Finger weights
Startad av Desecrated, Feb 20 2012 02:54
6 svar på denna tråd
Postad 20 February 2012 - 02:54
Desecrated Productions officially endorses F-1 Guitarpicks:
http://www.f1pick.com/

Postad 20 February 2012 - 07:06
1000 spänn för ngt du löser lika enkelt med lite brett gummiband samt en tripp till den lokala mekaniska verkstaden?
Nej tack.
Sen e en annan femma ifall det inte rent av kan vara halvt om halvt skadligt. Om man lirar mkt så e det ju som hinder man skall förbi å jag vet bara med mig själv att jag i omgångar fått närmast kramp,fått mindre muskelinflammationer i underarmen(där ju fingermusklerna löper) mm mm å att direkt addera vikt vette fan om det eg e så genomtänkt.
Missförstå mig inte men det e trots allt inte "body building" vi sysslar med.
Faktum e..lirar man mycket e det MINST lika viktigt med vilan emellan sessionerna som själva lirandet i sig.
Nej tack.
Sen e en annan femma ifall det inte rent av kan vara halvt om halvt skadligt. Om man lirar mkt så e det ju som hinder man skall förbi å jag vet bara med mig själv att jag i omgångar fått närmast kramp,fått mindre muskelinflammationer i underarmen(där ju fingermusklerna löper) mm mm å att direkt addera vikt vette fan om det eg e så genomtänkt.
Missförstå mig inte men det e trots allt inte "body building" vi sysslar med.
Faktum e..lirar man mycket e det MINST lika viktigt med vilan emellan sessionerna som själva lirandet i sig.
Living life one fret at a time...
jesper@gofastparts.se
jesper@gofastparts.se
Postad 20 February 2012 - 08:23
Det är nog inget att lägga pengar på. Jag hade nog mest blivit irriterad av att ha dom i vägen när jag spelar.
Vill man bygga upp styrka i vänsterhanden så handlar det egentligen bara om att öva mycket och framför allt lyssna till sin kropp. Gör det ont så sluta direkt.
Spela legato på akustisk gitarr är ganska nyttigt. Testa första delen av solot på Yngwies låt "I'll see the light tonight".
Vill man bygga upp styrka i vänsterhanden så handlar det egentligen bara om att öva mycket och framför allt lyssna till sin kropp. Gör det ont så sluta direkt.
Spela legato på akustisk gitarr är ganska nyttigt. Testa första delen av solot på Yngwies låt "I'll see the light tonight".
www.fredrikpihl.com
Postad 20 February 2012 - 09:33
Trams! Det e bara nån som vill ha dina pengar. Tänk på alla ubergrymma musiker som har lärt sig spela hur bra som helst utan att använda såna grejer.
Postad 20 February 2012 - 10:57
Jag ställer mig också i klagokören, själv spelar med med 0.12 på tunnaste E, så jag tycker att det räcker för att bli starkare i fingrarna.
'jazz can be taught in just three lessons; 1st lesson: practice for 10 years; 2nd lesson: practice and perform for 10 years; 3rd lesson: practice, perform and develop your art for 10 years.'
Postad 20 February 2012 - 11:04
gsandberg på 20 February 2012 - 09:33 sade:
Trams! Det e bara nån som vill ha dina pengar. Tänk på alla ubergrymma musiker som har lärt sig spela hur bra som helst utan att använda såna grejer.
Fast alla kan ju inte vara ubergrymma musiker. Om man är medelmåtta så kanske lite extra träning hjälper. Många säger ju att gripmasters och powerballs har hjälpt dom. Det här kanske är ett till steg i rätt riktning.
Personligen är jag lite misstänksam, Jag tror inte gitarrspel har så mycket att göra med muskler faktiskt, men man vet aldrig.
Desecrated Productions officially endorses F-1 Guitarpicks:
http://www.f1pick.com/

Postad 20 February 2012 - 13:07
Har svårt att se hur vikterna skall ge en träning som gör det lättare att spela, tyngderna borde ju göra
att man trycker hårdare uppåt vilket skulle innebära att man riskerar få en ovana att böja strängarna
uppåt när man tar bort dom.
Om man vill träna styrka så varför inte skaffa en 12-strängad akustisk, kolla videos med SRV på
12-strängad, han hade ju både styrkan och snabbheten.
att man trycker hårdare uppåt vilket skulle innebära att man riskerar få en ovana att böja strängarna
uppåt när man tar bort dom.
Om man vill träna styrka så varför inte skaffa en 12-strängad akustisk, kolla videos med SRV på
12-strängad, han hade ju både styrkan och snabbheten.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar