Jag har planer på att inhandla en ny gitarr. Jag har en budget på ca.10 000 kr och skulle jag vilja ha något som passar till Blues och rock.
Jag har tittat runt lite på thomann och funderar på någon av dessa 2:
http://www.thomann.d..._custom_vsb.htm
http://www.thomann.d...trat_mn_3ts.htm
Är det någon som har någon erfarenhet av dessa? och i så fall vilken ska man ha?
Eller har ni några andra tips på andra gitarrer?
Tack på förhand!
Tips på gitarrer för Blues & rock
Startad av Filiph, Feb 20 2012 13:10
6 svar på denna tråd
Postad 20 February 2012 - 13:10
Postad 20 February 2012 - 13:43
Båda funkar till Blues och Rock, det är bara och testa och välja det du gillar bäst
Postad 20 February 2012 - 15:30
Jag måste ju nästan slå ett slag för schecter tempest. Om jag inte minns fel så är det en kille här på forumet som säljer en för ett riktigt bra pris.
Desecrated Productions officially endorses F-1 Guitarpicks:
http://www.f1pick.com/

Postad 20 February 2012 - 16:48
Coola gitarrer. Gibson Midtown hade jag inte hört talas om innan.
Båda två passar nog suveränt för rock och blues.
Som sagt, smaksak.
Jag skulle leta upp en bra LP
Båda två passar nog suveränt för rock och blues.
Som sagt, smaksak.
Jag skulle leta upp en bra LP
Music is a princess
I'm just a boy, in rags
I would gladly spend my life
carrying her flags
I'm just a boy, in rags
I would gladly spend my life
carrying her flags
Postad 20 February 2012 - 22:17
Det är svårt det där med ljud. Gitarren vet ju inte själv vad du spelar för musik på den, så det handlar i grund och botten om vilken karaktär du vill ha på ljudet, dvs typ av pickup. Single coil eller humbucker. Mellan ytterligheterna finns allt mellan himmel och jord. Sen till det vilken stil på kroppen du attraheras av. Nu är jag inte en kännare av varken Gibson eller Fender så kan inte yttra mig om modellerna i fråga.
Schecter C-8 Blackjack ATX (Seymour Duncan Blackouts)
Schecter C-7 Blackjack (Seymour Duncan JB / 59)
BaCH LP Custom White (Duncan Design HB103B / HB103N)
BaCH LP Tobacco Burst (Tonerider Rocksong)
Marshall Valvestate VS265
Schecter C-7 Blackjack (Seymour Duncan JB / 59)
BaCH LP Custom White (Duncan Design HB103B / HB103N)
BaCH LP Tobacco Burst (Tonerider Rocksong)
Marshall Valvestate VS265
Postad 20 February 2012 - 22:24
har du ngn särskild gitarrist som du gillar? kolla upp den personens gear! annars är det bara till att testa dom ex. du är intresserad av och tilltalar dej och ditt sätt att spela.
JMP - It´s a good place to be!
//Rickard
//Rickard
Postad 21 February 2012 - 00:12
Tack för alla svar!
Det verkar som om att jag helt enkelt får testa dom och sedan avgöra vilken som känns bäst. Eftersom det blir lite svårt om jag skall gå efter de gitarrister jag gillar då favoriterna är Clapton, B.B. King, Keith Richards, Jimmy Page, Hendrix, Stevie Ray Vaughan. För vad jag förstår så lirar väl Clapton, Richards och Hendrix mest Fender och Jimmy Page, B.B. King Gibson?
Men är det någon som vet någon affär i Stockholm som säljer Gibson midtown där man kan provspela den?
Det verkar som om att jag helt enkelt får testa dom och sedan avgöra vilken som känns bäst. Eftersom det blir lite svårt om jag skall gå efter de gitarrister jag gillar då favoriterna är Clapton, B.B. King, Keith Richards, Jimmy Page, Hendrix, Stevie Ray Vaughan. För vad jag förstår så lirar väl Clapton, Richards och Hendrix mest Fender och Jimmy Page, B.B. King Gibson?
Men är det någon som vet någon affär i Stockholm som säljer Gibson midtown där man kan provspela den?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar