Ja, det tror jag. Biltema har oxå. Välj den med finast korn och var lätt på handen om du ska testa. Jag kör ganska hårdhänt men mina klossar är rätt slitna så dom tar inte så hårt.
Testa annars bägge metoderna så känner du vilken som funkar bäst för dig. Filar har man ju ändå alltid nytta av.
vad är vassa bandändar?
Startad av Chewbacca, Feb 15 2012 23:10
22 svar på denna tråd
Postad 17 February 2012 - 09:49
Postad 24 February 2012 - 20:24
En helt vanlig metallfil som man vinklar är ju det bästa, helst en som är 10-15 cm lång. Det behövs bara några drag så är bandändarna i fas med trät. Man gör inte åverkan på trät med den metoden. Sen kan du använda en nålfil och dra en gång på var sida på varje bandända. Hmmm.... Erlewine ligger väl på YT.... vänta.... (letar)....
Why is there never enough time to do it right, but always enough time to do it over?
Postad 24 February 2012 - 23:17
en sån fil ska jag ha, tack för tipset. 
men...
det är undersidan som sticker ut o river lite. men denna typ av fil borde ju även klara det jobbet + det visade
.
nu har de dragit sig tillbaka. så jag får vänta på en kall period eller ställa den kallt. tror nog jag väntar till nästa kalla period
men...
det är undersidan som sticker ut o river lite. men denna typ av fil borde ju även klara det jobbet + det visade
nu har de dragit sig tillbaka. så jag får vänta på en kall period eller ställa den kallt. tror nog jag väntar till nästa kalla period
Alltid GAS...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar