Hoppa till innehåll

Roland Bolt 30

Ytterligare ett litet projekt

• Please log in to reply
41 svar på denna tråd

#21 Kapten Gnissel

Kapten Gnissel

Noisemaker

• Members
  • 1203 Inlägg:
  • Interests:Arbeta i studion, bygga rörstärkare och jamma med likasinnde när tillfälle bjuds. Rock&Rollmupp. Älskar vin och god mat men ogillar Ernst Kirschsteiger.

Postad 18 February 2012 - 12:06

Jag hade nog inte lagt reläbrytare vid inputjacket. Signalbanan är mycket högimpeniv här. Evt rippel och andra störningar tar sig då lätt in via reläspolen + kraftigt magnetfält. Nä, ingen höjdare, bätte då med någon sorts analog switch (typ 4052 CMOS krets). Du behöver +10 och -10V för att kunna driva den säkert. Kan vara bökigt om du inte har tillgång till de spänningarna.

En annan sak är att när reläer slår om mellan två kanaler så uppstår en spänningsspik ut genom slutsteget eftersom
Potentialen mellan kontaktpunktera sällan är lika. Då kommer närmaste kopplingskondensator att laddas om direkt och en
Kraftig puls skickas ut genom slutsteget. Ett karakteristiskt högt sprakande hörs. Inte så bra varken för slutsteg eller högtalare.
Peavey t ex har löst det genom att en transistor kortsluter signalen till jord under några tiodels sekunder. Transistorn aktiveras
När pedalen trycks ned. Se VK100 schemat. Någon form av sådan dämpkrets lär behövas.

Hagström Swede Reissue, Washburn WT-24V 1985, Vantage VP795, HPD Stratta, Ibanez RG2, ESP Eclipse II, BaCH SG, BaCH LP sunburst P90, Epi 335 DOT och en LP Ful-Gibson.
Lucifer 30 Röris - Hembyggd stärk, KLD GT30 Röris, Peavey VK100 råmoddad Röris, Blackstar HT Dual, EH "The Worm",
TC Electronics Nova Repeater, Dunlop CryBaby, TC Electronics Hall of Fame, BOSS GE-7 Eq, Ibanez CE9 Chorus

#22 Racing

Racing

Futhermucker supreme. Biggest A-hole of the pile

• Members
  • 6016 Inlägg:

Postad 18 February 2012 - 19:35

Tack för input Thom!

Delar av dagen har gått åt till att labba fasvändare samt prescence kontroll. Sammantaget går det verkligen åt rätt håll å jag vill återigen poängtera hur imponerad jag e av de där små pluttiga 7591;orna. De e fan helt makalösa i vad de presterar! Man drabbas,iaf jag,av nån "unreal factor",å mkt då naturligtvis pga deras storlek.

Hur som helst e det nog dags att adressera det med tonstacken igen. Jag bytte,ökade,slope motståndet till det dubbla...men det räcker fan inte iaf å grejen e att ju tuffare slopemotstånd desto mer gain äter stacken. Hmm....dags att ta på tänkarmössan tror jag....

Sen har dagen varit mkt mkt lärorik vad avser det med longtailed pair. Vilka resistorer som skapar vilka resultat å förutsättningar. Såpass att jag kommer tillbringa mer tid med detta för att bredda min kunskap ännu mer.

En sak e säker å det e att redan som den står nu e det rocknroll röj så det räcker å blir över. Tanken med det med prescence kontrollen var att den som den stog innan var lite "hård" i tonen,vilket jag mfl upplevde som lite onödigt.
Samtidigt e det ju så att det KAN vara användbart med den egenskapen i måtto att "skära igenom" mixen enklare. Dvs,att man får enklare att få gitarren att höras med ett mindre mått av volym.
Åt andra hållet...så gillar iaf jag när ljudet e lite "avrundat" i kanterna om jag uttrycker det så. Men...så e jag ju inte killen som tex lirar metal heller...så jag e ju generellt taget glad i ganska middiga sound.

Men återigen. 7591;or. Jag kan garantera att det inte e sista ggn jag arbetar med dem. 32 watt må låta lite på pappret i realeffekt men rent praktiskt lirar den på kapp med precis vilken jävla Marshall 50 wattare osv som helst,å det 7 dar i veckan.
Då naturligtvis med 7591;orna alldeles egna karaktär. Jag e mkt mkt imponerad av dem,å sedan idag...e jag lugnt sagt det av EL503;orna med men mer om det i FBT tråden...
Living life one fret at a time...

jesper@gofastparts.se

#23 Racing

Racing

• Members
  • 6016 Inlägg:

Postad 20 February 2012 - 21:21

Har idag lattjat vidare med den lille Rolanden i form av att leka lite med tonstackens värden. Men viktigare än så har den idag agerat huvudstärk för min del vid rep å....den låter helt enkelt enormt bra ihop med Ibanez jazzboxen för den typ av musik vi lirar. Helt sjukt bra rent av,för dess voicing e sådan att det inte behövs sjuka mängder volym för att skära rakt igenom hela mixen.

Kort sagt e det bara att inse att overdrive kanalen e vad den skall vara så...det e helt enkelt dags att börja fokusera på clean. Hm....

jesper@gofastparts.se

#24 Racing

Racing

• Members
  • 6016 Inlägg:

Postad 21 February 2012 - 10:13

Skall idag prova en annan form av tonstack tänkte jag. Svepet i diskant å bas e generellt bra skit med James setuper men jag e helt enkelt sugen på att utforska en annan lösning. Återstår att se vad det ger.

jesper@gofastparts.se

#25 Fisk

Fisk

Forumsräv

• Members
  • 547 Inlägg:
  • Interests:Musik!

Postad 21 February 2012 - 14:43

Spännande! Ska bli kul att höra nästa gång jag kommer förbi. Var ju ett tag sen nu!

Har du förresten förslag på trevliga hybrider att misshandla till helrör?
Spammar mest.

#26 Racing

Racing

• Members
  • 6016 Inlägg:

Postad 21 February 2012 - 20:42

Finns ett gäng. Allt från gamla Peavey Deuce till Roland Bolt till div Musicmans mfl. De senare e ju då iofs ngt dyra i inköp varför det faller antar jag.

Ja. Jag provade en annan form av tonstack idag å det e just den som sitter i Triumph. Det hela fungerade över förväntan varför den kopierades in i såväl overdrivekanalen på denna Roland som FBT;n.
Nope...jag har inte på ngt sätt vänt Baxandall ryggen men lite ombyte förnöjer kan vi säga.

Postad bild

(Ja....den sista ratten till overdrivekanalen,den som e till prescence för båda kanalerna,finns allt den med...)

Å sedan idag har den lilla Rolanden då dels en switch för att slå mellan en nu mycket mycket vackert ljudande cleankanal å overdrive SAMT en switch för att koppla mellan de dubbla masters som sitter på overdrive.

Clean e uppsatt med ung 285VDC i railspänning mot 1a triod å 300 jämnt för andra. 150k/3.3k med 10uF avkoppling å andra steget i sin tur e mer konventionella 100k/1,5k å med 10uF där med.
Ut ur 1a sitter där en 47nF å ut ur andra en 22nF. Det hela ger en mkt mkt vacker klang får jag säga. Det enda jag skulle kunna anmärka på e att det e preciiiiiiiiis att den crunchar längst bort på volymvredet...å jag vill nog har lite mer förstärkning där. Å andra sidan ligger stacken rakt på anoden..så jag skall ta mig en funderare. Men ett e säkert å det e att den låter verkligen skitbra.

Fick vidare bytt lytarna till både biaskrets samt den fd matningen av transistorförsteget. I sin tur även den krets som matar reverb. Så nu skall vi se vart det tar vägen....
Mina tankar går fortfarande i banorna kring reläer....skall ta mig en funderare.

Rent ljudmässigt e jag dock skitnöjd nu. Den gör det den skall å lite till helt enkelt.

Det som komma skall e ett Eminence "private jack" som skall in i den å bortsett från att montera det så skall jag labba lite med hur mkt man kan stänga in elementet-typ som jag gjorde i Twen;en.

jesper@gofastparts.se

#27 Racing

Racing

• Members
  • 6016 Inlägg:

Postad 21 February 2012 - 23:08

Får säga att det här blev bra,men samtidigt känns det lite för enkelt. Så....
Någon som har förslag på vettiga features att bygga in.? Vad kan vara användbart tycker ni?

jesper@gofastparts.se

#28 musiknörd

musiknörd

Gitarrgud

• Members
  • 6132 Inlägg:
  • Interests:spela/lyssna musik, fika, festa och umgås med vänner.

utb. möbelsnickare som har förkärlek till gitarrbyggeri

Postad 21 February 2012 - 23:40

är reverbet kvar? finns det loop? och sen kanske den där lilla danko watt halveringsmodden är ngt? annars tycker jag väl att så lite effekter och grejer i den(kan man ju komplettera sj till dom man vill ha)
JMP - It´s a good place to be!

//Rickard

#29 Racing

Racing

• Members
  • 6016 Inlägg:

Postad 22 February 2012 - 00:38

Ja. Reverbet har jag liggande. Lika samma med kretsen till det. Funderar fortfarande i dem banorna,å blir det så kommer det nog enbart vara aktivt på clean. Loop kan ju iofs vara självskrivet,men frågan e....rördriven? E ju enkelt nog i så måtto.

Men du har en mkt stark poäng i att det väsentliga e grundtonen,å den finns där. Satt å snacka med polarn Kai förut å han kom med en ide jag tyckte var lite kul faktiskt å det e ett rördrivet tremolo. E väldigt få stärkare som har idag å till cleant eller svag crunch kan det vara en skitsnygg effekt om tremolot e vackert till karaktären i sig.

Annars e vi nog på samma plan Rickard. Ju mindre skit som finns inbyggt desto bättre på många sätt. Det imperativa e grundtonen,å som sagt den finns där-på båda kanalerna.
Cleant e uppsatt efter en av de vackraste cleankanaler jag nånsin använt- Meks Combo 50T. Å...även i denna låter clean verkligen fullkomligt lysande. Det enda e att jag ev skulle vilja kunna få ut lite mer crunch ur den när man drar volymratten i botten. Mao,ha kvar karaktären med lite mer förstärkning,vilket jag tänkte prova genom att flytta på ingående triods anodmotstånd.
Botten tex finns så det räcker i cleant...tro mig på den punkten.

En lite lustig grej i sammanhanget e att den sedan jag bytte de sista lytarna idag e helt pervers tyst. Man kan ha den i cleanmode...å med mastern vriden BRA långt åt höger,å volym likaså,åsså med enbart volymen nervriden på gitarren...så har man svårt att höra att den ens e igång. Återigen,det där med att placera pre-amp rören off-side var mer av ett snilledrag än jag nånsin ana.

jesper@gofastparts.se

#30 Racing

Racing

• Members
  • 6016 Inlägg:

Postad 22 February 2012 - 20:09

Lattjat vidare med tonstacken på overdrive idag å det börjar gå i mål tycker jag. Next up....elementet...

jesper@gofastparts.se

#31 Racing

Racing

• Members
  • 6016 Inlägg:

Postad 24 February 2012 - 11:59

Ska nu ta å se om det kan vara värt mödan att återanvända reverbet å kretsen därför. Miljövänligt så det förslår... :lol:

Vidare skall jag kika på det med att tappa spänning till div styrningar. Lurar fram å tebax på optos vs reläer.... Å det får börja med att jag kikar på vad tapparna från huvudkortet kan ge. Om schemat stämmer skall där iaf finnas hyggligt rippelfria 15VDC å att tex lägga en stab med ytterligare en kanna bakom för att sedan styra 12V reläer e ju inte världens ände isf.

Jaja...time will tell.

Sedan har vi snackat om ifall inte disten i overdrive läge eg e lite för "tät". Skall grunna på det,å isf blir det till att jag flyttar värdet för ngr av katodmostånden. Det hela beror ju naturligtvis väldigt mkt på vad man avser använda maskinen till å i detta fallet handlar det ju om allt från clean,på den andra kanalen,till klassisk rock.

jesper@gofastparts.se

#32 Racing

Racing

• Members
  • 6016 Inlägg:

Postad 24 February 2012 - 18:48

Fick kikat lite på det med "för tight" dist. Nääee.... Med Oscars LS-800 pålle framför så e disten inte överdriven på ngt sätt,beroende på hur man kranar givetvis. Tanken e ju att det alltså som med FBT;n INTE e ett gain å ett volymvred utan snarare två volymer som man balanserar mot varandra.
Anledningen till detta e att jag satt upp samtliga steg lite olika å genom att balansera de olika volymvreden mot varandra kan man ändra distens karaktär.

Däremot hade jag som ett "steka bacon" sound i den. Jag petade lite varstans med min high-tech hi-voltage pinne (mao en ätpinne från lokala kineskrogen) å kom fram till att det var en lödning i kortet för fasvändarn som inte var helt glad.
Därför..togs tennsugen fram....åsså la jag nytt tenn på varenda lödpunkt.

Med det gjort kopplades maskineriet igång igen å jag får nog fan säga att disten i den,i likhet med cleanljudet,ändrade karaktär ngt-å det till det bättre helt klart. Å vad vidare e...jag har sagt det förr,jag säger det igen....
De där 7591;ornas kapacitet å effekt får en bara att le va... :lol: . SATAN I GATAN va de spelar!!

jesper@gofastparts.se

#33 Racing

Racing

• Members
  • 6016 Inlägg:

Postad 26 February 2012 - 20:32

Å här har vi då ett stycke overdrive kanal på en gammal Roland Bolt 30...som kanske inte låter som den en ggn gjorde nå mer... :blink:

Åsså cleant naturligtvis. Nu mer avsevärt mer närvaro å värme får man säga.

Gitarren e den där AF75 Ibanezen jag bytte mickar i till ett par Tonerider Alnico.

jesper@gofastparts.se

#34 Racing

Racing

• Members
  • 6016 Inlägg:

Postad 27 February 2012 - 09:09

Så. Ligger ju iofs sjuk som en gris men det förtar ju inte att man funderar...å det jag tänkt nu e som sagt till att börja med mäta mig fram till vilka tappar som kan vara användbara för styrning av maskinen.

Sen har jag lurat lite på det där med de separata pre-amparna. Det e iofs bra,skitbra rent av eftersom det ger en helt annan kapacitet att sätta vad man vill ha ut,men tanken slog mig att varför skall jag ha styrning på ingående.?
Det e ju eg bara att mata in så mkt signal man orkar å har lust med i båda kanalerna...å styra det hela i bakkant. Där e i sin tur signalen så stark att jag kan använda det styrsystem jag har lust med. Om man la det på växlande relä hade det vidare varit enkelt nog att jorda ut kanalen som inte används.

Sen återkommer jag gång på gång till detta med reverbet. Å ena sidan...kan det vara trevligt att ha medans det å andra sidan gör konstruktionen mer komplex å den eg frågan e väl till vilket nytta.
Poängen e isf att det kanske e vaknare att lägga tid å resurser på en utvecklad loop istället. Dvs en där man kan ställa både utsignal samt recoverystegets ingrepp. Frågan e om inte det eg e dels mer eftertänkt å dels mer "respektfullt" mot den gitarrist som nu kommer använda denna maskinen när de e färdig.?

jesper@gofastparts.se

#35 Racing

Racing

• Members
  • 6016 Inlägg:

Postad 28 February 2012 - 22:51

Thom.
Om man gör såhär då.......

Man lägger de båda jacken som en gemensam hi/low ingång på normalt manér. Där signalen sedan leds ner mot pre-ampen avkopplar man den med ett par 22n å splittar signalen så den ena leder till clean å den andra till overdrive. Avkoppla för att förhindra att resp galler skall påverka varandra.

I bakkant på resp pre-amp relästyr man med ett växlande. Den kanal som inte används jordas ut å vice versa. Kunde inte det funkat vettigt? Min tanke e bla att på det sättet hålla aktiva komponenter,å passiva med för den delen,till ett minimum. Det som inte finns där i form av reläer,optos mm kan ju inte gärna gå sönder. KISS.

jesper@gofastparts.se

#36 Fisk

Fisk

Forumsräv

• Members
  • 547 Inlägg:
  • Interests:Musik!

Postad 01 March 2012 - 20:22

Kom förresten just att tänka på (med andra ord, för ett par dagar sedan) hur du beskrev det sound du eftersträvar som fiolliknande.

Kolla in Opeths två första skivor. Tyck vad du vill om musiken, men fiolljudet har de allt. Speciellt på det andra. Däremot låter virveln uselt på den skivan.
Spammar mest.

#37 Racing

Racing

• Members
  • 6016 Inlägg:

Postad 02 March 2012 - 17:41

Will do.

Om än vingklippt så har jag iaf kommit på benen idag. Gjorde ju upp härförleden med Bojaren "Trälhavsvägen" om att köpa ett Eminence Private Jack av honom,som då var märkt för montering i denna Roland combo.
Private Jack som då påstås vara lite av Eminence svar på "Greenback",fast bara med större effekttålighet.

Iväg till Schenker,å jorå....ett stycke tratt.

Postad bild

Passade rent ut sagt som hand i handske,å i samma veva tog jag mig tiden att dra ihop cabben med baffel osv när jag ändå var igång.

Provade...å det var en STOR skillnad mot original elementet!!! Inte ALLS samma -80tals könslöshet över ljudet utan nu var där lite attityd å lite nerv...men...mja....
Nu e det så att på sista tiden har jag mkt tack vare Dyna Twen maskinerna börjat ifrågasätta det med HUR mkt "openback" som behövs. Twennarna har ju en bakplatta som gör dem till typ portad slutet...(om man nu e lite snäll i bedömningen).
Vis av effekterna av det provades därför att såga till en bit MDF som jag bara tryckte på plats helt löst....å jofan...det var HELT klart bättre med plattan på plats. Mkt mer definition å mkt tightare botten.

Så..

Postad bild

Några smålister som försänktes vad avser skruv osv samt ett stycke mattsvart MDF skiva senare såg det ut såhär! Men förgyllda skruv från en viss Hayden no less.. :lol: :lol:

Nöjd?
Ja. Utan tvivel ja. En combo e alltid en combo.går inte att komma ifrån,men den har liksom inga "baksidor" som sådan. Skiter inte på sig ens på fulla skaft,e högljudd...distar snyggt...jofan. Detta var bra skit.

Återstår eg det att lista ut hur att på ett simpelt sätt styra maskinen. Bortsett från det vette fan om jag inte e nöjd. Mkt nöjd rent av.
:blink: :blink: :P

jesper@gofastparts.se

#38 Kalle_in_Sweden

Kalle_in_Sweden

Veteran

• Members
  • 980 Inlägg:

Postad 03 March 2012 - 09:45

Hej Racing
Det är som vanligt jävligt kul att läsa om dina ombyggnadsprojekt av rörförstärkare.
En tanke som har slagit mig flera gånger är varför du inte sätter samman en liten "designkokbok" för design av rörförstärkare o kombon.
Du har ju snart testat igenom alla typer av försteg, tonkontroller och slutsteg i olika kombinationer o nu också olika kombolådor.
Jag anar att du med lätthet skulle kunna ta fram en beskrivning på hur du skulle konstruera en (säj) 30 W rörförstärkar topp o kombo för den typ av rockmusik du älskar. Jag gissar att du bara skulle behöva "klippa ur" delar ur alla ombyggnadsprojekt du beskrivit här på forumet.
/Kalle
PS , det slog mig att vi på forumet kanske skulle hjälpa dig med själva författandet, du kommer med själva design ideerna o delar av det du redan skrivit och vi andra fixar renskrivning av text, bilder o scheman.
Jag är van att skriva på både svenska o engelska..
Tanglewood TW28STE (Shadow P7 EQ) stålsträngad Akustisk
Yamaha RBX 270 J elbas/Laney DB150 förstärkare
Yamaha RGX 320FZ elektrisk gitarr/Egnator Tweaker förstärkare.
Behringer V-AMP 2, UB802 mixer, XM 8500 & Sennheiser MD 421 mics
http://www.soundclic...m/kalleinsweden

#39 Racing

Racing

• Members
  • 6016 Inlägg:

Postad 03 March 2012 - 12:48

Jag svarar dig som så att jag kommit att förstå att det finns ett antal medlemmar som tycker dessa trådarna e roliga att läsa. Det med tal å skrift har jag alltid haft ganska lätt för,å den tekniska biten..ja,det talar väl eg för sig själv antar jag.
Vad vidare e tror jag mig förstå vad du menar å avser,å tanken e jättegod.

Problemet ligger på det tekniska planet,å det ur mer än en aspekt.
Att designa pre-amps å rörstärkare i sin helhet innebär så in i helvete med variabler att ens påstå att man skulle kunna täcka in delar av det vore direkt förmätet. Naturligtvis e det precis det som åxå ger grunden för att man närmare 70 år senare kan skapa ljud som e mer eller mindre unikt. Mao,det finns absolut ingenting som säger att "mitt" sätt e rätt sätt varför jag tycker att själva grundidén med att sätta det hela i bokform faller lite. Eller rättare sagt,själva grejen vore lite väl självpåtagen.

Jag tror vidare att man som "mer" intresserad kan hitta väldigt mkt i trådarna i sig å kanske framför allt i online dialogerna tex mellan mig å Thom,eller för den sakens skull i den ENORMA mängd kunskap som delges via Bojens rörforum.
Kort sagt e jag av uppfattningen att det jag KANSKE tillför e ett mer eller mindre underhållande sätt att skriva om mina öden å äventyr,vilket iofs inte e det sämsta för en text som underhåller har en större chans att sjunka in hos den som läser-så i så måtto e jag med dig Kalle.
Spelar ingen roll om man e världens mest lärda man i ämnet om man inte har förmågan att förmedla kunskapen på ett sådant sätt att andra kan ta den till sig.

Sen har vi en annan aspekt av det å det e att jag som person rent relativt verkligen inte e ngt annat än glad amatör på området. Jag tror att chanserna för att ta ngr steg fel fortfarande rent kunskapsmässigt e stora å det utrymmet tycker jag inte finns när det handlar om ngt så allvarligt som elektricitet av den rangen vi håller på med här. Jag går fortfarande genom en mycket brant inlärningskurva å e på alla vis själv fortfarande "student". Om än...kanske då inte i grupp 101 mera.
Man skulle kunna summera min nuvarande plats kunskapsmässigt att jag idag inte har ngr tvivel om att jag går imål med projekten längre. DET stadiet e passerat. Det e dock INTE detsamma som jag jag här å där inte e felbar,för det e jag visst det å i allra högsta grad dessutom.

Jag tror därför på att tex här på GF så fortsätter vi på inslagen bana än så länge. Folk som jag,Thom mfl postar ju trots allt om BÅDE framgångar å motgångar å sanningen e att det med varje avslutat projekt finns mer för andra att ta av som förhoppningsvis kanske kan medföra att de inte trampar ner i de värsta å djupaste hålen.

En idé i sammanhanget hade kanske isf varit att skapa en del av forumet här för dels pågående projekt å dels färdigställda projekt. Kanske vore ngr för Admin att begrunda? På så vis hade ju informationen om de olika projekten iaf inte försvunnit lika lätt i bruset,å som sagt...man lär sig ngt från var å ett av projekten.

jesper@gofastparts.se

#40 Racing

Racing

• Members
  • 6016 Inlägg:

Postad 03 March 2012 - 13:28

Ställde den på vågen å den stannade på 18kg. Att jmfrs tex med en Twens 14kg...å med en Meks Combos 34kg(CHACHING!!!). Man kanske inte tar in den aspekten det första man gör,men grejen e ju den att det ligger i naturen av en combo att den per definition skall vara enkelt transportabel varför det med vikten på dem faktiskt BLIR en del av det som e mer eller mindre väsentligt.
Eller jag vänder på det,varför gör man 212 combos på 45-55kg? Hur tänker man då?

Till saken hör att både en Twen å en Bolt e lättare i originalskick å då mest pga deras originalmonterade element. Eminence elementen i dem väger helt klart mer pga sin större magneter,men det e ju bara å ta då det primära trots allt e hur de låter.

Rolanden har ju inte med sig egenskapen att kunna låta "gammalt" utan e bra mkt mer modern i vad den gör,å vad vidare e som sagt rent tvåkanalig.
Mängden dist den e kapabel till e nästan lite väl bra i min mening,men hellre det än motsatsen iaf.

Det där med separata pre-amps samt pre-amp rörens placering e ngt av ett ljus i mörkret i detta projektet. Mao finns det ngr lärdomar att dra som jag ser det. För det 1a ger det en annan frihet rent designmässigt att hålla isär pre-amparna. Att man delar trioder mellan förstegen e många ggr säkerligen en fråga om ekonomi å det har man ju inte alls samma behov av att ta hänsyn till när man gör en enda förstärkare,eller på sin höjd då ngr stycken på samma tema.
Sen det med placeringen av rören...hittills har jag ju gjort så att jag placerat trioderna (läs-rören) i den direkta närheten av deras komponenter. Har iofs gett kort kabeldragning,men uppenbarligen e det ur perspektivet oljud avsevärt mer intressant med var de placeras än med ifall kablaget blir kort eller inte. Kablage mm kan trots allt alltid skärmas osv.

jesper@gofastparts.se

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar