Detta är ju en skitbra upplevelse om du omfamnar den på rätt sätt. Nu vet du exakt vad det är du ska öva på och har lite, faktiskt roligt jobb, att se fram emot också. Det ska ju vara kul att spela och nu när du hittat en svag punkt så gäller det att jobba på den och man kan kombinera nytta med nöje alla gånger

Sen vill man inte tänka för stort på en gång heller utan ta och jobba på en svaghet i taget. Vad jag gör för att ha en bra balans under en dags spelande är att hoppa mellan att exempelvis jamma och öva. Är det en teknik som jag vill jobba på så kör jag det en stund och verkligen lägger 100% fokus på detta sen jammar jag loss en stund och försöker använda mig av tekniken jag övar på i den utsträckning jag klarar av att spela den bra sen hoppar jag tillbaka till att bara öva tekniken igen så mitt muskelminne får jobba på.
Det ligger ALLTID musik/trummor i bakgrunden när jag övar. Övar man inte så ofta till exempelvis trummor så kan jag nästan lova att redan från dag 1 så kommer du att känna att du tightat till ditt spelande om du väljer att fokusera på dina svagheter. Steg 1 är att erkänna att man har problem och steg 2 är att lösa problemet och jag är övertygad om att du kommer se resultat inom väldigt kort tid (jag tippar på första dagen om du lägger ner lite energi) om du väljer att lösa problemet. Inte hänga läpp nu bara för vi är många som har mycket att jobba på och känner som du gör! Jag håller tummarna för att du gör det som behövs: öva mer