Hoppa till innehåll

Sierra SGS-D1 - Läsa höra ?

• Please log in to reply
1 har svarat på denna tråd

#1 Pjagare

Pjagare

Nykomling

• Members
  • 1 Inlägg:

Postad 01 February 2012 - 11:51

Har sökt lite på google men hittar inga betygsättningar "reviews" om Sierra SGS-D1. Vart kan man läsa om alla gitarrer ?
Eller det är någon som har haft eller spelat med en Sierra SGS-D1 här på forumet ?

Sen en fråga om stålsträngar, Nu i börjar så sitter jag och tränar några timmar om dagen, ska man då behöva byta strängar varannan vecka, eller ska man tills man själv tycker det låter illa ? Jag spelar ju bara för mig själv =)

Några tips på vilka ackord man ska lära sig först och kunna flytta fingrarna mellan på ett bra sätt ? Eller man ska lära sig efter låtar ?
Har kollat på en del sidor men alla sidor lär ut olika om vilka ackord man lär sig först :/

Håller på att beställa strängar nu och tänkte testa lite olika. Kan man beställa dessa ?

D'Addario EJ15 Phosphor Bronze Extra Light .010
D'Addario EJ16 Phosphor Bronze Light .012
D'Addario EJ17 Phosphor Bronze Medium .013

Eller dessa är inget bra ?

Tack

#2 MdaG

MdaG

Medlem

• Members
  • 105 Inlägg:
  • Interests:Gitarr, Piano, Programmering och TV-spel.

Postad 10 March 2012 - 08:35

Lite sent men.

Sen en fråga om stålsträngar, Nu i börjar så sitter jag och tränar några timmar om dagen, ska man då behöva byta strängar varannan vecka, eller ska man tills man själv tycker det låter illa ? Jag spelar ju bara för mig själv =)

Jag byter strängar max två ggr/år och jag spelar varje dag.

Några tips på vilka ackord man ska lära sig först och kunna flytta fingrarna mellan på ett bra sätt ? Eller man ska lära sig efter låtar ?
Har kollat på en del sidor men alla sidor lär ut olika om vilka ackord man lär sig först :/

A, Am, C, D, Dm, E, Em och G är en bra början. Se till att du flyttar alla fingrar samtidigt och inte en och en.

Håller på att beställa strängar nu och tänkte testa lite olika. Kan man beställa dessa ?

D'Addario EJ15 Phosphor Bronze Extra Light .010
D'Addario EJ16 Phosphor Bronze Light .012
D'Addario EJ17 Phosphor Bronze Medium .013

Eller dessa är inget bra ?

Tack

Jag har provat lite olika, men nu kör jag 0.010:orna av det du listat. Funkar jättebra och är lättspelat.
Gitarrer: Dreadnought & Parlor

Rekommenderar den här DVD-kursen om du är nybörjare: http://www.learnandmaster.com/guitar/

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar