Hoppa till innehåll

in / out på en Fender fm212

• Please log in to reply
3 svar på denna tråd

#1 najtrows

najtrows

i am 12 and what is this?

• Members
  • 2635 Inlägg:
  • Interests:Musik, Datorer och lite annat

Postad 08 February 2012 - 20:09

hej!

jag har en fm212 och funderar på om jag skulle kunna koppla in den till min harley benton 212 låda för att få en hemmagjord 4x12.
det finns två RCA kontakter i nederkanten av själva stärkarlådan märkta med in och out..

kan man kanske bara göra om rca kontakten på den ena för att koppla skiten till min förstärkare? antar att kontakterna egentligen bypasserar själva stärkardelen i fendern..

har jag rätt? antar att inget smäller om jag testar..

ska nämligen vakta farsans hus några dagar nu och kan brassa på ordentligt eftersom att huset är i skogen.. så jag ville se hur min HT-5 skulle prestera i replokalsvolym t.ex.

den här menar jag Postad bild
Gitarrer:
Bach Les Paul Blackburst med GFS Crunchy Rails i Stall och GFS Mean 90's i hals. Drop C
Aria Pro II LS-450 Okänd mick i Stall och Tonerider Rocksong i hals
Bach Telecaster med fakelogga som jag planerar att få bort, Am standard halsmick och Bach i stall. E Standard
Vintage VS6 Svart med EMG 85 i stall och EMG 60 i Hals. B Standard
Squier Showmaster SH-6 i stall och GFS Li'l Killers i neck, mid. E Standard
Akustika, Hobbex. Nylonacke som morsan köpte åt mig för att jag ville börja lira, spelar på den nästan varje dag.

Stärkare:
Blackstar HT-5 topp + HB G212 Vintage

Pedaler:
Korg AX3G
GuitarRig4 (jag låtsas att det är en pedal)
Behhringer Hellbabe
EHX Metal Muff
ZW-44

#2 Melfsberg

Melfsberg

Nykomling

• Members
  • 11 Inlägg:

Postad 08 February 2012 - 20:28

RCA kontakterna går sannolikt till reverbenheten så det är nog bättre att hitta en annan lösning.

#3 najtrows

najtrows

i am 12 and what is this?

• Members
  • 2635 Inlägg:
  • Interests:Musik, Datorer och lite annat

Postad 08 February 2012 - 20:31

okok, mjo.. jag vet inte om jag behöver göra något speciellt.. eller borde det kanske räcka att löda en telekontakt till högtalarna direkt och köra? det är en stärkare jag inte använder så jag skulle hellre se att den kom till användning.
vill ju gärna pilla lite..

jag vet inte om jag behöver göra så mycket mer än att koppla högtalarna direkt sålänge ohmen är rätt?

har ju även pre out och pwr in, antar att det är någon sorts effektloop? skulle man kunna köra den som någon boost för ht-5 kanske?
Gitarrer:
Bach Les Paul Blackburst med GFS Crunchy Rails i Stall och GFS Mean 90's i hals. Drop C
Aria Pro II LS-450 Okänd mick i Stall och Tonerider Rocksong i hals
Bach Telecaster med fakelogga som jag planerar att få bort, Am standard halsmick och Bach i stall. E Standard
Vintage VS6 Svart med EMG 85 i stall och EMG 60 i Hals. B Standard
Squier Showmaster SH-6 i stall och GFS Li'l Killers i neck, mid. E Standard
Akustika, Hobbex. Nylonacke som morsan köpte åt mig för att jag ville börja lira, spelar på den nästan varje dag.

Stärkare:
Blackstar HT-5 topp + HB G212 Vintage

Pedaler:
Korg AX3G
GuitarRig4 (jag låtsas att det är en pedal)
Behhringer Hellbabe
EHX Metal Muff
ZW-44

#4 Melfsberg

Melfsberg

Nykomling

• Members
  • 11 Inlägg:

Postad 08 February 2012 - 23:30

En enkel sak du kan testa är att dra en vanlig tele från effect send på ht-5an till pwr in på fendern och på så sätt använda ht5 ans försteg och fenderns slutsteg och högtalare. Ingen "4x12" lösning, men kanske värd att testa ändå. Ställ Fenderns baksida tätt mot en vägg och få lite mer ljudtryck och basrespons.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar