Racing på 26 January 2012 - 00:09 sade:
Nope. Rörens pinnar passar med en form av presspassning i sina respektive kontakter i socklarna. Dessa e servicedetaljer,socklarna alltså,men med MYCKET långa mellanrum. Jag har ju tex precis fått byta samtliga 11 socklar i en gammal DNS röris från slutet av 70 talet å det vill jag påstå e ovanligt att ALLA e såpass sopslut som de var i den.
Mao...i din Blues Jr e det bara att dra rören rätt upp å installera nya.
Med pre-amp rör samt EL84;or,som då använder samma sockel.e det viktigt att de hamnar rätt. Det finns en "lucka" i spacingen mellan pinnarna i underkant på röret å den luckan skall passa på samma vis mot sin sockel.
Blir mycket frågor nu men det är en djungel av prylar
Jag hade Groove tubes EL84-r, performance "9". Hittar ett par GT EL84-S vad står slutbokstaven "R" respektive "S" för?
De GT tubes stiger ju lite i pris verkar det som, är de seriekopplade eller hur vanligt är det annars att båda lägger av samtidigt? Hur många timmar är ca livslängden på tubes generellt?
Vad jag har förstått när jag läst så gör inte "groove tubes" sina egna utan sätter sin etikett på ett par befintliga.
Du verkar ju ha stenkoll på det här så har du möjligvis nån aning vilka som är orginal?
eller helt enkelt tips på några tubes som är i samma nivå vad gäller ljudkvalite osv?
Vad betyder det där "matched"? Är det nåt man behöver tänka på eller är det bara att smacka på ett par såna här?
http://www.tube-town...1_JJ-EL844.html
En sista fråga

Ska man dra ut rören eller måste man lossa på något? Hittar inget direkt och vågar inte bli för våldsam.
phew mycket frågor nu men skulle va väldigt tacksam om du tog dig tiden
MVH Robert