

moparfrasse

Veteran

• Members
  • 1002 Inlägg:

Postad 22 February 2012 - 19:24

Jag tycker nog att det är ett jävligt tunnt program.
Hadde förväntat mig mer av 11 avsnitt.
Historian bakom vad som ledde till metal sa absolut ingenting eftersom
dom pionjärerna som skapade musiken inte själva fick berätta.
Utan hela serien är hans egna uppfattningar om hur det har gått till och
sedan klipper han in korta snuttar av intervjuer som stärker hans påstående.
Fast jag inte har lyssnat på hårdrock sedan jag var 12år har jag inte lärt mig
något nytt av serien.
Edit
Blev lite full i skratt idag då jag kollade det senaste avsnittet efter jag skrivit här.
Antagligen för han inte visste ett skvatt av musiken det handlade om så fick faktist
artisterna själva berätta. Något jag saknat i hela serien hittills.

#24 Kallsund

Kallsund

Veteran

• Members
  • 784 Inlägg:

Postad 23 February 2012 - 07:56

Jo, visst går det rätt raskt. Jag hade gärna sätt mer från tiden 60-90. Dom avsnitten var väldigt bra tycker jag. Ett helt avsnitt t.ex. på grunge kunde åtm. jag varit utan (5 min hade räckt gott). Men han ville väl få med det i historiken så det kan jag leva med. Det senaste såg jag bara en snutt på (var nån tomte i shorts och keps som hoppade runt på scen :) ). He he, man kan ju inte gilla allt. Som översikt tycker jag serien ändå är kalas. Det är ju över 50 års musikhistoria som ska täckas in så då blir det väl lite ytligt. Det får man ta. Bara att det gjorts ett försök tycker jag är kul. Hoppas den ev. fortsättningen går djupare in i den mer ursprungliga hårdrocken.

#25 Maverick

Maverick

Medlem

• Members
  • 62 Inlägg:

Postad 24 February 2012 - 12:19

Det skulle nog bli rätt tråkig tv om han bara tog upp sånt han inte vet. Iaf skulle glappet mellan vad jag vet och han inte vet vara rätt stort. Inte så kul om gjorde allt som en föreläsning heller.

Nördfakta gör sig sällan särskilt bra på tv heller. Vet inte om jag sett nått sån på länge, fanns mått hästprogram för länge sen som kändes rätt nördigt men så lades det ner oxå. Metal är nördigt så det räcker ändå med alla subgenres.

Tycker det är en rätt bra serie men det förvånar mig att de inte pratat med AC/DC. Till vissa delar känns produktionen lite lågbudget dessutom. De verkar ha varit flitiga besökare hos Gibson t ex. och vissa intervjuer har jag sett på fler håll vilket får mig att undra vem som egentligen gjort intervjun.

Med vänlig hälsning,
Freddo
Gibson Les Paul 60's Tribute Worn Goldtop
Jackson PS-4 (Intresserad? Lägg ett bud!)
Roland Micro Cube RX
Peavy Rage 158

#26 hellride

hellride

Forumsräv

• Members
  • 368 Inlägg:
  • Interests:Hårdrock, gitarrer, bilar o bågar

Postad 15 March 2012 - 21:53

Såg just sista avsnittet på svt play.

Nu blir'e o tjacka RUSH o GENESIS plattor. Jorå sörru!!! :)
Yamaha nylonsträngad
Razor Kramer kopia
Moddad Grassroots KH
BaCH Superjumbo acke

#27 Anonym

Anonym

Veteran

• Members
  • 1067 Inlägg:

Postad 15 April 2012 - 12:49

Visa inlägghellride på 15 March 2012 - 21:53 sade:

Såg just sista avsnittet på svt play.

Nu blir'e o tjacka RUSH o GENESIS plattor. Jorå sörru!!! :)

Rush släpper nytt album om ca en månad :)

#28 Dante

Dante

Medlem

• Members
  • 132 Inlägg:

Postad 15 April 2012 - 13:48

Visa inläggjazzkatten på 15 April 2012 - 12:49 sade:

Rush släpper nytt album om ca en månad :)
Det är bra nyheter helt klart.
"someone gotta go out there and love people, and show it" Diana, Princess of Wales

#29 AD/HD

AD/HD

Forumsräv

• Members
  • 308 Inlägg:

Postad 15 April 2012 - 15:30

Musikdokumentärer tycker jag är ganska kul att glo på.. Både de generella som den på svt och de om specifika band eller genrer.

Tycker jag är underhållande, speciellt då mycket band jag håller högt typ vitus o high on fire är med.

#30 Zorlac

Zorlac

Medlem

• Members
  • 92 Inlägg:
  • Interests:Gitarr(doh), photo, teknik. Punk och Metal!

Postad 15 April 2012 - 20:27

Visa inläggAD/HD på 15 April 2012 - 15:30 sade:

Musikdokumentärer tycker jag är ganska kul att glo på.. Både de generella som den på svt och de om specifika band eller genrer.

Tycker jag är underhållande, speciellt då mycket band jag håller högt typ vitus o high on fire är med.

Tack för länken.. Oerhört intressant och många bra band man sällan ser i sådana här dokumentärer.!
Gitarrer: Martin J-40, Gibson ES-335, Fender Stratocaster american standard,
Förstärkare etc: Vox TB18C1 Tony Bruno, Peavey tripple xxx efx super 40 combo, TC MojoMojo, TC Flashback.

#31 Hellpig

Hellpig

Nykomling

• Members
  • 20 Inlägg:

Postad 16 April 2012 - 18:09

Tycker det är kul att går något med rock på TV överhuvudtaget. Ska man gnälla (och det ska man tydligen) så håller jag med om att det är lite tunt, det mesta han visat var sånt som jag redan känner till sedan länge men det är klart att inte alla gör det. Men jag tycker att hans kvasi-akademiska upplägg är lite smått irriterande och en del vändningar i stil "för att reda på hur det verkligen ligger till träffade jag XXXX, sångare i bandet YYYY för att..." och sedan ställs en fråga som XXXX knappt hinner svara på innan man hoppar vidare.
Gibson LP '76 | Greco LP Custom '78 | Ibanez DTT700 '11 | Marshall VintageModern 2266C | Line 6 Pod XT/HD

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar